اخبار روز سینما

معرفی سری قورباغه. سایت بازتاب آنلاین

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: قورباغه

انتشار: 1399-1400

ژانر: معمایی، درام، جنایی.

کارگردان: هومن سیدی

نویسنده: هومن سیدی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت ها: 15

بازیگران: نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، هومان سیدی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار و…

خلاصه سریال

روز چهارشنبه در سوریه، سه دوست به نام های رامین (صابر ابر)، فرید (اشکان حسن پور) و جواد (شهروز دل افکار) پس از سرقت اسلحه یک افسر مجروح، شروع به سرقت از نوری (نوید محمدزاده)، همکلاسی دوران کودکی رامین کردند. می گویند فردی ثروتمند و مرموز شده است اما این اتفاق مسیر زندگی آن سه جوان را تغییر می دهد…

در مورد سریال

قورباغه این فیلم با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. این سریال یکی از پرطرفدارترین سریال های سینمای خانگی است.

  • مسعود فراستی با انتقاد از این سریال در برنامه هفت گفت:

ایمان داشتن، قورباغه آنقدرها هم بد نیست. به نظر من می توان درباره این سریال به خصوص از نظر کارگردانی صحبت کرد. به نظر من سیدی از فیلم قبلی اش جلوتر است اما فیلمنامه ضعیف است.

  • برایان اوشی، مدیرعامل اکسچنج از پخش جهانی این سریال حمایت کرد و گفت:

Human Sidi یک استعداد غیرقابل انکار و ستاره نوظهور است که فیلم بلند او نیز تکاملی از بینش خارق‌العاده و توانایی او در ارائه داستان‌های پرتعلیق و ساختن دنیایی پیچیده است که مخاطبان را در هر ژانری سرگرم می‌کند. ما بسیار خوشحالیم که این سریال فوق العاده را به تمام دنیا ارائه می کنیم و این سریال خارجی می تواند بسیار موفق و محبوب در سراسر جهان شود.

بازیگران سریال رعنابازیگران سریال رعنا

قورباغه با ایده اصلی و تفسیر اصیل خود فراتر از سایر سریال های ایرانی ظاهر می شود.

هومن سیدی در نقش شمس آبادی

کیفیت قورباغه از ابتدا، تیتراژ و موسیقی افتتاحیه دیده می شود. راوی (صابر ابر) جزییات داستان و مضمون سریال را با زبانی شاعرانه، مبهم و غیرمستقیم بیان می کند: «رنگ، رنگ های متنوع، هزاران رنگ». موضوع سریال قدرت و ترس است.

قورباغه او ابتدا با شخصیت رامین (صابر ابر) مخاطب را می آورد. شخصیتی باهوش که در مدرسه تیزهوشان درس خوانده اما به دلیل زندگی جنایتکارانه در محیط، عقده های زیادی در ذهن دارد. در سکانس مقدماتی و قبل از تیتراژ، بسیار مختصر و پر از ابهام، شخصیت ها و داستان معرفی می شوند.

یکی واقعیت دیگری که قورباغه در زندگی نشان داده است این است که هیچ کس در زندگی به کسی وفادار نیست و مسئله اعتماد یک مشکل ریشه ای در بین انسان ها است. قورباغه همچنین نشان دهنده تنهایی انسان ها در این دوره مدرن/وحشی است. افرادی مثل نوری ذاتاً تنها هستند.

حاشیه ها

پس از پخش سه قسمت از این سریال، انتشار آن متوقف شد.
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی وقت قوه قضائیه 16 دیماه 1398 از توقیف سریال «قرباغه» خبر داد و گفت: اصل سریال و مجوزهای قانونی پخش یا عدم پخش آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود. ارشاد و قوه قضائیه در این امر مشارکت ندارد. امر. صرف نظر از اینکه این سریال بخواهد از شبکه محلی پخش شود یا جای دیگری، در مورد منبع تامین مالی فیلم تردید وجود داشت. اسماعیلی مدعی شد در این سریال فساد مالی وجود دارد. پیش از این تاخیرهای متعدد در شروع پخش سریال قورباغه انتقاد کارگردان این سریال را برانگیخته بود که گفته بود فعلا پس از پخش سه قسمت پخش آن متوقف شده است. اما خبرگزاری صدا و سیما نوشت: این سریال در حال پخش است و با توجه به شبهات مالی خود فاینانس مناسبی کسب کرده اند.

دستمزد نوید محمدزاده

در برخی منابع آمده است که نوید محمدزاده قراردادی 12 ماهه با سرمایه گذار این سریال به مبلغ 7.2 میلیارد تومان منعقد کرده که در این مدت حتی در ماه هایی که در سریال بازی نمی کند، حق ندارد. برای بازی در هر فیلم، تئاتر یا کار دیگری. اینکه این خبر توسط وکیل شرکت تصویر پاسارگاد تکذیب شده صحت ندارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا