اخبار روز سینما

معرفی سایت منتخب سری پاییز

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: پاییز

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: سجاد پهلوان زاده

تهیه کننده: محمدرضا منصوری

سال انتشار: 1401

تعداد قسمت ها: 9

بازیگران: حمید فرخ نژاد، سجاد بابایی، عباس جمشیدی فر، الناز ملک، وحید آقاپور، امین میری، رزاق رادان، وحید عبدالمجیدی، ملیکا عبداللهی، یاشار یحیایی، اعظم کبودیان، علی حسامفر و…

خلاصه داستان

داستان سریال پاییزی در مورد ارتباط عاشقانه دو زوج عاشق به نام‌های آیسان و جاکان است که پس از پشت سر گذاشتن روزهای تلخ و سخت ابتدای زندگی این زوج، زندگی جدیدی به دست می‌آورند. آنها به ماه عسل می روند تا درخت جوانه عشق به ثمر بنشیند. سفری که پایان تلخی دارد. این فیلم با استفاده از بازیگرانی از اقوام مختلف ایرانی و بهره گیری از قابلیت های فراوان بازیگران جوان و باانگیزه به یک سریال اکشن جذاب تبدیل شده است.

سریال پاییز + تاریخچه فیلم، موضوع، بازیگران، زمان پخش و تعداد قسمت.

موضوع سریال پاییز.

سریال معروف “سقوط” برگرفته از یک داستان عاشقانه است که بر اساس یک اتفاق سیاسی و البته جاسوسی روایت می شود. این فیلم را باید داستان زنان دلیر ایران زمین دانست. تلاش زنان برای گرفتن حقوق خود از ستمگران در هر شرایطی. سریال پاییز داستان دختری در میان زنان ایرانی است که در دام دشمن گرفتار می شود.

سریال پاییز + تاریخچه فیلم، موضوع، بازیگران، زمان پخش و تعداد قسمت.

پدیده سریال کسی نیست جز الناز ملک که در اولین نقش آفرینی خود جلوی دوربین به خوبی درخشید و آنچه را که فیلمنامه از او انتظار داشت محقق کرد.

قهرمان اصلی سریال آیسان است و داستان را از دید او می بینیم. ما همیشه با او هستیم. او در اکثر نماها حضور دارد و دامنه اطلاعات مخاطب محدود به آنچه می بیند و می فهمد است. قانونی که البته هر از چند گاهی شکسته می شود و ناگهان بدون اینکه آیسان به آنها زنگ زده باشد وارد فضای اداره اطلاعات سنندج می شویم.

آنچه در سطح تصویر از نگاه کارگردان چشمگیرتر است، وجود صحنه‌پردازی‌ها و دکوپاژهای مهدویان در طول سریال است. خیلی هم عجیب نیست که فردی که سابقه همکاری با مهدویان در پروژه های مختلف را داشته، حالا تحت تاثیر او و زیبایی شناسی اش، میزانسن ها و دکوپاژهای فیلمش را طراحی کند. از همان پلان اول که دوربین آزادانه دست های آیسان را دنبال می کند و همه جا با او می رود و همه جا او را زیر نظر دارد، این شباهت ها آشکار می شود. میزانسن مورد علاقه مهدویان است و او از اولین فیلمش برای مستندسازی آن به آن توجه ویژه ای داشت.

عوامل سریال در حال سقوط

حضور تیمی قوی در این مجموعه باعث شده تا نتیجه بسیار چشمگیری در تولید یک اثر هنری رقم بخورد. نکته بسیار جالب سریال پاییز حضور سجاد پهلوان زاده برای اولین بار روی صندلی کارگردانی است.

کارگردان سجاد پهلوان زاده
تهيه كننده محمدرضا منصوری
مشاور کارگردان محمدحسین مهدویان
کارگردان فیلمبرداری هادی بهروز
نسخه مهدی سعدی
موسیقی حبیب خزایی فر
طراح صحنه بهزاد جعفری طادی
طراح آرایش شهرام خلج
بیان مهرشاد ملکوتی
طراح لباس آگرین صالحی
ضبط کننده صدا راننده ساعد قوی
بازتاب آنلاین بازیگران کیومرث مرادی
جلوههای بصری امین پهلوان زاده
جلوه های ویژه میدانی ایمان کرمیان
مدیر تولید اسماعیل کلبی آبادی
مدیر تولید نظامی محمد حیدر قلی
مدیر تدارکات هادی غفارلو
برنامه نویس محسن جعفرزاده
دستیار اول کارگردان جعفر نامانی
منشی صحنه محسن بهاری
عکاس مهدی مایل است

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا