اخبار روز

معامله گران دلار در مرحله احتیاط


به گزارش پی ام آپ، قیمت دلار دیروز در کانال 48 هزار تومان باقی ماند و نوسان صعودی محدودی داشت. این اسکناس در چند روز اخیر نسبت به رشد قیمت گام های نزولی تری برداشته است.

دیروز پس از سه روز ریزش قیمت دلار با افزایش محدود در کانال 48 هزار تومان بسته شد. این اسکناس روندی ثابت داشت و با قیمت 48 هزار و 300 تومان معامله شد.

عربی را برای مشکلات اقتصادی باز کنید

همزمان با انتشار خبر سفر حسین امیرعبداللهیان به قطر و عمان، شایعاتی در میان فعالان اقتصادی پیچیده به گوش می رسد مبنی بر اینکه ایران به بهانه بهبود روابط سیاسی با سایر کشورها به دنبال راه حلی برای خروج از بن بست اقتصادی است.

در روزهای اخیر برخی خبرگزاری های بین المللی درباره پول های آزاد شده ایران از عراق نوشتند که این منابع پولی در بانک عمان و پول های ایران از کره جنوبی در قطر نگهداری می شود.

معامله گران بازار ارز معتقدند که نوسانات محدود دلار متاثر از تلاش ها و اخبار سیاسی است و هیچ تغییری در مولفه های کلان اقتصادی ایجاد نشده است. منظور اصلی فعالان بازار ارز، تورم و تجلی آن در کالاهای مصرفی و سایر بازارها است که همواره روندی صعودی دارد. در حال حاضر، بازیکنان فارکس علاقه ای به معامله جدی در بازار ندارند و در پوشش احتیاط فرو رفته اند.

کارشناسان اقتصادی روند خاصی را در قیمت دلار در روزهای باقی مانده از هفته جاری پیش بینی نمی کنند. آنها بر این باورند که تنها نشانه ای که نشان می دهد روندهای تند صعودی یا نزولی در چند روز آینده می تواند به بازارهای مالی بدهد، اخبار مربوط به حوزه برجام است.

قیمت تعرفه های مختلف

دیروز سه شنبه 9 خردادماه قیمت دلار در مرکز مبادلات طلا و ارز افت محدودی داشت. اسکناس دلار در سایت ارز با قیمت 41 هزار و 304 تومان معامله شد. حواله های دلاری نیز به مبلغ 37 هزار و 549 تومان عرضه شد.

به همین ترتیب قیمت نیم دلار همانند هفته های گذشته در 28500 تومان ثابت ماند.

قیمت سکه های موثر

اسکناس یورو روز گذشته در بازار آزاد با 250 تومان افزایش به قیمت 53 هزار و 412 تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو دیروز با 120 تومان کاهش به قیمت 45 هزار و 113 تومان رسید. حواله های یورو نیز با قیمت 41 هزار و 12 تومان عرضه شد و 100 تومان ارزان شد.

قیمت درهم دیروز در بازار آزاد 13 هزار و 500 تومان معامله شد و 80 تومان افزایش یافت. درهم با قیمت 10 هزار و 224 تومان در سایت ارز مبادله شد. اسکناس درهم به ارزش 11247 تومان نیز فروخته شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا