اخبار روز سینما

معرفی فیلم سه کام Prison

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: سکام حبس

ژانر: درام اجتماعی

تاریخ انتشار: 12 بهمن 2018 (فجر)
30 فروردین 1402 (ارتباطات عمومی)
22 شهریور 1402 (نسخه آنلاین)

کارگردان سامان سالور
تهيه كننده ساسان سالور
نویسنده سامان سالور

امتیاز (imdb): 5.1

بازیگران:

  • محسن تنابنده
  • پریناز ایزدیار
  • سمیرا حسن پور
  • متین ستایش می شود
  • مریم بوبانی
  • محمود نظرعلیان
  • آمین من
  • خدا تو را حفظ کند
  • محمد رشنو
  • علیرضا مهران

خلاصه داستان

نسیم (پریناز ایزدیار) و مجتبی (محسن تنابنده) زوج جوانی هستند که به تازگی صاحب فرزندی شده اند و زندگی خوب و ساده ای در جنوب تهران دارند. مجتبی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می فروشد، نسیم عروسک می سازد و ترشی خانگی تهیه می کند. یک روز مجتبی با تصادف روبرو می شود و نسیم در غیاب او هر کاری که از دستش بر می آید برای نجات خانواده اش انجام می دهد، اما وقتی متوجه می شود شوهر مورد علاقه اش در واقع در حال خرید و فروش مواد مخدر برای به دست آوردن پول است، بیش از یک سال است که کارش را از دست داده است. همه چیز تغییر می کند. مجتبی به قاچاقچی مواد مخدر بدهکار است. نسیم در شرایط سختی قرار می گیرد، راهی برای نجات همسرش وجود ندارد جز اینکه خودش باقیمانده مواد مخدر را بفروشد و در کمترین زمان ممکن به یک قاچاقچی تبدیل شود…

فیلم زندان این سه.

در مورد فیلم

سکام حبس یک فیلم درام اجتماعی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی ساسان سالور و تهیه کنندگی ساسان سالور محصول سال 1397 می باشد که پریناز ایزدیار، محسن تنابنده و سمیرا حسن پور بازیگران اصلی آن هستند. سکام حبس اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد چهار جایزه شد و پس از سه سال در 30 فروردین 1402 اکران عمومی شد و توانست عنوان «پرفروش ترین فیلم غیر کمدی سال 1402» را از آن خود کند. این فیلم با بیش از ده حضور بین المللی مورد توجه قرار گرفت و جوایز متعددی از جشنواره های معتبر بین المللی دریافت کرد.

الگوی دراماتیک پرکاربرد اما همیشه جذاب «زنی که فکر می‌کند زندگی خوبی دارد، اما کم کم متوجه می‌شود که خیلی چیزها درست نیست و برای جلوگیری از فروپاشی خانواده‌اش، خود را به آب می‌اندازد. «…»، الگوی درام فیلم جدید «سامان سالور» است. بار دیگر با یک درام اگزیستانسیالیستی با دیدگاهی اجتماعی و ظاهراً تلخ به زندگی افراد طبقه پایین جامعه شهری روبه‌رو می‌شویم که قرار است نگاهی جزئی به برخی مقوله‌های آتش‌زا و مورد مناقشه در جامعه امروز داشته باشد. جامعه مانند فقر و اعتیاد.

«سکم حبس» فیلمی است که کمتر مخاطب را خسته می کند. سعی کنید یک داستان ساده و ساختارمند را به کلیشه ای ترین و قابل پیش بینی ترین شکل ممکن بیان کنید. اصول روشنگرانه ای ندارد و به لطف بازی های مخاطب پسند «پریناز ایزدیار» و «محسن تنابنده» می تواند در اکران عمومی قالیچه اش را از آب به باد دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا