اخبار روز سینما

معرفی فیلم مرد سیندرلا

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: مرد سیندرلا

سال انتشار: 2005

کارگردان: ران هاوارد

نویسنده: آکیوا گلدزمن

تاریخ انتشار: 2005

میانگین امتیاز سیندرلا در IMDb: 8 از 10

بازیگران: راسل کرو، رنی زلوگر، پل جیاماتی، بروس مک گیل و…

خلاصه داستان

داستان زیبا و تاثیرگذار این فیلم درباره جیمز برادوک است و داستان فراز و نشیب های او در زندگی را روایت می کند. برداک که یک بوکسور سنگین وزن و مدعی قهرمانی جهان محسوب می شود، پس از شکستن دست راست خود مجبور به ترک بوکس شد و خانواده اش را تا مرز فقر پیش برد. تا جایی که براداک گاهی مجبور می شد از ثروتمندان گدایی کند. با این حال، زندگی یک بار دیگر جنبه خوب خود را به خانواده اش نشان داد، بنابراین زندگی او زندگی دیگری را خواهد گرفت. پیچیدگی های داستانی در این فیلم به گونه ای است که باور واقعی بودن آنها کمی سخت است. داستانی که بدون شک برای علاقه مندان به داستان های واقعی ورزشی بسیار جذاب و البته تاثیرگذار خواهد بود.

شخصیت اصلی فیلم مرد سیندرلا با بازی راسل کرو در جمع زیادی

در مورد فیلم

یک مبارزه دیدنی برای زندگی. فیلم مرد سیندرلا با نقش جذاب آرانجام دهید داستان واقعی زندگی یک بوکسور را روایت می کند. کسی که در زمان حضورش در رینگ شکست ناپذیر بود. نبود اما او بسیار شجاع به نظر می رسید.

مردم شجاعت او را الهام بخش یافتند و برای موفقیت او دعا کردند. از نظر بسیاری او به نماد مقاومت تبدیل شده بود. بچه ها احتمالاً در مورد قدرت و دستاوردهای خود افسانه کوچکی ساخته اند. اما مرد سیندرلا خیلی ترسیده از واقعیت وارد رینگ شد. جیمز در یکی در دیالوگ طلایی فیلم به همسرش می گوید: بگذار رینگ را بزنم حداقل آنجا می دانم چه کسی مرا می زند.

شجاعت او برای اتخاذ موضعی تکان دهنده در برابر حریفانی که روی کاغذ شانس بیشتری برای برنده شدن داشتند، مبتنی بر ترس بود. در ترس های واقعی او در دوران رکود بزرگ علیه فقر مبارزه کرد. سرمایی را دید که بر فرزندانش چیره شده بود. می ترسید خانواده اش را از دست بدهد. عظمت این ترس به او اجازه می داد که از جنگ نترسد.

هر کسی که عاشق فیلم های ورزشی است به هر حال از تماشای مرد سیندرلا پشیمان نخواهد شد. برگ برنده اصلی کار. ران هاوارد در این است که به خوبی نشان داده شده است که شجاعت جیمز از کجا می آید. که در یکی یکی از بهترین سکانس های فیلم، مونتاژ دقیقاً بر همین موضوع متمرکز است. از بیرون، مردم فقط مردی را می بینند که ضربه می زند و ضربه می خورد، اما هاوارد به ما اجازه می دهد تصاویر درون ذهنش را ببینیم. تا ترس اصلی این مرد را به خاطر بسپاریم و در نتیجه بفهمیم که چرا هیچ ضربه ای او را به زمین نمی اندازد.

آخرین کلمه

فیلمبرداری، تدوین و صداگذاری «مرد سیندرلا» در سطح بالایی قرار دارد. هاوارد و تیمش با استفاده از تکنیک های سنتی و مدرن فیلم موفق شده اند داستانی فراموش شده را زنده کنند. مبارزات بوکس به خوبی فیلمبرداری می شود و بیننده هر ضربه ای را به لطف طراحی صدای عالی احساس می کند.

داستان «مرد سیندرلا» یک داستان رئالیستی کلاسیک است که در آن شخصیت اصلی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود، اما با پشتکار و اراده موفق می‌شود بر آن‌ها غلبه کند.

این فیلم به خوبی نشان می دهد که شرایط سخت چگونه می تواند قدرت و اراده یک فرد را به چالش بکشد و با وجود همه چیز، آنها می توانند موفق شوند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا