دانستنی ها

معجزه این دانه برای کاهش وزن

در این مقاله می خواهیم چند ایده ساده و سالم ارائه دهیم که کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. بنابراین توصیه می کنیم برای کاهش وزن این غلات فوق العاده را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

به گزارش بهداشت نیوز، به خاطر داشته باشید که داشتن وزن متعادل برای داشتن بدنی سالم ضروری است و این موضوع عمدتاً تحت تأثیر عادات سبک زندگی ما مانند تغذیه و ورزش و همچنین کیفیت خواب و استراحت ما است.

غلات ما را سیر نگه می دارند و از میان وعده ها جلوگیری می کنند. آنها مواد مغذی و فیبر را فراهم می کنند و ما را تا وعده غذایی بعدی تناسب اندام نگه می دارند.

بهترین غلات برای کاهش وزن

1. تنبور، غلات مد روز برای کاهش وزن

شاید هنوز اسمش را نشنیده باشید. این دانه پس از نشان دادن اثربخشی واضح در کمک به کاهش وزن و حفظ سلامت کلی عالی مورد توجه قرار گرفت.

بذری است که همیشه در آفریقا مصرف می شده و بیش از 5000 سال قدمت دارد و در حال حاضر در تمام کشورهای جهان به فروش می رسد. بنابراین یافتن آن در سوپرمارکت های معمولی یا فروشگاه های مواد غذایی نباید خیلی سخت باشد.

حاوی مقدار زیادی ویتامین و آهن است که برای حفظ سلامتی ایده آل است. این غلات سرشار از کربوهیدرات، فیبر و بدون گلوتن است و برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 عالی است زیرا حاوی کربوهیدرات های پیچیده ای است که باعث افزایش بیش از حد قند خون نمی شود.

بزاق به راحتی هضم می شود و می تواند به جلوگیری از یبوست و همچنین تنظیم چربی سوزی کمک کند. این دانه بسیار سیر کننده است، فیبر موجود در آن اشتهای ما را کاهش می دهد و برای دفع سموم و عملکرد بهتر حرکات روده بسیار مفید است.

طرز استفاده از تف: می توانید آن را برای صبحانه با شیر گیاهی مخلوط کرده و نان، کیک و کلوچه درست کنید. شما فقط به مقدار کمی برای رفع گرسنگی و دریافت مواد مغذی عالی نیاز دارید و این عالی است.

2. بلغور جو دوسر

جو دوسر نورد شده یکی این یکی از بهترین سوپر غذاها است. تاییدیه سازمان غذا و دارو (FDA) این غلات یکی همچنین در مورد مغذی ترین و سالم ترین دانه صحبت می کند که برای کاهش وزن بسیار مفید است.

بلغور جو دوسر ما را به خوبی اشباع می کند و می توانیم با آن به تدریج چربی از دست بدهیم. برای انجام این کار، باید مداوم باشید و آن را هر روز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنید.

بلغور جو دوسر حاوی فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین عناصر کمیاب است و برای بیماران دیابتی بسیار مناسب است زیرا سطح قند خون را تنظیم می کند.

جو دوسر همچنین به دلیل وجود نوعی فیبر به نام بتا گلوکان در ترکیبات آن تأثیر مفیدی بر فلور روده دارد.

جو یک هدیه طبیعی فوق العاده است که نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. این دانه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، پس باید هر روز آن را در صبحانه خود بگنجانیم!

3. دانه چیا منبع سلامتی است

دانه چیا دقیقا یک دانه نیست، اما مانند یک دانه عمل می کند. این دانه منبع عالی فیبر، آنتی اکسیدان، کلسیم، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. این دانه دارای اثر سیری بالایی است و دارای خواص غنی است که ما را از میان وعده های بین وعده های غذایی باز می دارد. در ترکیب با مایعات، اسموتی ها و حتی ماست عالی است. دانه چیا بسیار قابل هضم است و ممکن است به جلوگیری از یبوست و تنظیم قند خون کمک کند.

غلات غذاهایی هستند که وقتی هدف کاهش وزن است می توان آنها را به طور منظم در رژیم غذایی خود گنجاند، اما همیشه باید این کار را در حد اعتدال انجام دهیم. این کاملا درست نیست که هر چه بیشتر بخوریم، مفیدتر خواهد بود، بنابراین همیشه در حد اعتدال مصرف کنید.

بهترین گزینه همیشه انتخاب انواع طبیعی و بدون قند است. در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و با خوردن آنها چاق می شویم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا