اخبار روز سینما

معرفی سریال True Detective

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: True Detective

ژانر: درام جنایی، رازآلود، ترس.

تهیه کننده: Nick Pizzolatto (فصل 1-3) – Issa López (فصل 4)

نویسندگان: نیک پیزولاتو-اسکات لسر (قسمت 2)- دیوید میلچ (فصل 3)- گراهام گوردی (فصل 3)- اسا لوپز (فصل 4)

کارگردان: کری فوکوناگا (فصل 1) – مختلف (فصل 2-3) – عیسی لوپز (فصل 4)

انتشار اولیه: 2014

محصول کشور: آمریکا.

تعداد فصل: 4

تعداد قسمت ها: 30

امتیاز (imdb): 8.9

بازیگران:

فصل 1 (متیو مک کانهی – وودی هارلسون – میشل موناگان – مایکل پاتس – توری کیتلز)

قسمت 2 کالین فارل – ریچل مک آدامز – تیلور کیچ – کلی رایلی – وینس وان

فصل 3 ماهرشالا علی-کارمن اجوگو-استیون دورف-اسکات مک نری-ری فیشر)

معرفی فصل اول: دیوانه و به یاد ماندنی.

احتمالاً تصاویری از متیو مک‌کانهی را دیده‌اید که پشت میز نشسته و سیگار می‌کشد. این صحنه یکی این یکی از معروف ترین صحنه های سریال “کارآگاه واقعی” است. داستان فصل اول سریال درباره دو کارآگاه به نام های مارتین هارت و راستین کوهل در ایالت لوئیزیانا است. آنها مسئولیت تحقیقات جنایی یک پرونده قتل 17 سال پیش را بر عهده می گیرند و آنقدر خونین است که بازگشت به ریشه های خود هر کارآگاهی را در خانه خود احساس می کند.

فصل اول سریال «کارآگاه واقعی» مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. بسیاری از منتقدان در مورد آن یکی از بهترین سریال درام سال. آنها رابطه جالب بین شخصیت های مارتین و راستین را می دانستند، یکی یکی از ویژگی های جذاب این سریال است. هر قسمت در این فصل به طور متوسط ​​11.9 میلیون بیننده داشت که یک رکورد ارزشمند برای HBO است.

معرفی سریال فصل 2: ​​ترکیب برنده نباید دستکاری شود

برای کسانی که فصل اول True Detective را تماشا کردند، فصل دوم مانند یک شمشیر دولبه است. نام این سریال به این معنی است که تماشای آن احتمالاً لذتبخش نخواهد بود و از سبکی پیروی می کند که شاید به مذاق طرفداران فصل اول خوش نیاید. این بار با سه کارآگاه از ایالت کالیفرنیا آشنا می شویم که به لطف یک پرونده قتل مشکوک یکدیگر را می شناسند. با این حال، فساد در اداره پلیس و گروه های جنایتکار نقش برجسته تری در داستان بازی می کنند.

اجرای بی نظیر سریال در فصل اول انتظارات را بالا برد و مسئولیت فصل دوم را بیشتر کرد. بنابراین اکثر طرفداران «کارآگاه واقعی» از این فصل راضی نبودند. اما منتقدان بیشتر از آن راضی بودند. تنها نقد فصل دوم این سریال تغییرات داستانی و دیالوگ های پیچیده بود. بنابراین اگر فصل اول True Detective را تماشا کردید و آن را دوست داشتید، شاید بهتر باشد فصل دوم را رها کنید و به سراغ فصل سوم بروید.

معرفی سریال فصل سوم: بازگشت به ریشه.

پس از چهار سال انتظار، فصل سوم سریال «کارآگاه واقعی» با بازی ماهرشالا در نقش وین هیز علی پخش شد. تماشاگران فصل اول شباهت های آن را با فصل سوم در تیتراژ و فیلمبرداری احساس می کردند. به نظر می رسید این سریال به مسیر محبوب مخاطبانش بازگشته است. این بار کارآگاه داستان ما به دنبال شواهدی از دو کودک گم شده در دهه 80 است، اما سکانس هایی از سریال در دهه 90 و 2015 وجود دارد. جذابیت خاص این فصل به جدول زمانی آن محدود نمی شود. چیزی که ما واقعاً شاهد آن هستیم، روایت های وین هیز با نقص های جالب است.

او در این فصل بار دیگر مورد توجه هواداران قرار گرفت و حتی منتقدان نیز واکنش بهتری داشتند. اما تعداد بینندگان سریال افت شدیدی را تجربه کردند. فاصله چهار ساله بین فصل دوم و سوم یکی یکی از دلایل آن بود. به هر حال برای کسانی که دوست دارند سریال های پلیسی ببینند، True Detective گزینه ایده آلی است.

فصل چهارم سریال «سرزمین شب» را تقدیم شما می کنیم.

فصل چهارم سریال «کارآگاه واقعی» پس از پنج سال وقفه بازگشت. اما این بار سریال داستان خود را به آلاسکا برد. جایی که جفت کارآگاه ما باید کشف کنند که چه اتفاقی برای هشت دانشمند افتاده است که اخیراً به طور مرموزی ناپدید شده اند. این درام معمایی و جنایی از حضور جودی فاستر بازیگر سرشناس و نام آشنای این فیلم بهره برده است. یکی داستان دو کارآگاه اصلی را بازی می کند. این اولین نقش تلویزیونی مهم فاستر در بیش از پنج دهه فعالیت بازیگری او است.

«سرزمین شب» قبل از پخش سر و صدای زیادی به پا کرد که بیشتر آن به دلیل غیبت طولانی سریال و موفقیت فصل های قبل بود. اعتصابات هالیوودی نیز روند تولید این سریال را تحت تاثیر قرار داد و باعث تاخیر سه ماهه در پخش آن شد و صبر هواداران را محک زد. با لغو تحریم کارگران هالیوود بالاخره «کارآگاه واقعی» اکران شد و با رتبه های بسیار خوب در سایت «راتن تومیتوز» کار خود را آغاز کرد.

آخرین کلمه

اگر به دنبال تماشای یک سریال جذاب هستید، True Detective می تواند این کار را انجام دهد یکی یکی از بهترین گزینه هاست. یک داستان جذاب، فضای عالی و بازی های خوب می تواند گذراندن زمان را جذاب تر کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا