اخبار روز سینما

معرفی فیلم ترسناک Immaculate

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: Immaculate

سال انتشار: 2024

ژانر: ترسناک، روانی

کارگردان: مایکل موهان

تهیه کنندگان: دیوید برنارد، سیدنی سوینی، جاناتان داوینو، تدی شارزمن، مایکل هیملر
فیلمنامه نویس: اندرو لوبل

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

زبان انگلیسی

امتیاز (imdb): 5.9

بازیگران: سیدنی سوینی یکی او در کنار آلوارو مورته، بندتا پورکارولی، دورا رومانو، جورجیو کولانگلی و سیمونا تاباسکو یکی از تهیه کنندگان Inmaculada بود و…

در مورد فیلم

Immaculate یک فیلم ترسناک روان‌شناختی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۴ به کارگردانی مایکل موهان و نویسندگی اندرو لوبل است. فیلم «بی گناه» درباره سیسیلیا (با بازی سیدنی سوینی)، زنی با ایمان است که به یک صومعه معروف ایتالیایی دعوت می شود و شغل جدیدی را می پذیرد. اما با رخ دادن وقایع مرموز، سیسیلیا متوجه می شود که خانه جدید او رازهای تاریک و وحشتناکی را پنهان می کند. او برای فرار از دام این نیروهای ماوراء طبیعی باید با این اسرار وحشتناک روبرو شود.

معصوم

داستان با فلاش بک به گذشته ای نه چندان دور آغاز می شود. یکی او کلید درب صومعه را از راهبه ها می دزدد و هنگام خروج توسط چند راهبه که صورت خود را با پارچه قرمز پوشانده اند متوقف می شود. پس از این صحنه، به دنیای کنونی باز می گردیم. جایی که خواهر سیسیلیا از آمریکا دعوت پدر سال تدسکی را برای رفتن به ایتالیا و اقامت در کلیسایی باشکوه که در آن راهبه‌های بیمار و در حال مرگ نگهداری می‌شوند، می‌پذیرد. خواهر سیسیلیا قسم می خورد و گذشته خود را به پدر تدسکی می گوید. در گذشته، سیسیلیا برای چند دقیقه در آب های یخی مرده بود و سپس زنده شد. همین امر باعث شد که او به مسیحیت گروید. چون معتقد است خدا برایش هدفی دارد!

نظرات فیلم

این فیلم با فروش 21 میلیون دلاری با بودجه 9 میلیون دلاری توانست نظرات تقریبا مثبتی از سوی منتقدان و مردم به دست آورد. علاوه بر این، علاوه بر جنبه سرگرمی ژانر وحشت، Immaculate به مسائل مربوط به تغییرات ژنتیکی و بحث های مربوط به زایمان، سقط جنین و نوزادکشی نیز می پردازد.

موسیقی متن فیلم بی عیب و نقص.

در وب سایت بررسی “گوجه فرنگی گندیده” (Rotten Tomatoes) این فیلم با میانگین امتیاز 10/6.3 از 162 منتقد 70 درصد امتیاز مثبت دریافت کرد.

اجماع این وب سایت چنین بود: “این سواری ترسناک با مضمون مذهبی، اگر نه همیشه، با اجرای الهی سیدنی سوینی نجات می یابد.”

در بخش نقد و بررسی فیلم معصوم، در وب سایت متاکریتیک معصوم با استفاده از میانگین وزنی بر اساس 39 نقد، امتیاز 57 از 100 را دریافت کرد که نشان دهنده میانگین نقد است.

“تیم رابی” منتقد مجله تلگرافاو سه ستاره از پنج ستاره را به این فیلم داد و گفت: «Immaculata» فقط در پایان مرا ترساند.

«مانوهلا درگیس» از نیویورک تایمز او این فیلم را یک بازتاب آنلاین منتقدان ارزیابی کرد و نوشت که این فیلم جشنی از وحشت با قهرمانی عجیب و غریب، پیچش غیرقابل احترام و ابهام روایی کافی برای حمل است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا