اخبار روز سینما

معرفی فیلم قاتلان ماه گل

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم Full Moon

سال انتشار: 2023

ژانر: جنایی درام غربی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

تهیه کنندگان: دن فریدکین، بردلی توماس، مارتین اسکورسیزی، دانیل لوپی

کشور سازنده: آمریکا

امتیاز (imdb): 7.6

بازیگران : لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو، لیلی گلدستون، جسی پلمونز، تانتو کاردینال، جان لیسگو و برندان فریزر

در مورد فیلم

قاتلان گل ماه. (انگلیسی: قاتلان ماه گل) که با نام قاتلان ماه کامل به عنوان یک فیلم درام جنایی نیز شناخته می شود. وسترن حماسی 2023 آمریکا به کارگردانی و تهیه کنندگی مارتین اسکورسیزی است که با اریک راث فیلمنامه را بر اساس کتابی به همین نام نوشته دیوید گرانچاپ در سال 2017 نوشته است. داستان فیلم مربوط به قتل‌های مردم اوسیج در اوکلاهاما در دهه 1920 است که پس از کشف نفت در زمین‌های قبیله‌ای رخ داد. اعضای قبیله این امتیاز را داشتند که در مناطق بومی مناطق ذخیره شده خود را استخراج کنند. با این حال، اپورتونیست های سفیدپوست تلاش کردند تا اموال اعضای این قبیله را تصرف کنند.

منتقدان

در وب سایت Rotten Tomatoes، 93 درصد از 435 نقد مثبت است و میانگین امتیاز فیلم 7.6/10 است. اجماع در این وب سایت چنین است: «در حالی که قاتلان گل ماه. این فیلم که به دلیل طول، موضوع و دستاوردهایش بسیار زیاد است، ارزیابی قابل تاملی از روابط آمریکا با مردم بومی است و در عین حال شکوفایی هنری دیگری برای مارتین اسکورسیزی و همکارانش است.” 63 بررسی در متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می کند. “ستایش عمومی” تماشاگرانی که توسط CinemaScore مورد بررسی قرار گرفتند، میانگین امتیاز A- را در مقیاس A+ تا F به فیلم دادند و آنهایی که توسط Posttrack مورد بررسی قرار گرفتند، نمره کلی مثبت 88٪ را به فیلم دادند که 72٪ گفتند قطعاً من این فیلم را خواهم دید. فیلم سینما.

حرف پایانی

به عقیده مارتین اسکورسیزی امروز، هر روایتی غیر از این، «خیانت» به رنج بومیان خواهد بود. او این بار به جای اجرای نمایشی خیره کننده برای سرگرمی تماشاگران همیشگی، تمام انرژی خود را صرف بازگویی صادقانه رنج های بی حساب کرده است، همان طور که به وضوح آن را روی صحنه به یاد می آورد.

بنابراین به طور قابل توجهی فیلمش را با عزاداری بومیان آغاز می کند و با پایکوبی آنها به پایان می رسد. این فیلمساز کهنه کار که بخشی از شهرت سینماست، در «قاتلان ماه گل» پیامی را یافته است که برای او حتی از خود سینما هم مهمتر است. من شما را نمی شناسم؛ اما ترجیح می‌دهم با فروتنی بنشینم و وقتی یک هنرمند بزرگ صحبت می‌کند گوش کنم…

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا