اخبار روز سینما

معرفی فیلم زمانی برای اسب های مست.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

کارگردان: بهمن قبادی

تهيه كننده: بهمن قبادی

نویسنده: بهمن قبادی

موسیقی: حسین علیزاده

مدت زمان: 88 دقیقه

سال انتشار: ۱۳۷۸

امتیاز (imdb): 7.7

امتیاز (گوجه فرنگی گندیده): 86%

بازیگران:

ایوب احمدی
روژین یونسی
آمنه اححدینی
مهدی اجتردینی
کلثوم اختردینی
رحمان صالحی
عثمان کریمی

خلاصه

ایوب پس از مرگ پدرش برای رسیدگی به امور خانواده اش به کولبری روی می آورد.

در مورد فیلم

زمان اسب مست، اولین فیلم بلند بهمن قبادی برنده جایزه دوربین طلایی جشنواره فیلم برلین شد. داستان این فیلم در روستایی در مرز ایران و عراق می گذرد و درباره زندگی کردهایی است که برای نفس کشیدن و زنده ماندن مجبورند در سرمای سخت زمستان کار کنند. جایی که هزینه زندگی بالاست. قبادی تصویری هولناک از زندگی خانواده‌ای ترسیم می‌کند که سرپرستی ندارد و برادر بزرگ‌تر که نوجوانی بیش نیست، برای تامین هزینه‌های جراحی برادرش باید سخت کار کند.

این فیلم در سرمای سخت منطقه مرزی کردستان با چند بازیگر غیربازیگر ساخته شده است. برف و سرما برای فضاسازی این داستان بسیار مناسب است و می تواند جهان بینی فیلمساز را به مخاطب منتقل کند. اگرچه این فیلم بازیگران حرفه ای ندارد اما بازی هایشان آنقدر روان است که می تواند تماشاگر را با خود همراه کند و تا انتها بکشاند. Drunken Horse Time اگرچه فیلم غم انگیزی است اما اصلا تلخ نیست و تصویری قهرمانانه از شخصیت هایش ارائه می دهد. شخصیت های قبادی اگرچه زندگی بسیار سختی دارند، اما هیچ گاه در محاصره تراژدی زندگی خود قرار نمی گیرند.

دلیل نامگذاری

برای اینکه قاطر در طول سفر یخ نزند، مرزبانان به آن ودکا می دهند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا