مشکلات عجیب گوشی صد میلیون تومانی در بازار ایران/فیلم

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین و گجت نیوز، بالاخره سری آیفون 16 اپل رونمایی و عرضه شد تا آخرین دستاوردهای این شرکت کوپرتینویی در اختیار کاربران وفادار خود قرار گیرد. این روزها مثل همیشه طرفداران و منتقدان آیفون های اپل با یکدیگر به رقابت می پردازند و در مورد این سری پرچمدار نظر می دهند و آن را با رقبا مقایسه می کنند. سری های پرچمدار امسال محصولات بسیار خوبی هستند و با ایجاد تعادل بین بهبود عملکرد، ویژگی های جدید و البته کیفیت ساخت، به گوشی های ارزشمندی تبدیل شده اند. این بدان معنا نیست که سری آیفون 16 بدون هیچ مشکلی راه اندازی شده است. در زیر، برخی از بزرگترین مشکلات سری آیفون 16 را که کاربران تاکنون با آن مواجه بوده اند، مرور می کنیم.

نگاهی به بزرگترین مشکلات خانواده آیفون 16 اپل

مشکلات اصلی که کاربران سری آیفون 16 تاکنون با آن مواجه بوده اند، مربوط به صفحه نمایش، دوربین و دوام آن بوده است. در زیر به معرفی هر یک از این موضوعات با جزئیات بیشتری می پردازیم.

مشکلات صفحه نمایش آیفون 16

به طور کلی دو دسته از مشکلات خانواده آیفون 16 اپل را تاکنون گریبان گیر کرده است. یکی یکی از این مشکلات مربوط به محدودیت نرخ تازه سازی عجیب در صفحه نمایش این گوشی ها است و دیگری مربوط به مسدود شدن و عدم پاسخگویی آن در برخی مواقع است.

نرخ تازه سازی صفحه نمایش پایین

برخی از کاربران، مانند افشاگر معروف، جهان یخی آنها از کاهش غیرمنطقی نرخ رفرش صفحه در خانواده آیفون 16 خبر داده اند. البته این مشکل به ویژه در مدل های پرو و ​​پرو مکس که معمولاً باید نرخ تازه سازی 120 هرتز را ارائه دهند مشکل ساز است. لازم به ذکر است که نرخ به روز رسانی آیفون 16 مدل استاندارد و پلاس همچنان 60 هرتز خواهد بود.

به گفته این کاربران، اپل عمدا به کاربران اجازه نمی دهد تا نرخ تازه سازی صفحه نمایش خانواده آیفون 16 پرو را بالای 80 هرتز افزایش دهند. یکی او ویدیویی از کاربران منتشر کرد و نرخ تازه سازی آنی نمایشگر اپل را به اشتراک گذاشت. با توجه به ویدیویی که در بالا می بینید، نرخ تازه سازی نمایشگر در برخی مواقع به 120 هرتز می رسد. با این حال، این مشکل به هیچ وجه پایدار نیست و نرخ تازه سازی خیلی زود به حدود 80 هرتز باز می گردد.

از طرفی وب سایت معتبر است Wccftech گزارش شده است که دلیل این کاهش عمدی نرخ تازه سازی، به خصوص زمانی که کاربر با سرعت بالا در حال پیمایش است، افزایش شارژ باتری است.

صفحه قفل

یکی یکی دیگر از مشکلات مهمی که بسیاری از کاربران در مورد آیفون 16 پرو به آن اشاره کرده اند، قفل شدن کل صفحه نمایش در صورت لمس تصادفی ناحیه نزدیک دکمه دوربین کنترل است. به نظر می رسد این مشکل مربوط به iOS 18 باشد. زیرا نه تنها در آیفون 16 پرو بلکه در چندین مدل دیگر نیز دیده شد. علاوه بر این، 9to5Mac علاوه بر این، مشاهده این مشکل در هر چهار طرف صفحه تایید شده است.

در حال حاضر هیچ راه حل رسمی برای حل این مشکل وجود ندارد. اما توصیه می شود لبه های آیفون را با کف دست یا انگشتان خود لمس نکنید. به خصوص اگر آیفون 16 پرو دارید، سعی کنید انگشتان خود را از ناحیه اطراف دکمه کنترل دوربین دور نگه دارید. البته این مشکل موقتی است و اپل باید این مشکل را به طور رسمی حل کند.

مشکلات دوربین آیفون 16

ظاهرا مشکلات آیفون به دوربین این گوشی نیز کشیده شده و برخی از کاربران در وبسایت های مختلف از بروز برخی مشکلات جزئی و عمده در دوربین سری آیفون 16 خبر داده اند. بیشتر این مسائل مربوط به خطاهای نرم افزاری و بهینه سازی اپلیکیشن دوربین است.

تعدادی از کاربران گزارش داده اند که اپلیکیشن Camera در iOS 18 دارای تاخیر، کندی، تاخیر و عملکرد ضعیف در شرایط خاص است. برخی از افراد مدعی شده اند که هنگام باز کردن اپلیکیشن دوربین، صفحه نمایش کاملا مشکی را مشاهده می کنند و حتی بستن اپلیکیشن در این شرایط باعث کندی یا عدم اجرای برنامه های دیگر می شود.

مشکلات عجیب گوشی صد میلیون تومانی در بازار ایران/فیلم

تعدادی دیگر از کاربران آیفون 16 نیز گزارش داده اند که اپلیکیشن دوربین در زمان ضبط ویدیو بسیار کند عمل می کند و حتی فیلم را به درستی ضبط نمی کند.

ظاهرا تنها راه حل این مشکل ریستارت کردن گوشی است. به گفته برخی از کاربران، این مشکل تا حدودی مشکل کندی دستگاه را حل می کند. اما مشکل دوربین را حل نمی کند.

در ضمن عملکرد و کیفیت دکمه کنترل دوربین یکی یکی دیگر از مشکلات رایج دوربین آیفون 16 است که قبلاً چندین بار به آن اشاره شده است.

دوام پایین آیفون 16

تا به امروز، چندین تست سقوط مختلف بر روی آیفون های جدید اپل انجام شده است و نتایج متناقضی را به همراه داشته است. در عین حال برخی از این تست ها نشان دهنده دوام نسبتا ضعیف سری آیفون 16 است که با ادعاهای قبلی اپل همخوانی ندارد.

در یکی از این ویدیوها به نظر می رسد که آیفون 16 پرو پس از چهار بار پرتاب از ارتفاع کاملاً متلاشی می شود. در حالی که آیفون 15 پرو توانست از دوازده عرضه مشابه در سال گذشته جان سالم به در ببرد. برخی از کاربران این مقاومت ضعیف تر مدل های آیفون 2024 را دلیلی برای کاهش چشمگیر اندازه قاب دور صفحه نمایش عنوان کرده اند.

مشکلات آیفون 16

برخی از آزمایش‌ها در حال حاضر نشان‌دهنده عملکرد بهتر لایه محافظ سرامیک شیلد 2 در آیفون 16 هستند که خراش‌ها و آسیب‌های کمتری در اثر سقوط و افتادن متحمل شدند. علاوه بر این، تعدادی گزارش دیگر عملکرد حرارتی بهتر خانواده آیفون 16 را برجسته کرده است. بنابراین، گرم کردن این تلفن ها منجر به کاهش عملکرد نشد.

البته تست های انجام شده توسط کانال های یوتیوب و منتقدان عموما گوشی را در سخت ترین شرایط ممکن قرار می دهند. بنابراین، نمی توان عملکرد کلی دستگاه را بر اساس این مقادیر قضاوت کرد. زیرا احتمال بروز هر یک از این شرایط در هنگام استفاده روزانه از تلفن همراه بسیار بعید به نظر می رسد!

خلاصه آیا خانواده آیفون 16 اپل گوشی های هوشمند و باکیفیت هستند؟

تمامی ایرادات و مشکلات سری آیفون 16 که تاکنون ذکر شد، عموماً بر تعداد محدودی از این دستگاه ها تأثیر می گذارد. در همین حال، به نظر می رسد مشکل قفل صفحه کمی جدی تر است و احتمالاً برای عیب یابی نیاز به مداخله اپل دارد. با این حال، مشکلات دیگر یا به ندرت رخ می دهند یا با چندین به روز رسانی کوچکتر برطرف می شوند.

در هر صورت، می توان فرض کرد که استقرار به روز رسانی iOS 18 می تواند تا حد زیادی این مشکلات و سایر نواقص پرچمداران جدید آیفون را در آینده نزدیک برطرف کند. بنابراین اگر قصد خرید این گوشی ها را دارید، مطمئن باشید که پرچمدارانی بادوام و بادوام به دست می آورید.

۲۲۷۲۲۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما