معرفی اکتاویا ۲۰۲3 ؛ معروف ترین محصول اشکودا به ایران می‌آید

اشکودا اکتاویا 2023، یکی این خودرو به عنوان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای بازار جهانی شناخته می شود. این خودرو که در رده سدان ها قرار دارد با حمایت و همکاری شرکت فولکس واگن تولید و توسط شرکت «پارس ساتر هوشمند» در ایران عرضه می شود. اکتاویا به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و جایگاه ویژه ای که در بین خودروهای خانوادگی دارد، برنده چندین جایزه معتبر از جمله جایزه خودروی سال خانواده شده است.

فولکس واگن و اشکودا

شهرتی که فولکس واگن در صنعت خودروسازی جهانی دارد برای همگان آشکار است و شاید کمتر شرکتی بتواند با این خودروساز بزرگ آلمانی رقابت کند. این خودروساز مشهور جهان مالک بسیاری از برندهای معروف دیگر از جمله آئودی، لامبورگینی، پورشه و البته اشکودا است.
شاید در میان نام های بزرگی که نام برده شد، برند اشکودا کمتر برای ما شناخته شده باشد، اما این خودروساز سابق جمهوری چک که از سال 1991 تحت مالکیت فولکس واگن بوده، توانسته خودروهای بسیار محبوبی را با قیمت متوسط ​​تولید کند. محدوده با کمک فناوری از گروه فولکس واگن آلمان و کمی مقرون به صرفه، برای ارسال به بازار اروپا و سایر کشورهای جهان.

معرفی Octavia 2023; معروف ترین محصول اشکودا وارد ایران شد
معرفی اکتاویا ۲۰۲3 ؛ معروف ترین محصول اشکودا به ایران می‌آید

کیفیت ساخت بالا و استفاده از تکنولوژی آلمان باعث شده است که محصولات اشکودا در بخش ارزان ترین خودروهای جهان شهرت زیادی داشته باشد و بتواند در بین معتبرترین محصولات جهان در این رده های قیمتی نامی برای خود دست و پا کند. کیفیت و کارایی آنها را برجسته تر کنید.
یکی یکی از محصولات مهم و استراتژیک برند اشکودا، خودروی اکتاویا است که از سال 1995 وارد بازار شده است. ویژگی استراتژیک اکتاویا را می توان از نقطه نظر دانست که این خودرو به تنهایی حدود 40 درصد فروش کل محصولات جدید برند اشکودا.

اکتاویا از سال 2019 وارد بازار شده است و آخرین فیس لیفت آن مربوط به فوریه 2024 است. این خودرو به صورت لیفت بک و سدان استیت تولید می شود که هر دو مدل بسیار محبوب هستند. از جمله افتخارات نسل چهارم اکتاویا دریافت جوایز متعدد از مجلات معتبر خودروسازی انگلیسی مانند “Auto Express” و “Whatcar” به عنوان بهترین خودروی خانوادگی است.
شرکت پارس ساتر هوشمند نماینده واردات خودرو اشکودا به ایران، مدل سدان اکتاویا را در سال 1403 وارد ایران کرد تا احتمالاً رقیبی بسیار سرسخت و جذاب در برابر بسیاری از رقبای مطرح آسیایی مانند کیا K5 توربو، تویوتا کمری و برخی محصولات باشد. یک چینی جدیدتر مثل Arizo 8 روی آن قرار دهید.

معرفی Octavia 2023; معروف ترین محصول اشکودا وارد ایران شد
معرفی اکتاویا ۲۰۲3 ؛ معروف ترین محصول اشکودا به ایران می‌آید

ابعاد و ظرفیت

با توجه به اصالت طراحی، خطوط برجسته و عضلانی بدنه، طراحی جذاب و زیبای داخلی به همراه مواد نسبتا مرغوب به کار رفته در داشبورد و سایر قسمت های کابین، انتظار می رود که در شرایط ظاهری اشکودا اکتاویا با توجه به ویژگی هایی که دارد در رقابت با حریفان خود برای حضور در کشورمان و به اصطلاح می تواند رازی را در بین روسا پیدا کند، مزیت خواهد داشت.
خوشبختانه نسخه پرو اکتاویا وارد ایران می شود که فاصله محوری و ابعاد بدنه بیشتری دارد; در نتیجه میزان فضای کابین افزایش یافته و بنابراین قابلیت استفاده آن قطعا افزایش یافته است. وجود ظرفیت 528 لیتری صندوق عقب که البته در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم به 1482 لیتر می رسد نیز دغدغه سفر بسیاری از خانواده ها را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

ابعاد و ظرفیت

طول یک پیشنهاد ارتفاع (میلی متر): 1469۱۸۳۲۴۷۵۳
فاصله بین دو محور: 2730 میلی متر
حداقل و حداکثر حجم فضای بار (لیتر): 528 / 1482
حجم مخزن: 51 لیتر
تعداد سرنشین: 5 نفر
ابعاد تایر: R18 / 45 / 225
چرخ آلومینیومی 18 اینچی
وزن خالص: 1360 کیلوگرم

مشخصات فنی

در خصوص مشخصات فنی این خودرو باید بدانید که فولکس واگن و شرکت زیرمجموعه اش اشکودا برای اکتاویا موتورهای متعددی با حجم های مختلف و مفاد فنی متفاوت در نظر گرفته اند که البته با توجه به قوانینی که واردات خودرو را محدود می کند. شرکت پارس ساتر موتور برای محصول وارداتی خود یک توربوشارژر 1.4 لیتری را انتخاب کرده است.
این موتور که مجهز به فناوری تزریق مستقیم سوخت در سیلندر است، با همکاری گیربکس هفت سرعته دو کلاچه، قدرتی معادل 150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متری را به چرخ های جلو می رساند. شاید در ابتدا حجم موتور و حداکثر قدرت اکتاویا برای طرفداران سرعت و هیجان چندان بالا نباشد اما با توجه به وزن 1360 کیلوگرمی این خودرو می توان گفت که این محصول آلمانی می تواند محصولاتی نسبتاً خوب و خوب خلق کند. خاطرات تا حدودی هیجان انگیز برای کاربران و جلب رضایت آنها در زمینه چابکی.

معرفی اکتاویا ۲۰۲3 ؛ معروف ترین محصول اشکودا به ایران می‌آید
معرفی اکتاویا ۲۰۲3 ؛ معروف ترین محصول اشکودا به ایران می‌آید

همچنین میانگین مصرف سوخت ترکیبی اکتاویا نزدیک به 5.9 لیتر است و به لطف ظرفیت باک بنزین 51 لیتری این سالن اروپایی، شاهد کاهش نیاز به سوخت گیری هستیم که می توان آن را نتیجه مثبت و رضایت بخشی دانست. . دوره، به خصوص در طول سفر. استفاده از سیستم تعلیق چند لینک در عقب نیز کیفیت سواری و هندلینگ اکتاویا را بهبود می بخشد که در افزایش رضایت کاربران نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مشخصات فنی

محور محرک: جلو
نوع موتور: تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژر TGDi
حجم موتور: 1400 سی سی
استاندارد آلایندگی: EURO6
حداکثر قدرت موتور: 150 اسب بخار
حداکثر گشتاور: 250 نیوتن متر
نوع سوخت: بنزینی
مصرف سوخت ترکیبی: 5.9 LIT/100 KM
حداکثر سرعت: 200 کیلومتر
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه
سیستم فرمان: برقی
سیستم ترمز (جلو/عقب): دیسک/دیسک خنک کننده
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون، سیستم تعلیق عقب: Multilink

اشکودا اکتاویا پرو چه نوع تجهیزاتی در دست مشتریان ایرانی خواهد داشت؟

با وجود تمام محدودیت هایی که بر سر راه واردات خودرو وجود دارد و به خصوص حداکثر قیمت 20 هزار دلاری که حضور خودروهای فول آپشن در کشور را به شدت محدود می کند، خوشبختانه اشکودا اکتاویا پرو با دستان نسبتا پر وارد ایران شد. ، و تقریباً می توان گفت کمبودی وجود دارد که از این نظر زیاد به مشتری تحمیل نمی کند. لیست دقیق آپشن های خارجی اشکودا اکتاویا وارداتی توسط شرکت پارس ساتر هوشمند به شرح زیر است:

آینه تاشو برقی گرم کن.
از نور زیر آینه استقبال کنید.
دستگیره درب ماشین
سانروف دو حالت دارد
چراغ های روز
سنسور نور یا نور خودکار،
برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران.

تجهیزات داخلی اکتاویا نیز شامل عناصر زیر است:

دستور D – CUT
دسته دنده با روکش چرمی
صندلی و فرمان چرمی
تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو در 6 جهت
تنظیم کمری صندلی راننده
گرمکن و خنک کننده برای صندلی های جلو.
سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک
خروجی هوای سرنشینان عقب
سیستم کنترل کیفیت هوای کابین
امکان تا شدن صندلی های عقب.
کروز کنترل تطبیقی
صفحه جلو
شارژر بی سیم
حالت های مختلف رانندگی
دستیار صوتی
سیستم شروع و توقف

تجهیزات کنترلی و ایمنی اکتاویا کاملاً به روز شده و دارای ویژگی های زیر است:
کنترل پایداری الکترونیکی ESP، ترمزهای ضد قفل ABS، ترمز اضطراری EBA، کنترل کشش TCS، HAC کمک به حرکت در سربالایی، مانیتورینگ فشار تایر TPMS، ایربگ سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی جلو، پرده ایربگ جلو به عقب، کمربند ایمنی جلو با ELR پیش آزادسازی، کمربند ایمنی سه نقطه ای عقب، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، ترمز دستی الکترونیکی، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم پارک خودکار، رادار بین خطوط، هشدار برخورد از جلو و…

معرفی اکتاویا ۲۰۲3 ؛ معروف ترین محصول اشکودا به ایران می‌آید
معرفی اکتاویا ۲۰۲3 ؛ معروف ترین محصول اشکودا به ایران می‌آید

در زمینه اطلاعات و سرگرمی، Octavia Pro ثابت کرده است که استفاده از آن بسیار آسان است، زیرا تجهیزات زیر را ارائه می دهد:
صفحه نمایش خوشه ای 10 اینچی با رایانه سفری، صفحه نمایش 12.1 اینچی چند رسانه ای، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، درگاه USB-TYPE C جلو و عقب، سیستم اتصال بلوتوث، پنجره های برقی، سیستم ناوبری (روتر)، کلیدهای ناوبری کنترل سیستم صوتی روشن فرمان، نگهدارنده تلفن همراه برای سرنشینان جلو و عقب، سیستم Apple CarPlay

گفتنی است رنگ بدنه اشکودا اکتاویا در ایران مشکی، سفید و تیتانیومی و رنگ تریم داخلی مشکی است.

خلاصه

در پایان باید تاکید کنیم که حضور سومین برند فرعی فولکس واگن در ایران یعنی اشکودا به خودی خود امری ستودنی و مثبت است که بازار ایران را به سمت تنوع بیشتر سوق می دهد. اکتاویا به عنوان پرفروش ترین محصول اشکودا، گزینه ای بسیار مطلوب برای ایرانیان محسوب می شود. این خودرو تنها در سال 2023 حدود 205000 دستگاه فروخته است، در حالی که مجموع تولید و فروش آن تا پایان سال جاری در دوره های اخیر به رقم شگفت انگیز 7 میلیون دستگاه می رسد که واقعاً تکان دهنده است. برای درک دقیق این نکته باید بدانید که در حال حاضر تقریباً 5.5 میلیون خودرو در سراسر ایران تردد می کنند.
در هر صورت، اشکودا اکتاویا پرو به عنوان یک خودروی اروپایی قابل اعتماد با مزیت هایی مانند کیفیت ساخت بالا، ظاهر شیک و جذاب، قدرت فنی کافی، تجهیزات فوق العاده متنوع، بهره مندی از پلت فرم MQB فولکس واگن آلمان و بسیاری نقاط قوت دیگر، می تواند جایگزین قسمت عقب برای سدان های برجسته آسیایی یکی در دو دهه اخیر به طور سنتی بازار ایران را تسخیر کرده بودند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما