اخبار روز

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بیان کرد که در جنگ رسانه‌ای نباید شکست خورده و ضعیف شد!/جزئیات

فرشاد مهدی پور امروز در نشست خبرنگاران استان گیلان سیاست کلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارتقای کیفی رسانه دانست و اظهار داشت: روند صعودی مجوزهای رسانه ها کاهش یافته و تاکید می کنیم. محتوا.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امسال کمتر از 100 درخواست برای دریافت مجوز رسانه در استان گیلان وجود داشت، افزود: بر اساس قانون مطبوعات وظیفه ارتقای محتوا را داریم و درخواست فعالان رسانه ای برای دریافت مجوز خواهد بود. بر اساس محتوا باشد». همچنین بر اساس ماده ۲ این قانون، تبیین افکار عمومی و توجه به پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و تحکیم سیاست نه شرقی و نه غربی و غیره ضروری است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت این وزارتخانه را حمایت، نظارت و هدایت رسانه ها دانست و افزود: رتبه بندی سایت ها و روزنامه ها با دقت انجام می شود و برخی از شاخص ها بر عهده استان هاست.

مهدی پور تصریح کرد: رسانه ها نباید دست به دست هم بدهند چرا که در یک نبرد نابرابر رسانه ای هستیم و اگر احساس ضعف کنیم شکست می خوریم و این نقص برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در جنگ رسانه ای شکست بخوریم، خاطرنشان کرد: گیلان استان فقیرانه ای نیست و تجربه تاریخی، سیاسی و فرهنگی دارد و موتور محرکه تحولات فرهنگی در تاریخ معاصر ایران بوده است، بنابراین باید در سطح ملی اقدام کرد. و در مقیاس منطقه ای و حتی نقشی جهانی دارند که مرتبط با رسانه است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به ارتباط استان گیلان با روسیه و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر از گذشته تا به امروز، افزود: رسانه های گیلان باید به توانمندی ها و مشکلات استان خود چشم انداز داشته باشند چرا که برای ایجاد امید نیازمند نگاهی نو هستند. مردم؛ حتی در صورت وجود خسارات، کاستی ها و مشکلات، دعوا نباید تبدیل به تهمت شود.

وی تصریح کرد: رسانه ها ماده 2 قانون مطبوعات را سرلوحه کار خود قرار دهند و به روحیه جامعه آسیب نرسانند. وی گفت: رسانه ها باید به قانون مطبوعات وفادار باشند. البته هرکسی یک مکتب فکری و سیاسی دارد، اما قانون مشخص است و باید آن را رعایت کنیم.

مهدی پور با اشاره به تعیین جایزه منتقد در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها خاطرنشان کرد: می خواهیم منتقد رسانه را معرفی کنیم و بر این اساس رتبه بندی را انجام دهیم.

وی همچنین به فعالیت رسانه ای بدون مجوز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر رسانه های بدون مجوز در فضای مجازی کار کنند، رسیدگی می کنیم، اما در سایر بسترها قوانین لازم است. البته، قانون از فعالیت رسانه‌ای مجاز در هر پلتفرمی پشتیبانی می‌کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا