پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: دوران مدرن

تاریخ انتشار: 1936

کارگردان: چارلی چاپلین

تولید کننده: چارلی چاپلین

نویسنده: چارلی چاپلین

امتیاز فیلم در (imdb): 8.5 از 10

بازیگران:

چارلی چاپلین
پول گدار
هنری برگمن
سندفورد کوچولو
چستر کانکلین
گلوریا دهیون
والتر جیمز
جیمز سی مورتون
فرانک هانی

2021-7-چارلی-چاپلین-تابل-زمان مدرن

خلاصه فیلم

زمان مدرن (به انگلیسی: Modern Times) یک فیلم کمدی آمریکایی محصول سال 1936 میلادی (1314 میلادی) به کارگردانی و نویسندگی چارلی است. چاپلین است دوران جدید تلاش ولگرد کوچک برای زندگی در دنیای مدرن و صنعتی. این فیلم با توجه به وضعیت شغلی و مالی وحشتناک مردم در رکود بزرگ.

2021-7-مدرن-زمان-کارخانه

«عصر جدید» چارلی چاپلین نشان می دهد که او نه تنها نابغه سینما به ویژه در کمدی بوده، بلکه بینشی تاریخی و جامعه شناسانه از جامعه و انسان معاصر داشته است.

فیلم «عصر جدید» در سال 1936 فیلمبرداری شد، زمانی که انسان مدرن هنوز رنج های تکنولوژی و زندگی مدرن را آنطور که امروزه به طور ملموس می توان درک کرد، نمی دانست و گویی چاپلین رنج های دنیای مدرن را پیشگویی کرده بود. و در واقع با این فیلم مدرنیته را نقد کرد. نقد تصویری از آنچه که مثلاً مکتب فرانکفورت نسبت به دنیای صنعتی داشت.

فیلم عصر جدید - چارلی چاپلینچارلی چاپلین

در واقع او در این فیلم از دگرگونی انسان در تکنولوژی و دنیای ماشین‌ها صحبت کرد که نمونه‌های نمادین آن را می‌توان در محل گرفتار شدن او در چرخ دنده‌های ماشین کارخانه یافت. این صحنه داستان انسان جذب شده توسط فناوری های مدرن است.

2021-7-چاپلین

حرف آخر

صرف نظر از پیامدهای سیاسی و اجتماعی «عصر جدید»، خود فیلم از نظر ژانر، یکی یکی از ماندگارترین کمدی های تاریخ سینمای جهان است که طراوت و تازگی خود را از دست نداده است و هنوز هم می توان به آن خندید و عاقلانه فکر کرد. «عصر جدید» هنوز قدیمی است و منسوخ نشده و مملو از تعابیر سیاسی و جامعه شناختی است. نمونه موفق کمدی اجتماعی انتقادی که در هر عصر و دوره ای قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما