دانستنی ها

مصرف زیاد ویتامین D این عوارض را به همراه دارد:

سطوح کافی ویتامین D برای رشد و توسعه عضلات مهم است. نبود وجود مقادیر ناکافی ویتامین D در بدن می تواند منجر به کمبود آن شود که فرد را مستعد بیماری ها، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات جسمانی می کند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تایمز ایندیا، اما سوال اینجاست: وقتی سطح ویتامین D در بدن از حد طبیعی خود فراتر رود، چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی که ویتامین D نقش مهمی در جذب کلسیم دارد، سطوح بالای این ویتامین به طور خودکار باعث افزایش سطح کلسیم در بدن می شود. سطوح بالای کلسیم با علائمی مانند حالت تهوع، یبوست و اختلالات گوارشی مانند درد معده نشان داده می شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری های قلبی از دیگر علائم سطح بالای کلسیم هستند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی که سطح بالای کلسیم نتیجه مستقیم وجود سطوح بالای ویتامین D است، می تواند منجر به تغییر در وضعیت روحی و روانی شود. این خود را در سردرگمی، روان پریشی و افسردگی نشان می دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی کلیه شود. افزایش سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D باعث از دست دادن آب در بدن از طریق تکرر ادرار و تجمع کلسیم در کلیه ها می شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و از دست دادن اشتها همگی نتیجه افزایش سطح کلسیم در خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی با ویتامین D است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا