به گزارش مانیبان، سید محمدمهدی میرزایی قمی از اختصاص 4 خط ویژه معاینه فنی برای سرویس مدارس خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه چهار خط معاینه فنی به سرویس مدارس مراکز سراج، شقایق، شهید آبشناسان و شهید چمران واگذار شده است تا این خودروها را به صورت ویژه و خارج از نوبت بپذیرند، بر اهمیت ایمنی این خودروها و سه خودرو تاکید کرد. بر الزام داشتن بازرسی فنی تاکید می کند. اخذ مجوز سرویس مدارس.

مدیرکل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: چک لیست ارزیابی فنی سرویس مدارس متفاوت است و این خودروها در مراکز شهر تهران از نظر ایمنی با حساسیت بیشتری بررسی و ارزیابی می شوند. از مسئولین مدارس تقاضا می شود جهت حفظ سلامت دانش آموزان و آرامش خاطر خانواده ها از سرویس مدارس دارای گواهی معاینه فنی که بیش از یک ماه نگذشته است استفاده نموده و حساسیت های لازم را در این خصوص به شدت مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: بدون شک مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران به معنای برخورداری از حداقل امنیت لازم برای تردد است. امسال برای اولین بار به منظور شناسایی و ضمانت مدارس و والدین از وضعیت ایمنی این خودروها، معاینه فنی سرویس مدارس در مراکز تهران طبقه بندی شده و برچسب ویژه ای با مشخصه معاینه فنی ویژه درج شد. “. سرویس مدرسه» روی شیشه این خودروها گیر کرده است.

مدیرکل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در تشریح ارجاع این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران تصریح کرد: در مصوبه سال 1396 شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان» علاوه بر الزام معاینه فنی، شرایط کنترلی خاص مانند بررسی سیستم سرمایش و گرمایش خودرو و مجهز بودن به تجهیزات کمک های اولیه و اطفاء حریق و همچنین علائم بازرسی و تجهیزات شناسایی که فقط در معاینه فنی کنترل می شوند. مراکز تهران

مدیرکل ستاد معاینه فنی استان تهران با اشاره به پذیرش خودروهای مدارس در تمامی مراکز معاینه فنی شهر تهران، افزود: پذیرش در سایر مراکز انجام می شود; اما در چهار مرکز صدرالعاشاره خطوط انحصاری پذیرش این خودروها وجود دارد تا سرویس مدارس بدون معطلی و در کمترین زمان از خدمات این مراکز استفاده کند.

میرزایی قمی با اشاره به اینکه حمایت مالی ویژه ای برای خودروهای سواری و تاکسی های شهر تهران در نظر گرفته شده و هزینه اولین بازدید از این خودروها رایگان است، گفت: علاوه بر ارائه خدمات رایگان به تاکسی های مدارس، به دلیل شرایط خاص و در بررسی های تکمیلی انجام شده برای خودروهای سرویس مدارس، کارشناسانی در باجه سرویس این مراکز مستقر شده اند تا در صورت نیاز به ارائه مشاوره فنی و پاسخگویی به سوالات رانندگان محترم سرویس مدارس بپردازند.

وی درباره عملکرد مراکز معاینه فنی تهران نیز توضیح داد: در حال حاضر روزانه حدود 4 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه می کنند. مراکز شهید آبشناسان و دماوند از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7 صبح تا 20 و سایر مراکز معاینه فنی و واحدهای سیار معاینه فنی از ساعت 7 صبح تا 18 فعال هستند. ضمناً به دلیل اینکه برخی از شهروندان در طول هفته به دلیل مشغله کاری امکان مراجعه به مراکز را ندارند، برای رفاه حال این افراد، برخی مراکز در ایام تعطیل نیز فعال هستند. شهروندان می توانند با مراجعه به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به نشانی Inspection.tehran.ir و یا تماس با سامانه پاسخگویی 96006000 از آخرین وضعیت کاری مراکز مطلع شوند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما