پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

  • نام سریال:گوش دادن – سیم
  • خالق: دیوید سایمون
  • سال انتشار: 2002 تا 2008
  • تعداد قسمت ها: 60
  • جنسیت: درام، جنایی و ترسناک.
  • میانگین نمرات سیم داخل IMDb: 9.3

بازیگران: دومینیک وست، جان دومان و ادریس البا

خلاصه سریال

داستان Wired خیابان های بالتیمور را در پس زمینه جنگ ایالات متحده علیه مواد مخدر و فساد شهری و فساد در آمریکا به طور کلی نشان می دهد. شنود به‌خاطر مضامین جدی‌اش، بررسی نسبتاً دقیق‌اش از جامعه و سیاست، و همچنین به تصویر کشیدن واقع‌گرایانه‌اش از زندگی حاشیه‌ای مورد تحسین قرار گرفت. داستان این سریال را نه تنها از چشم چند تن از اعضای اداره پلیس، بلکه از چشم چند تن از اعضای باند مواد مخدر می بینیم. علاوه بر این، داستان از دیدگاه افرادی که در این دنیا زندگی می کنند و بر دنیای این افراد تأثیر می گذارند، روایت می شود. سیاستمداران، رسانه ها، معتادان و شهروندان عادی. این سریال در طول پخش اولیه خود امتیاز متوسطی دریافت کرد و تقریباً هیچ جایزه ای دریافت نکرد، اما امروزه اغلب به آن توجه می شود یکی به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین سریال های خارجی شناخته شده است.

دو تن از بازیگران اصلی سریال سیم

در مورد سریال

بسیاری از بازیگران سریال The Wire مستقیماً از خیابان های بالتیمور آمدند و برخی از بازیگران خود از زندان آمده بودند. ملوین ویلیامز که نقش دیکن را در فصل های 3 و 4 بازی می کند، در دهه های 1970 و 1980 در بالتیمور با فروش هروئین میلیون ها دلار به دست آورد. اما در سال 1985 توسط اد برنز، افسر پلیسی که بعدا تصمیم گرفت معلم شود، دستگیر شد. ویلیامز هم همینطور یکی او یکی از الهام‌بخش‌های شخصیت «آون بارکزدیل» (وود هریس) بود.

مشخصات سری Wire

فلیسیا پیرسون، بازیگر نقش اسنوپ، پس از اینکه به جرم قتل و قاچاق مواد مخدر زندانی شد، با مایکل کی ویلیامز (عمر لیتل) در یک باشگاه ملاقات می کند. کی ویلیامز سپس او را به نویسندگان و تهیه کنندگان ارجاع داد. گوش دادن به سریال او معرفی می کند که بالاخره در فصل سوم نقش «اسنوپ» را به دست خواهد آورد.

هنر دیالوگ نویسی در سریال شنیداری.

شخصیت لیتل تا حدی بر اساس دانی اندروز، فروشنده ای بود که به دلیل اعتیاد شدید به یک قاتل تبدیل شد. او بعداً داوطلبانه خود را به «اد برنز» تسلیم کرد. شخصیت «حباب ها» (آندره رویو) نیز بر اساس یک خبرچین واقعی ساخته شد که از حافظه بسیار قوی خود برای شناسایی مجرمان برای پلیس استفاده می کرد.

آیا سریال Wire ارزش دیدن دارد؟

بله قطعا سریال The Wire داستانی بسیار جذاب و فوق العاده واقعی دارد. بازی درخشان، کارگردانی، موسیقی متن و نویسندگی وایر انتقادات زیادی را نسبت به این مجموعه تلویزیونی به همراه داشته است. یکی همچنین به عنوان یکی از بهترین های تاریخ تلویزیون شناخته می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما