اخبار خودرو

معرفی شاسی بلند آفرودی نیسان در نمایشگاه شیراز

معرفی شاسی بلند آفرودی نیسان در نمایشگاه شیراز

مانیان خودرو اولین محصول خود را در نمایشگاه خودرو عرضه کرد. شاسی بلند آفرود نیسان با نام Manian Terra به زودی وارد بازار می شود.

نیسان یکی یکی از محبوب ترین خودروسازان ژاپنی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و محصولاتی مانند; نیسان سانی، ایکس تریل، پاترول و… همیشه فروش بسیار خوبی داشته اند. متاسفانه با وجود محبوبیت محصولات این برند در بین مردم ایران، پس از ممنوعیت واردات خودرو، شاهد محصولات به روز نیسان بیشتر نبودیم.

خوشبختانه اخیراً شرکت مانیان خودرو توانسته محصولی از نیسان را در کشور مونتاژ کند که به آن می گوییم. مانیان ترا ما میدانیم. این SUV تمام زمینی نیسان در واقع همان نیسان ترا است که اولین بار در سال 2018 معرفی شد و پلت فرم مشترکی با نیسان پالادین دارد و به نوعی یک همه زمین دارای دو دیفرانسیل است که برای استفاده در خارج از جاده نیز مناسب است.

نمای عقب نیسان ترا
معرفی شاسی بلند آفرودی نیسان در نمایشگاه شیراز

طراحی بدنه SUV آفرود نیسان

در کل شاهد طراحی نسبتا ساده، هماهنگ و جذابی در نیسان ترا هستیم و مانند بسیاری از کراس اوورهای چینی، شاهد طراحی پر زرق و برق و عجیب و غریب در این خودرو نیستیم. اگر به ابعاد و اندازه این خودرو دقت کنیم، متوجه می‌شویم که به دنبال یک خودروی عضلانی دو چرخ متحرک هستیم که برای آفرود، طبیعت گردی و طبیعت گردی مناسب است و این خودرو می‌تواند جای خالی این خودرو را پر کند. بسیاری از SUV های جدید با دو چرخ متحرک کشور را پر کرده اند.

بدنه آفرود نیسان
معرفی شاسی بلند آفرودی نیسان در نمایشگاه شیراز

با تمام این تفاسیر سبک طراحی این SUV آفرود نیسان به گونه ای است که نمی توان همزمان ایراد گرفت و تمامی بینندگان را راضی خواهد کرد. سبک طراحی چراغ های جلو و عقب، طراحی سپرها، خطوط طراحی به کار رفته در بدنه و حتی طراحی چرخ های آلومینیومی این خودرو باعث شده تا از نظر طراحی خودرویی جذاب داشته باشیم.

مشخصات فنی

SUV آفرود نیسان از موتور 2 لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی استفاده می کند که می تواند 221 را تولید کند. رزومه قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید شده و از طریق یک گیربکس 8 سرعته AT اتوماتیک انتقال به تمام چرخ ها

مشخصات فنی نیسان آفرود
معرفی شاسی بلند آفرودی نیسان در نمایشگاه شیراز

نیسان ترا از سیستم تعلیق دوبل جناغی در محور جلو و سیستم تعلیق محور یکپارچه 5 لینکی در محور عقب استفاده می کند که می تواند قابلیت آفرود این خودرو را افزایش دهد. اگرچه این SUV سراسری نیسان از موتور قدرتمندی بهره می برد، اما میانگین مصرف سوخت این خودرو در حدود 7.4 لیتر در 100 کیلومتر است که رقم بسیار خوبی به حساب می آید.

طراحی کابین و ویژگی های نیسان آفرود SUV.

همانطور که انتظار می رفت، در داخل کابین نیسان ترا شاهد طراحی بسیار خوبی هستیم و شخصیت آفرود این خودرو باعث نشده که شاهد طراحی بدی باشیم. استفاده از طرح های گرافیکی در قسمت داشبورد در کنار استفاده از متریال با کیفیت، تاثیر زیادی در جذابیت کابین داشته است. علاوه بر این، استفاده از مواد نرم و طرح های چوبی در کنار رنگ بندی مناسب، می تواند حس لوکس بودن را در مسافران القا کند.

کابین نیسان ترا
معرفی شاسی بلند آفرودی نیسان در نمایشگاه شیراز

SUV آفرود نیسان دارای ویژگی های بسیار خوبی است که می تواند در شرایط مختلف به کمک راننده و سرنشینان بیاید. از جمله امکاناتی که در نسخه فول آپشن نیسان ترا به چشم می خورد عبارتند از؛ هفت کیسه هواسیستم کنترل پایداری الکتریکیسیستم کنترل استارت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کورهشدار برخورد از جلو، روکش داخلی چرم مصنوعی، تهویه اتوماتیک، سقف کشویی برقی، فرمان برقیدرب عقب برقی، سیستم کنترل فرود از تپه، ترمز دستی برقینگه‌داشتن اتوماتیک، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، آینه حساس به نور، سنسور نور، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، استارت دکمه‌ای، فناوری چراغ‌های جلو LED، قابلیت تنظیم وضعیت انتقال نیرو به چرخ‌ها و غیره.

ویدیوی معرفی SUV تمام زمینی نیسان

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا