دانستنی ها

مشکلات آینده بیماری یک مرد

هیدروسل معمولاً دردناک یا آزاردهنده نیست و در برخی موارد نیازی به درمان ندارد. اما اگر در کیسه بیضه احساس تورم کردید، بهتر است برای بررسی علل دیگر به پزشک مراجعه کنید.

علامت گذاری

اغلب تنها علامت هیدروسل، تورم بدون درد یک یا هر دو بیضه است.

مردان بالغ مبتلا به هیدروسل ممکن است به دلیل وزن کیسه بیضه متورم، ناراحتی و درد را تجربه کنند. در این بیماری با افزایش اندازه التهاب، شدت درد افزایش می یابد. گاهی اوقات ممکن است ناحیه متورم در صبح کوچکتر و در اواخر روز بزرگتر شود.

چه زمانی باید با پزشک مشورت کرد؟

اگر شما یا فرزندتان تورم در کیسه بیضه را تجربه کردید، به پزشک مراجعه کنید. مهم است که سایر علل تورم (که ممکن است نیاز به درمان داشته باشند) توسط پزشک تأیید یا رد شود. به عنوان مثال، به دلیل ضعف در دیواره شکم، یک حلقه روده ممکن است به داخل کیسه بیضه کشیده شود و باعث برآمدگی (فتق اینگوینال) شود.

در کودکان، هیدروسل معمولاً خود به خود از بین می رود. اما اگر هیدروسل فرزندتان بعد از یک سال از بین نرفت یا رشد کرد و با درد در بیضه ها همراه شد، از پزشک بخواهید که هیدروسل را دوباره بررسی کند.

در شرایطی که بیضه پیچ خورده است، علائم و نشانه هایی مانند شروع ناگهانی درد بیضه یا تورم بیضه ممکن است با انسداد جریان خون به بیضه همراه باشد. پیچ خوردگی بیضه منجر به کاهش جریان خون به بیضه و از دست دادن بیضه آسیب دیده می شود. پیچ خوردگی بیضه باید ظرف چند ساعت پس از شروع علائم و نشانه ها برای نجات بیضه درمان شود.

عوامل خطر

اکثر هیدروسل ها از بدو تولد وجود دارند. حداقل پنج درصد از نوزادان پسر به هیدروسل مبتلا هستند و نوزادانی که نارس به دنیا می آیند بیشتر در معرض خطر ابتلا به هیدروسل هستند.

عوامل خطر برای ایجاد هیدروسل در مراحل بعدی زندگی عبارتند از:

• آسیب یا التهاب کیسه بیضه.

• عفونت ها، از جمله عفونت های مقاربتی (STIs).

هیدروسل و تاثیر آن بر باروری مردان

هیدروسل معمولاً خطرناک نیست و بر باروری تأثیر نمی گذارد، اما ممکن است با یک بیماری زمینه ای بیضه همراه باشد که می تواند عوارض جدی ایجاد کند. این شرایط شامل عفونت یا تومور است که هر دو می توانند تولید یا عملکرد اسپرم را کاهش دهند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا