دانستنی ها

مصرف تخم مرغ چه تاثیری بر بدن دارد؟

چمباتمه زدن تنها راه حل برای تناسب اندام نیست و خوردن غذاهای خاص نیز می تواند به ما در رسیدن به اهداف تناسب اندام و در عین حال هدف قرار دادن قسمت های خاص بدن کمک کند. اگر دوست دارید برای صبحانه تخم مرغ بخورید، یک خبر خوب برای شما داریم. ممکن است با مصرف تخم مرغ تناسب اندام خود را بدون اینکه متوجه شوید افزایش دهید.

به گزارش ایسنا، تخم مرغ حاوی انواع مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین B و پروتئین است که هر دو در متابولیسم بدن ما نقش دارند.

گودا کاربلایت، متخصص تغذیه اظهار داشت که تخم مرغ منبع پروتئین است، بنابراین ممکن است برای ترکیب بدن مفید باشد. رژیم های غذایی با پروتئین بالا باعث رشد ماهیچه ها، کاهش چربی و سلامت متابولیک می شوند. شما حدود 6 گرم پروتئین در یک تخم مرغ آب پز بزرگ پیدا خواهید کرد.

ونسا ریستتو، متخصص تغذیه، تخم مرغ را به عنوان یک منبع غذایی غنی از پروتئین که می تواند به تقویت بدن کمک کند، دوست دارد. تمرکز بر چربی های سالم و پروتئین بدون چربی بسیار مهم است، و تخم مرغ را به عنوان بخشی از دستیابی به این هدف ذکر می کند.

با خوردن تخم مرغ عضله سازی کنید

مصرف تخم مرغ کامل ممکن است به بدن کمک کند تا پروتئین را به طور موثرتری برای رشد عضلات استفاده کند. اگر اهداف تناسب اندام شما عضله سازی بیشتر است، کارشناسان توضیح می دهند که محتوای لوسین موجود در تخم مرغ ممکن است کمک کننده باشد.

گفته می شود که لوسین به عنوان یک آمینو اسید از سنتز عضلانی حمایت می کند و در برابر تجزیه پروتئین ماهیچه ای محافظت می کند، اما دریافت بهترین نتایج ممکن است به مصرف کامل تخم مرغ یا فقط بخشی از آن بستگی داشته باشد.

در یک مطالعه کوچک که در سال 2017 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، محققان داده های مردانی را که 18 گرم پروتئین به شکل سفیده یا تخم مرغ کامل بعد از تمرین مقاومتی مصرف کردند، تجزیه و تحلیل کردند. یافته‌ها نشان داد مردانی که تخم‌مرغ کامل مصرف می‌کردند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که پروتئین خود را از سفیده تخم‌مرغ دریافت می‌کردند، 40 درصد پاسخ عضلانی بیشتری داشتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که علی‌رغم این باور عمومی که زرده تخم‌مرغ مانع از حداکثر بهره‌برداری از پروتئین دریافتی‌مان می‌شود، مصرف تخم‌مرغ کامل ممکن است استفاده بدن از پروتئین برای رشد عضلات را افزایش دهد.

کریس مور، مشاور تناسب اندام و تغذیه گفت: تخم مرغ های کامل مملو از پروتئین با کیفیت بالا هستند و هر تخم مرغ بزرگ حاوی تقریباً 6 تا 8 گرم پروتئین است. این پروتئین به ترمیم و بازسازی عضلات پس از فعالیت بدنی کمک می کند. بنابراین، روز را با 1-2 تخم مرغ شروع کنید. این به شما یک تقویت فوری پروتئین می دهد و به شما کمک می کند تا پرانرژی بمانید.

کاهش وزن با خوردن تخم مرغ

متخصص قلب و تغذیه، میشل روتنشتاین، ام اس، توضیح می دهد که تخم مرغ دارای فاکتور سیری بالایی است، بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد. این اثر سیری ممکن است با کاهش مصرف کلی کالری و سرکوب گرسنگی بین وعده های غذایی به مدیریت وزن کمک کند.

تاثیر مفید مصرف تخم مرغ بر بینایی

زرده تخم مرغ حاوی لوتئین و زآگزانتین است، دو کاروتنوئید یا آنتی اکسیدان مفید که برای سلامت چشم بسیار مفید هستند. این کاروتنوئیدها همچنین ممکن است به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا کمک کنند. آنها همچنین مواد مغذی ضروری هستند که بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنها دریافت نمی کنند.

مواد موجود در تخم مرغ

یک تخم مرغ آب پز بزرگ حاوی 8 درصد ویتامین A، 6 درصد فولات، 14 درصد اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، 23 درصد ویتامین B12، 20 درصد ریبوفلاوین (ویتامین B2)، 7 درصد فسفر، 28 درصد سلنیوم است. ویتامین D، ویتامین E، ویتامین B6، کلسیم و روی. یک تخم مرغ آب پز سفت حاوی 78 کالری، 6 گرم پروتئین، 5 گرم چربی و چندین ماده مغذی نادر برای سلامتی است.

البته، اگر بتوانید تخم مرغ های پرورش یافته در مراتع (محلی) یا تخم مرغ غنی شده با امگا 3 تهیه کنید، این تخم مرغ ها حاوی مواد مغذی بیشتری هستند. آنها حاوی مقادیر بیشتری از چربی های امگا 3 و ویتامین های A و E بسیار بیشتری هستند.

خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته بی خطر است؟

برخی از کارشناسان هشدار می دهند که نتایج تحقیقات در مورد اینکه آیا تخم مرغ کامل در مقایسه با سفیده تخم مرغ باعث افزایش توده عضلانی می شود یا خیر، پشتیبانی ضعیفی دارد.

در یک بررسی در سال 2021 که نتایج آن در مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم ورزش منتشر شد، محققان اذعان کردند که اگرچه به نظر می رسد زرده تخم مرغ سنتز پروتئین را هنگام مصرف به عنوان بخشی از یک تخم مرغ کامل افزایش می دهد، شواهد کمی برای نشان دادن این تفاوت وجود دارد. . در افزایش توده عضلانی

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، افزودن روزانه یک تخم مرغ به رژیم غذایی شما ممکن است نتایج ورزش کمر را بهبود بخشد. توصیه های غذایی در مورد اینکه چقدر تخم مرغ برای خوردن بی خطر است در سراسر جهان متفاوت است.

در حالی که در برخی کشورها توصیه می شود بیش از دو یا سه تخم مرغ در هفته مصرف نکنید، در برخی دیگر بیش از هفت تخم مرغ در هفته مجاز نیست.

قبلاً تصور می شد که مصرف تخم مرغ می تواند بر سطح کلسترول ما تأثیر بگذارد و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. همچنین تصور می شود که تخم مرغ ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید نباشد. اما برخی از کارشناسان معتقدند این شواهد دیگر قابل قبول نیست.

به عنوان یک راهنمای کلی، انتشارات سلامت هاروارد اشاره می کند که احتمالا برای یک فرد سالم خوردن هفت تخم مرغ در هفته یا یک تخم مرغ کامل در روز بی خطر است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا