اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

معاون ترامپ خواستار اخراج یک میلیون مهاجر شد

معاون «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای خواستار اخراج دسته‌جمعی مهاجران از این کشور شد.

 

به گزارش ایسنا، «جی دی ونس»، معاون «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای بی سی نیوز»، پیشنهاد داد «با اخراج یک میلیون مهاجر، اخراج دسته جمعی مهاجران آغاز شود.»

 

وی گفت: «اینجا (آمریکا) ۲۰ میلیون نفر غیرقانونی حضور دارند. شما با آنچه دست یافتنی است شروع کنید. در مرحله نخست، با ۱ میلیون (مهاجر) شروع کنیم خواهیم کرد و به مرور، آن (روند اخراج مهاجرین) را افزایش خواهیم داد.»

 

دونالد ترامپ، بارها در کارزار انتخاباتی خود قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، «بزرگترین کمپین اخراج مهاجرین در تاریخ آمریکا» را آغاز خواهد کرد.

 

بحران مهاجرت به یکی از مهمترین موضوعات مورد مناقشه در مبارزات انتخاباتی کنونی آمریکا تبدیل شده است. این انتخابات در ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می شود.

 

اظهارات معاون ترامپ درباره اخراج مهاجرین، درحالی است که چندی پیش،   «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین مصاحبه خود پس از کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور گفت رقابت‌ها را به این دلیل ترک کرده که به حزب دموکرات اجازه دهد با تمام توان خود با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان مبارزه کند.

 

نحوه اظهارنظر بایدن به عنوان رئیس‌جمهور کنونی آمریکا درباره ترامپ که نامزد انتخابات است، به‌حدی تند و کم‌سابقه است که مجری برنامه از او پرسید: «آیا واقعاً فکر می‌کنید تا این حد خطر وجود دارد؟»

 

بایدن در پاسخ گفت: «باور کنید که شرایط همین‌قدر خطرناک است. اگر او در این انتخابات پیروز شود، بنشینید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. این یک خطر است. او برای امنیت آمریکا یک خطر جدی است.»

 

بایدن در این مصاحبه تأکید کرد که در صورت پیروزی ترامپ، گروه‌های نژادپرستی که به برتری نژادی سفیدپوستان اعتقاد دارند، قدرت خواهند گرفت، گروه‌هایی مانند «کلو کلاکس کلن».

 

او در این باره گفت: «هر بار که کلو کلاکس کلن درگیر شده‌اند، کلاه‌هایی پوشیده‌اند تا شناسایی نشوند؛ اما در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، آنها بدون کلاه از جنگل‌ها بیرون آمدند، چون می‌دانستند که یک هم‌پیمان دارند… آن‌ها می‌دانستند که در کاخ سفید یک هم‌پیمان دارند و او هم از آن‌ها حمایت کرد.»

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا