مشکل تغییر وضعیت کارکنان شرکت، کاهش ساعت کاری و افزایش روزهای مرخصی از کجا آمد؟

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ضمن بررسی طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت به تصمیم قبلی خود در خصوص قرارداد کارگران شرکتی پایبند ماندند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه 25 اردیبهشت ماه ماه) در مجلس و در جلسه استماع گزارش کمیسیون اجتماعی از طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور. جمهوری اسلامی ایران (طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت) برای رفع ایرادات شورای نگهبان، این طرح اصلاح شد.

بر این اساس و بر اساس تبصره 1 واژه رستوران به منظور رعایت اخطار شورای نگهبان به واژه غذاخوری تغییر یافته است.

تبصره 2- کمیسیون بر مصوبه قبلی مجلس باقی ماند. لازم به ذکر است که مدتی پیش وکلای ملت تبصره ۲ این طرح را تغییر دادند: «دستگاه های اجرایی مشمول این قانون موظفند تا پایان سال ۱۴۰۱ با کارکنان شرکتی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت در دستگاه های ذیربط مشغول به کار بوده اند همکاری داشته باشند. در سال 1402 نیز در همین سازمان مشغول به کار هستند، در صورت عدم اخراج می توانند بر اساس مفاد قانون کار یا قرارداد کار معین قرارداد مستقیم یک ساله مدت معین منعقد و در صورت لزوم آن را تمدید کنند.

قراردادهای ذکر شده بدون هیچ گونه بار مالی جدیدی از جمله درج مدرک دانشگاهی منعقد می شود. وضعیت این کارکنان شرکت پس از خاتمه قرارداد با شرکت پرسنلی شریک قراردادی با در نظر گرفتن مقررات گزینش تغییر می کند.

طبقه بندی و ترفیع کارگران بر اساس مقررات قانون کار، نظام طبقه بندی مشاغل تابع قانون کار و کارگرانی که قراردادهای معین دارند تابع قانون مدیریت خدمات عمومی هستند.

آیین نامه اجرایی اجرای قراردادهای موضوع این تبصره توسط وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر سنوات خدمت، صلاحیت های حرفه ای، تحصیلی مربوط تهیه می شود. صلاحیت ها و نظایر آن و این قانون ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

طرح کاهش ساعات کار همچنان ناقص بود/تضاد با کاهش ساعت کار زنان به 20 ساعت در هفته

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اجتماعی را در خصوص لایحه قانون اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به کاهش ساعات کار در طول سال است، مورد بحث و بررسی قرار دادند. هفته، بسته شدن جمعه و شنبه.

بررسی طرح کاهش ساعات کار هفتگی کارکنان دولت توسط اعضای شورای اسلامی ادامه یافت. این طرح مجدداً به تصویب نرسید و بررسی بیشتر طرح به جلسات آتی موکول شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان شورای اسلامی به بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه قانون اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر کاهش ساعات کاری در هفته و تعطیلی دستگاه ها پرداختند. جمعه و شنبه.

در جلسه امروز نمایندگان شورای اسلامی پیشنهادات متعددی از جمله پیشنهاد کاهش ساعات کار کارگران زن به حداکثر 20 ساعت و همچنین اجرای یک چهارم ساعات کاری در هفته به صورت دورکاری ارائه شد. کار کردن

نمایندگان شورای اسلامی با رد پیشنهاد کاهش ساعات کار کارگران زن به حداکثر 20 ساعت در هفته، گفتند: این امر می‌تواند منجر به کاهش حضور زنان در نهادهای دولتی شود و کار مفید را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه، نمایندگان همچنین پیشنهاد محمدرضا صباغیان را مبنی بر انجام یک چهارم ساعات کاری در هفته کارمندان به صورت دورکاری بیان و رد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدین یکی از موافقان این پیشنهاد تاکید کرد که با توجه به تعهد کارکنان ما، فراهم کردن بستر برای دورکاری می تواند به عنوان یک ابتکار برای بهبود نوآوری و تحول در جامعه تلقی شود. سیستم اداری کشور و حتی بهبود بهره وری کارکنان.

سید کاظم دلخوش اباذری یکی از مخالفان این پیشنهاد با تاکید بر اینکه اکنون که زمان کار 44 ساعته و حضوری است آنچنان که باید کارایی نداریم. اگر قرار باشد ساعات کاری کاهش یابد و موضوع دورکاری مطرح شود، اوضاع بدتر می شود.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی شورای اسلامی را برعهده داشت، در بررسی پیشنهادات نمایندگان این طرح خاطرنشان کرد: دولت با کاهش ساعت کاری به 40 ساعت در هفته موافقت کرده و اکنون بحثی در این زمینه وجود ندارد.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی از این طرح امروز نتیجه ای نداشت و این طرح همچنان در دستور کار شورای اسلامی است و نمایندگان در جلسات آتی به بررسی پیشنهادات این طرح ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *