پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: After Young

ژانر: درام، علمی تخیلی

کارگردان: کوگونادا

نویسنده: کوگونادا

پس از میانگین امتیاز یانگ در IMDB: 6.6 از 10

بازیگران: کالین فارل، جودی ترنر اسمیت، جاستین اچ مین، مولی اما و…

جیک و همسرش در حال صحبت در فیلم After Young

خلاصه

داستان فیلم درباره شخصیت جیک با بازی کالین فرل است که در آینده ای نه چندان دور به همراه همسر و دختر چینی خود به همراه ربات ها و ماشین ها زندگی می کند. جیک روباتی به نام یانگ برای دخترش می خرد تا دخترش با کمک او درباره فرهنگ باستانی چین اطلاعات بیشتری کسب کند. با این حال، پس از مدتی، یانگ دچار مشکل می شود و جیک تمام تلاش خود را می کند تا ربات دخترش را تعمیر کند. در طول راه، جیک با اتفاقاتی روبرو می شود که دیدگاه او را نسبت به زندگی تغییر می دهد.

در مورد فیلم

می توان فیلم After Yang را مفهومی ترین فیلم کوگونادا دانست که به زیبایی رابطه انسان و روبات و احساسات آنها را روایت می کند. این فیلم توسط ترزا پارک با بودجه 15 میلیون دلاری تولید و از طریق شبکه های تلویزیونی در اختیار بینندگان قرار گرفت.

کار نود و شش دقیقه ای کوگونادا بیشتر فضای یک شعر را تداعی می کند تا یک فیلم. مثنوی شرقی! معماری جغرافیای فیلم، سکوت ها و صداهای مناسب با دیدن اقتباس کارگردان از داستان «وداع با جوان» اثر الکساندر واینستاین شما را خوشحال می کند. این فیلم در مورد هوش مصنوعی است. اما بیشتر از رباتیک، انسان است. هیچ جلوه های ویژه عجیب و غریب یا جلوه های مجازی وجود ندارد. با مشاهده دیدگاه یک ربات، شخصیت جیک علاوه بر تاثیر سی پی یو، مدار و آی سی، آنقدر واقع بینانه دنبال می شود که بیننده نیز آنچه را که می پذیرد، باور می کند. تماشاگران، به دنبال “بودن” یک ربات را به عنوان یک موجود خودآگاه مشاهده کنید. صرف نظر از تفاوت های اساسی بین آنچه در شیمی مغز انسان اتفاق می افتد و الگوریتم های شبیه سازی پردازنده یک موجود مصنوعی. روایت مستند در After Yang، اوج هوش کوگونادا را برجسته می کند. انگار محققی دوربین را گرفته تا از یک ربات پرتره مستندی بسازد!

آخرین کلمه

طبیعت جنبه جذاب فیلم یانگ است که مخاطب از طریق آن اثری لطیف و صمیمانه را درک می کند.

تفکر وجودی در مورد زندگی انسان تا زمان مرگ، از لحظه ای که به خانواده و برادران و خواهران خود نیاز دارید تا لحظه مرگ و وقایع اطراف شما بر اساس فلسفه چین باستان. فیلم داستانی است برای اینکه انسان خودش را بشناسد. یانگ کنایه ای از روان انسان خواهد بود و جیک با کالبدشکافی خود مخاطب را به سفری به جوهر و هویت یک شخص می برد. )

اگر تعریف شما از یک فیلم علمی تخیلی به جلوه های ویژه گران قیمت و رویارویی آخرالزمانی بین انسان و ربات محدود نمی شود، احتمالاً از تجربه تماشای فیلم «پس از یانگ» لذت خواهید برد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :