اخبار روز

مشکلات روده/یبوست و نفخ را با درمان های خانگی طبیعی درمان کنید

الهه جعفرزاده: کولون یکی یکی از اندام های مهم دستگاه گوارش است و نقش مهمی در سلامت و تندرستی کلی ایفا می کند. این عضو مسئول هضم، جذب مواد مغذی و دفع مواد زائد است. عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی نامناسب، استرس و مصرف برخی داروها می توانند تعادل میکروبیوم روده را مختل کرده و منجر به مشکلات مختلفی شوند. چندین درمان طبیعی وجود دارد که می تواند به رفع مشکلات گوارشی و بهبود سلامت روده کمک کند. این مقاله پنج مشکل رایج روده و درمان های طبیعی آنها را مورد بحث قرار می دهد:

سندرم روده تحریک‌پذیر (سندرم روده تحریک‌پذیر)

IBS یک اختلال روده شایع است که با علائمی مانند درد شکم، نفخ و حرکات نامنظم روده مشخص می شود. غذاهای زیر و مصرف منظم آنها در رژیم غذایی به کنترل علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند:

1. پروبیوتیک ها: پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در ماست یا کوارک یافت می شوند و می توانند میکروبیوتای روده را متعادل کنند. مطالعات نشان داده اند که انواع خاصی از پروبیوتیک ها مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس می توانند علائم سندرم روده تحریک پذیر را با بهبود حرکات روده و کاهش التهاب تسکین دهند.

2. روغن نعناع فلفلی: نعناع و مشتقات آن همیشه به دلیل خاصیت آرامش بخشی مورد استفاده قرار می گرفته است. تحقیقات نشان می دهد که روغن نعناع می تواند ماهیچه های دستگاه گوارش را شل کند و درد شکم و نفخ را در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر تسکین دهد.

رفلکس اسید

رفلاکس اسید زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به مری برگردد و باعث سوزش و ناراحتی شود. دو درمان طبیعی وجود دارد که می تواند رفلاکس اسید را تسکین دهد:

1. آب آلوئه ورا: آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است و می تواند پوشش مری را تسکین دهد. نوشیدن مقدار کمی آب آلوئه ورا قبل از غذا می تواند به تسکین علائم رفلاکس اسید کمک کند.

2. زنجبیل: زنجبیل برای کمک به هضم و تسکین ناراحتی های دستگاه گوارش استفاده می شود. مطالعات علمی نشان داده‌اند که زنجبیل می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌های مری و جلوگیری از رفلاکس اسید کمک کند.

مشکلات روده/یبوست و نفخ را با درمان های خانگی طبیعی درمان کنید

یبوست

یبوست یک مشکل رایج روده ای است که با کاهش حرکات روده و اختلال در دفع مشخص می شود. داروهای طبیعی زیر می توانند به بهبود حرکات منظم روده و رفع یبوست کمک کنند:

1. مصرف فیبر کافی: خوردن فیبر کافی می تواند حرکات روده را تقویت کرده و از یبوست جلوگیری کند. غلات کامل، میوه ها و سبزیجات منابع عالی فیبر هستند.

2. آبرسانی: مصرف مایعات کافی برای حفظ حرکات روده ضروری است. نوشیدن آب کافی در طول روز روند حذف را آسان تر می کند.

مشکلات روده/یبوست و نفخ را با درمان های خانگی طبیعی درمان کنید

اسهال

در این حالت، فرد حداقل پنج بار در روز مدفوع شل می کند. درمان های طبیعی برای اسهال عبارتند از:

1- موز: موز سرشار از پکتین است. فیبر محلول که آب اضافی روده را جذب می کند و اسهال را تسکین می دهد.

2. چای بابونه: چای بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند سیستم گوارشی را تسکین دهد و علائم اسهال را تسکین دهد. نوشیدن یک فنجان چای بابونه می تواند مشکلات روده ای را برطرف کند.

نفخ شکم

نفخ وضعیتی است که در اثر تجمع گاز در دستگاه گوارش ایجاد می شود و با نفخ، پری و فشار در شکم پس از غذا خوردن مشخص می شود. درمان های طبیعی زیر می تواند به کاهش نفخ کمک کند:

1. رازیانه: رازیانه خاصیت ضد نفخ دارد و مصرف آن به رفع نفخ کمک می کند. جویدن یک قاشق چایخوری دانه رازیانه بعد از غذا می تواند به هضم غذا کمک کرده و از نفخ جلوگیری کند.

2. زیره سبز: زیره دارای خواص گوارشی بسیاری است. همچنین خاصیت ضد نفخ دارد، یعنی با جلوگیری از تشکیل گاز اضافی در دستگاه گوارش، نفخ را تسکین می دهد.

بیشتر بخوانید:

اگر یبوست دارید، این روش ها/ 10 ترفند آسان برای رهایی از یبوست را امتحان کنید

با این ۷ نوشیدنی معجزه آسا نفخ را از بین ببرید

برای رفع یبوست این میوه ها را بخورید / معرفی 5 میوه برای درمان یبوست

3 راه ساده اما مهم برای رفع یبوست

منبع: blog.socialboat

۴۷۲۳۲

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا