پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: Outlaw

ژانر: درام، اجتماعی

انتشار: 1401

نویسنده: پدرام پورامیری، حسین امیری دوماری، محمد کارت

کارگردان: محمد کارت

آهنگساز: بامد افشار

تعداد قسمت ها: 20

بازیگران : پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، مهدی حسینی نیا. آبان عسگری، مه لقا باقری، عباس جمشیدی فر

خلاصه سریال

جاوید جوانی است که یکی او با خواهر ناتنی اش در محله های شهر جنوبی زندگی می کند. او برای امرار معاش دست به کارهای مختلفی می زند. سرقت سخت افزار یکی یکی از آنهاست و اصلی ترین و مهم ترین آن کشتی است. او و بسیاری از جوانان محلی دیگر در یک زمین خاکی کوچک در قلب محله با یکدیگر می جنگند و بر اساس این مسابقات و شرط بندی روی نتیجه، درآمد کسب می کنند. جاوید همزمان در جستجوی شناسنامه خود (موضوع سند) نیز هست. بختک نیز به آن پرداخته بود).

شناسنامه ای که از کودکی به دلایل مختلف از او گرفته شده و حالا به دنبال آن بخشی از هویتش است که درباره اش گفته اند و می خواهد با گرفتن این گواهی زندگی متفاوتی را آغاز کند. زندگی جدیدی که احتمالا با ازدواج آغاز می شود و سپس به کناره گیری او از دنیای کشتی های خشکی و افتادن در مسیر تعمیر موبایل منجر می شود. اما همه چیز آنطور که جاوید پیش بینی کرده بود پیش نمی رود. قسمت اول این مجموعه با تمرکز بر تلاش جاوید برای گرفتن شناسنامه آغاز می شود. شناسنامه ای که به نوعی مجوز ازدواج با دختری است که دوستش دارد (الیکا ناصری در اولین تجربه بازیگری اش به خوبی بازی کرد). اما موانعی در این بین وجود دارد. موانعی که این مسیر از پیش تعیین شده را تغییر می دهد…

در مورد سریال

سریال یاغی دومین فیلم بلند محمد کارت پس از فیلم شنای پروانه است. شنای پروانه را نیز می توان فیلمی موفق در سینمای ایران دانست که با استقبال و نظرات مثبت تعداد زیادی از منتقدان مواجه شد.

اما محمد کارت این بار در حال ساخت یک سریال 20 قسمتی خارج از حوزه سینمایی است. سریالی که اقتباسی از رمانی به نام سالتو است و البته با توجه به منبع اقتباسی خود تغییرات زیادی داشته است.

درست مانند فیلم شنای پروانه، در سریال یاغی نیز نام های آشنا در لیست بازیگران دیده می شود. نام هایی چون پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، علی شادمان، امیر جعفری، عباس جمشیدی فر، نیکی کریمی و… از این رو سریال یاغی پروژه بزرگ و مهمی در حوزه سینمای خانگی محسوب می شد که تبلیغات زیادی برای حداکثر برد نیز داشت.

تاثیری که این سریال در ابتدای پخش داشت به حدی بود که حتی باعث شد رمان سالتو که منبع اقتباس سریال یاغی بود با استقبال و فروش بسیار خوبی مواجه شود. طبیعتا با تقاضای بیشتر و عرضه کمتر حتی قیمت رمان سالتو هم افزایش پیدا کرد. اگرچه سریال یاغی تفاوت های زیادی با رمان سالتو دارد و مسیر خودش را طی کرده است.

در ابتدا سریال درباره یاغی ها توانست به سرعت مخاطبان را به تماشای ادامه سریال ترغیب کند. می توان گفت که یاقی شروع بسیار خوبی داشت و پای ثابت سریال مخاطبان قرار گرفت.

آخرین کلمه

در ابتدا سریال سرعت بسیار خوبی دارد و مسابقات درست است. علاوه بر آن، این سریال درباره کشتی است که شاید مهمترین و موفق ترین ورزش ایران باشد. سریال یاغی توانست افراد زیادی را به این ورزش جذب کند و این موضوع بسیار ارزشمندی است.

سریال در ابتدا داستان جاوید را به خوبی برای مخاطب روایت می کند. شخصیت او را شکل می دهد و به شخصیت افرادی مانند اسی قلک نیز می پردازد. سپس به شرح رابطه جاوید با اسی قالک، خواهرش، دوستانش و ابرا می پردازد و نوید یک سریال با کیفیت در همه ابعاد را می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما