پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: مستوران

سال انتشار: 1401

ژانر: رئالیسم جادویی، درام

بر اساس: داستان ها و افسانه های کهن ایرانی.

نویسنده:

فائزه یارمحمدی
یزدان کاظمی
محمد حنیف (فصل دوم)

کارگردان:

سید جمال سید حاتمی
مسعود آب پرور
سیدعلی هاشمی (فصل دوم)

تعداد قسمت ها: 26

بازیگران:

حمیدرضا آذرنگ
نازنین فراهانی
بیژن بنفسه خواه
خواب میرعلمی.
محیا دهقانی
مزدک رستمی
رسول نقوی
الهام جعفرنژاد
علی دهکردی
مسعود آب پرور
مربع تنگ
آقای نجفی
عیسی یوسفی پور
علی اصغر کردبچه
صفا آقاجانی
الهه بنده
حمیدرضا، معدنچی
حامد محمودی
ریحان فولادی
صدرعلی محمدی
سینا نجات نعمت
مهدیار شایسته

معرفی سری سایت منتخب مستوران

خلاصه سریال

این مجموعه تلفیقی از ماجراهایی از داستان های کهن ایرانی مانند هزار و یک شب، کشکول، گلستان و شاهنامه است که در جایی از ایران حدود پانصد سال پیش، در شهری به نام مستوران می گذرد.

فصل اول

فصل اول مستوران. داستانی قدیمی از افسانه های زمانه. صفویان و غزنوی نقل می کند؛ داستانی که در آن کودکی به طور مرموزی توسط حمله قبیله بربر دزدیده می شود و مادرش دلشکسته می ماند. او به دنبال راهی برای پس گرفتن پسرش به هر قیمتی است، اما موانع زیادی بر سر راه او وجود خواهد داشت.

فصل دوم

بیست سال بعد از ماجراهای فصل اول مستوران، لطف علی در سیزدهم فروردین او موفق می شود با ماهمونیر دختر حاکم مستوران آشنا شود. این دیدار آغاز یک عشق زیبا و پرماجرا است. بی آنکه بداند دختری از کودکی منتظر او بوده و از سوی دیگر مردی قدرتمند آرزوی رسیدن به ماهمونیر را دارد…

ایفای نقش حمیدرضا آذرنگ در سریال مستوران.

در مورد سریال

داستان سریال مستوران اقتباسی آزاد از افسانه های کهن ایرانی است. منابع زیادی از داستان ها و افسانه های کهن ایرانی به فیلمنامه سریال مستوران راه پیدا کرده اند تا فیلمنامه این مجموعه را غنی کنند. نتیجه داستان اساساً به مذاق دل خوش نمی آید. منابعی که سریال در تیتراژ پایانی خود آورده است اساساً پتانسیل بیشتری نسبت به آنچه در سریال مستوران نشان داده شده است.

یکی یکی از بزرگترین مشکلاتی که مستوران مطرح کرد [با کارگردانی مشترک سید جمال سید حاتمی و مسعود آب‌پرور] او با آن دست و پنجه نرم می کند، دیالوگ های عجیبی که نه تنها تعادل ندارند، بلکه اصلا در حد و اندازه ادبیات پانصد سال پیش به نظر نمی رسند. دیالوگ سریال مستوران به شدت سینوسی است. به عنوان مثال، شخصیت ها گاهی به شیوه ای بسیار باستانی و ادبی صحبت می کنند و سپس بسیار نزدیک به ادبیات روزمره امروزی صحبت می کنند.

در مجموع، سری Mastoran عنوانی است که ارزش بررسی دارد. اگرچه این سریال در حد و اندازه یک سریال تاریخی حماسی ظاهر نمی شود، اما با وجود بودجه هنگفت، بازیگران متعدد و دکورهای هنگفت و لباس های دیدنی، در نهایت آنقدر هم بی فایده نیست که دیدنی نباشد. شاید با تغییراتی در داستان و بازیگری، سریال مستوران به عنوان دیدنی تری تبدیل شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما