دانستنی ها

مطالعه جدید: اقدامی که از سرطان جلوگیری می کند

تحقیقات نشان می دهد که ورزش می تواند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با سرطان داشته باشد. علاوه بر این، این یافته‌ها نشان می‌دهد که حتی ورزش کوتاه‌مدت نیز می‌تواند تأثیر بسزایی بر سیستم ایمنی بیماران سرطانی داشته باشد و می‌تواند به عنوان یک راه‌حل مکمل در درمان سرطان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعه جدید دانشگاه تورکو فنلاند نشان می دهد که تنها 30 دقیقه ورزش می تواند به افزایش گلبول های سفید خون کمک کند. این سلول ها تومورها را در بیماران سرطان سینه از بین می برند.

این مطالعه نشان می دهد که ورزش ممکن است نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با سرطان داشته باشد.

علاوه بر این، این یافته‌ها نشان می‌دهد که حتی ورزش کوتاه‌مدت نیز می‌تواند تأثیر بسزایی بر سیستم ایمنی بیماران سرطانی داشته باشد و می‌تواند به عنوان یک راه‌حل مکمل در درمان سرطان مورد توجه قرار گیرد.

افزایش گلبول های سفید سرطان زا با ورزش

20 بیمار سرطان سینه تازه تشخیص داده شده که هنوز درمان سرطان را شروع نکرده بودند در این مطالعه شرکت کردند. از بیماران خواسته شد تا 30 دقیقه در سطح مقاومتی که انتخاب کردند، دوچرخه را پدال بزنند. نمونه خون در سه مرحله گرفته شد. قبل از ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش. سپس این موارد مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که تعداد گلبول‌های سفید خون شامل سلول‌های T سیتوتوکسیک و سلول‌های کشنده طبیعی که نقش اصلی را در تخریب سلول‌های سرطانی ایفا می‌کنند، در حین ورزش به میزان قابل توجهی افزایش یافت. از سوی دیگر، هیچ تغییری در تعداد سلول‌های تنظیم‌کننده T و سلول‌های سرکوب‌گر مشتق از میلوئید که می‌توانند از رشد سرطان حمایت کنند، وجود نداشت.

این مطالعه همچنین نشان داد که نسبت سلول های کشنده طبیعی به کل گلبول های سفید خون به طور قابل توجهی افزایش یافته است، در حالی که نسبت سلول های بازدارنده مشتق از میلوئید کاهش یافته است. این نتایج نشان می دهد که ورزش ممکن است تعادل گلبول های سفید را به نفع سلول های کشنده تومور تغییر دهد.

محققان همچنین به بررسی این موضوع پرداختند که آیا نوع سرطان سینه در تأثیر ورزش بر گلبول های سفید خون تفاوتی ایجاد می کند یا خیر. نتایج نشان داد که با رشد تومور، تعداد سلول‌های کشنده طبیعی کاهش می‌یابد.

این مطالعه نشان داد که تعداد تقریبی انواع گلبول های سفید خون در عرض یک ساعت ورزش به مقادیر استراحت بازگشته است. با این حال، مطالعات پیش بالینی نشان داده است که سلول های کشنده سرطان می توانند به سمت محل تومور حرکت کنند.

یکی محققان این مطالعه می‌گویند: «طبق دانش فعلی، ورزش برای همه بیماران سرطانی مفید است و آخرین مطالعه ما نیز از این نظریه حمایت می‌کند».

نتایج این مطالعه در مجله دانشگاه تورکو منتشر شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا