اخبار روز سینما

معرفی فیلم بیلی الیوت

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

  • نام فیلم: بیلی الیوت – بیلی الیوت
  • کارگردان: استیون دالدری
  • جنسیت: تئاتر، خانواده
  • نویسنده: لی هال
  • تاریخ انتشار: سال 2000 میلادی
  • بیلی الیوت میانگین امتیاز که در IMDb: 7.7 از 10

بازیگران: جولی والترز، گری لوئیس، جیمی دریون، جین هیوود، جیمی بل، آدام کوپر، استوارت ولز و مایک الیوت.

خلاصه

داستان فیلم در سال 1984 روایت می شود و در مورد پسری 11 ساله به نام بیلی الیوت است که عاشق رقصیدن است و آرزو دارد یک رقصنده حرفه ای باله شود. او با پدر و برادر بزرگترش که هر دو مدیر معدن هستند و ذهنیتی کاملاً متفاوت با بیلی دارند در یک شهر کوچک زندگی می کند. به همین دلیل بزرگ ترین مشکل بیلی الیوت در مسیر رسیدن به آرزویش، خودش و مخالفت های خانواده اش است که از سنین پایین باید با آن ها روبرو شود. مشکلی که بدون شک بسیاری از نوجوانان دنیا و حتی خود ما آن را تجربه کرده ایم.

در مورد فیلم

این فیلم به زیبایی داستانی را به تصویر می‌کشد که احتمالاً بسیاری از نوجوانان در جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و به هر دلیلی نمی‌توانند به دنبال علایق خود باشند. فیلم بیلی الیوت در سال 2000 با بودجه 5 میلیون دلاری تولید شد و بیش از 110 میلیون دلار فروخت. این فیلم همچنین در ۱۳ رشته مختلف نامزد دریافت جایزه بفتا شد و جیمی بل جوانترین برنده این جایزه در رشته بهترین بازیگر مرد در تاریخ این جایزه شد.

آخرین کلمه

فیلم بیلی الیوت از آن دسته فیلم هایی است که پس از تماشای آن تا مدت ها داستان آن را مرور ذهنی خواهید کرد.

بیلی الیوت یک داستان الهام بخش و تکان دهنده در مورد دنبال کردن رویاهای خود و غلبه بر موانع است. این فیلم با اجراهای برجسته، کارگردانی هنری و تعادل مناسب بین طنز و ملودرام، مخاطب را به خود جذب می کند و او را به تفکر وا می دارد. علاوه بر این، بازی باورنکردنی جیمی بل در نقش بیلی و پیام های قوی فیلم در مورد شجاعت و دنبال کردن علایق شما دلایل قوی برای دیدن این فیلم است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا