به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از استان سمنان، شورای پدافند غیر عامل با شعار «تدبیر امروز امنیت فردا» با حضور خلیق گرجی دستیار ویژه رئیس سازمان پدافند غیر عامل سردار سرتیپ علی ملک برگزار شد. معاون صنعت، بازرگانی و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه ناحیه قائم آل محمد (عج)، سید محمدرضا هاشمی استاندار، اسماعیل طحان فرماندار، رئیس اداره کل غیر عامل پدافند فعال استانداری، سید جمال وزیری مدیرکل و جمعی از معاونین و روسای ادارات کل آموزش و پرورش استان، علیرضا کرد مدیرکل آموزش و پرورش سمنان و جمعی از مسئولان استانی در دبیرستان رحمت الله قدس پایه اول سمنان برگزار شد.

در این شورا دستیار ویژه رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خلیق گرجی در جلسه شورای پدافند غیر عامل اجرای مطلوب و هدفمند برنامه های مرتبط با موضوع پدافند در این استان شایسته بحث و تبادل نظر شد. ستایش

وی در ادامه با تبیین جنگ ترکیبی و شناختی و تأثیر آن بر تغییر باورها و نگرش‌های مردم، تصریح کرد: تصورات ذهنی مردم هدف دشمن است، بنابراین افراد جامعه بدون «آگاهی به این موضوع» اهداف دشمن را دنبال می‌کنند ما معتقدیم که در ابتدای راه در این زمینه هستیم و برای تامین امنیت کشور در حوزه جنگ سایبری نیازمند برنامه ریزی هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه های خوب و هدفمندی در حوزه پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا شده است، پیشنهاد کرد این مهم با اجرای طرح ها محقق شود و برنامه های مرتبط با پدافند غیرعامل به عنوان استان پایلوت کشور در این زمینه.

***امیر سرتیپ علی ملک، معاون صنعت، بازرگانی و پدافند سازمان پدافند غیر عامل کشور:

مدرسه آماده و مدرسه ایمن و تاب آور، دو رویکرد پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور، مدرسه آماده و مدرسه ایمن و تاب آور را دو رویکرد پدافند غیر عامل در حوزه آموزش دانست.

امیر سرتیپ علی ملک، معاون صنعت، بازرگانی و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور در شورای پدافند غیر عامل استان که در اولین روز از هفته پدافند غیر عامل برگزار شد. حضور استاندار و فرمانده قائم آل محمد (عج) و جمعی از مسئولین استانی با تقدیر از مجموعه آموزشی استان سمنان با اشاره به دو رویکرد غیر فعال در دبیرستان دوره اول متوسطه رحمت الله قدس سره برگزار شد. دفاع در عرصه تعلیم و تربیت مبتنی بر مدرسه ای آماده و مدرسه ای امن و مقاوم که هر دو در واقع نوعی کمک به حفظ و حراست از دانش آموزانی است که بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شوند.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

وی تصریح کرد: در مدرسه عملیاتی باید برای تهدیدات که یک شاخص جهانی محسوب می شود آماده باشیم و در بحث مدرسه ایمن و تاب آور نیز باید امکانات، اماکن و زیرساخت های مدارس را تقویت و امنیت را تامین کنیم. مکان های چند منظوره با حفظ ایمنی دانش آموزان هدف. تهدید اصلی دشمن است.

ملک اضافه کرد: امیدواریم با داشتن جامعه ای امن و دستیابی به امنیت پایدار، از زیرساخت های حیاتی کشور محافظت کنیم و دانش آموزان را در برابر تهدیدات دشمن حفظ کنیم.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

معاون صنعت، بازرگانی و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان سخنان خود از دستگاه های اجرایی خواست با برگزاری دوره های پدافند غیرعامل همراه با بسیج و حراست به منظور حفاظت از زیرساخت های مدارس، صیانت و حفاظت از آنها اقدام کنند. و از دانش آموزان و افراد غیور محافظت می کنند و همیشه در محل هستند. در مقابل تهدیدات و حوادث احتمالی دشمن، مسئولان نظام باید مایحتاج اولیه و حیاتی مردم از قبیل نان، آب، غذا، دارو، بهداشت و… را تامین کنند.

***استاندار سمنان:

آموزش یک اصل بسیار مهم در دفاع بدون عامل است. اقدامات آموزشی در اجرای طرح های مربوط به پدافند بدون عامل جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، استاندار سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل ضمن بررسی فعالیت های آموزش دفاعی، آموزش را اصل مهم پدافند غیرعامل برشمرد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در شورای پدافند غیرعامل استان، آموزش را اصل مهم این پدافند دانست و از مجموعه آموزش و پرورش برای اجرای طرح های هدفمند در موضوع پدافند غیرعامل تقدیر کرد.

هاشمی در ابتدای سخنان خود آغاز هفته پدافند غیرعامل را در راستای شعار تدبیر امروز امنیت فردا تبریک گفت و از عوامل خنثی سازی حمله و انهدام موشک های دشمن قدردانی کرد.

وی در ادامه سخنان خود مجموعه تعلیم و تربیت را در اجرای طرح های پدافند غیر عامل تجلیل کرد و اظهار داشت: حوزه پدافند یکی از اولویت های مقام معظم رهبری است و در واقع به این می گویند دفاع غیرنظامی نه نیاز به سلاح. و آسیب پذیری زیرساخت های کشور را کاهش می دهد. در برابر اقدامات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هر نوع حمله دشمن استفاده می شود.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

هاشمی تاکید کرد: در استان سمنان جلسات متعددی با موضوع پدافند غیرعامل چه در حوزه زیرساختی و چه در حوزه آموزشی برگزار شده که در حوزه مدارس در قالب کمک های اولیه و ویژه اجرا شده است. مانور و غیره و علاوه بر مدارس، پیگیری جدی در محلات و خانواده ها.

استاندار سمنان در آخرین بخش از سخنان خود با اشاره به اینکه نیروهای مسلح خوبی در استان تشکیل شده و آمادگی داریم دومین رزمایش سوخت را در مواقع ضروری انجام دهیم.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

سردار شوقانی:

پدافند غیرعامل جمعیت محور است/ استان سمنان را به 313 محله مسجد محور تقسیم می کند.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) سمنان در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان این دفاع را مردمی دانست.

سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان در شورای پدافند غیر عامل استان، این پدافند را مردمی دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات زیربنایی و همچنین برگشت پذیری و آرامش بخشی از موضوعاتی است که در دفاع غیر عامل باید در نظر گرفته شود.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: استان سمنان به 313 منطقه مسجد محور تقسیم شده است و در این راستا مقدمات در زمینه ساماندهی، آموزشی، تجهیز، آماده سازی و بهسازی در حال انجام است. و در مواقع اضطراری اقدامات اطلاع رسانی مناسب و افزایش آگاهی انجام شود

شوقانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز پس از حوادث شب گذشته شاهد اقدامات موفقی در حوزه پدافند غیر عامل هستیم و الحمدلله آرامش در استان برقرار است.

*** مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد:

اجرای بیش از 94 درصد پذیرش پدافند غیر عامل در مدارس استان سمنان/فرهنگ پدافند غیر عامل در مهدهای کودک

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در شورای پدافند غیر عامل از اجرای بیش از 94 درصد مجوز پدافند غیر عامل در مدارس استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در ابتدای این دیدار یاد و خاطره شهدای بدو ورود اسلام، دفاع مقدس، حرمت و حرمت، امنیت و سلامت، محور مقاومت به ویژه شهیدان حاج قاسم را گرامی داشت. سلیمانی و سید حسن نصرالله و همرزمانشان فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفتند و افسر پدافند غیر عامل استان از همکاری و همراهی با مجموعه آموزشی قدردانی کرد.

معرفی استان سمنان به عنوان استان پایلوت در حوزه پدافند غیر عامل

وزیری در ادامه سخنان خود به نامه دوازدهم حضرت علی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: هنگام رویارویی با دشمن در میدان نبرد، قرارگاه شما در دامنه کوه ها و تپه ها و یا در مجاورت رودخانه ها باشد. و از شما محافظت کند. شما را در برابر دشمن حفظ می کند و باید از یک طرف یا حداکثر از دو طرف با دشمن جنگید و بقیه قسمت ها بر موانع طبیعی تکیه کنند تا دشمن قدرت نفوذ نداشته باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیرعامل یک اصل جاودانه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود، گفت: ایران در آرامشی بسیار مطلوب و در جزیره ای امن با زیرساخت ها و نرم افزارهای دفاعی سازمان یافته به سر می برد. و سخت افزار، بینش های مثبتی به دست آمد و زیرساخت ها و پیش بینی های جامعه برای انواع تهاجمات انجام شد که همگی به اهمیت دفاع غیر عامل محور اشاره دارد.

وزیری تاکید کرد: پدافند غیرعامل همچنان نیازمند فرهنگ سازی است و این فرهنگ سازی باید از مهدکودک ها آغاز شود تا در مواقع بحران به نتایج مطلوبی برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش سمنان در بخشی دیگر از سخنان خود پدافند غیرعامل را موثرترین روش دفاعی امروز دنیا خواند و تصریح کرد: کمیته دانش آموزی پدافند غیرعامل در مدارس تشکیل شده و بیش از 94 درصد مدارس تشکیل نشده است. پذیرش های پدافند فعال معرفی شد.

وزیری در خاتمه افزود: بیش از 72 دوره توانمندسازی اعم از فرهنگی، بیولوژیکی، شیمیایی، سایبری، تاب آوری و مهارت های رسانه ای ویژه مدیران آموزش و پرورش برگزار و مانورهایی همچون زلزله، اطفای حریق و … که توسط استانداری گزارش شده اجرا شد. مدارس

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما