سرگرمی

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویر

بازتاب آنلاین، بسیاری از مخاطبان فارسی زبان به دنبال اطلاعاتی درباره بازیگران و افراد مشهور خارجی هستند. اما جالب است بدانید که این موضوع در مورد بازیگران کشور خودمان هم وجود دارد. یعنی ساکنان کشورهای مختلف آثار برخی از بازیگران و کارگردانان مشهور ایرانی را دنبال می کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که خارجی ها کدام بازیگر ایرانی را بیشتر می شناسند و بهترین بازیگر ایرانی جهان کیست.

عزت الله تعظمی بهترین بازیگر ایرانی جهان

وقتی صحبت از بهترین بازیگر ایرانی جهان می شود، نباید نام عزت الله زمزی را فراموش کرد. عزت الله تعظمی یکی او یکی از مطرح ترین بازیگران تئاتر و سینمای ایران بود که با توانایی های هنری خود مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. تحصیلات خود را در مدرسه تئاتر آلمان به پایان رساند و پس از بازگشت به ایران به فعالیت های تئاتر و سینما ادامه داد.

اولین نقش آفرینی قابل توجه تعظمی در فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی بود که او را در محافل سینمایی به شهرت رساند. تعظمی در سال های فعالیت خود نقش های زیادی را ایفا کرد و با بازی در فیلم های مختلف به محبوبیت و احترام زیادی دست یافت. او در جشنواره های بین المللی نیز شناخته شده است و از جمله بازیگران ایرانی بود که توانست نظر خارجی ها را به خود جلب کند.

پرویز پرستویی

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویرپرویز پرستویی یکی از بازیگران مطرح و مطرح سینمای ایران است که با بازی در فیلم های مختلف توانسته جایگاه ویژه ای در دل مخاطبان داخلی و خارجی باز کند. او کار خود را با تئاتر آغاز کرد و به تدریج وارد دنیای سینما شد.

“لیلی با من است” یکی یکی از فیلم های معروف او بود که هم در ایران و هم در خارج از کشور مورد استقبال قرار گرفت. همچنین پرستویی در تئاتر کارهای برجسته ای انجام داده و با اجرای نقش های مختلف توانسته هنردوستان بسیاری را به خود جذب کند.

خسرو شکیبایی

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویرخسرو شکیبایی یکی از بازیگران توانمند و محبوب ایران بود که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و با بازی در فیلم خط قرمز به کارگردانی مسعود کیمیایی به شهرت رسید. این فیلم توانست نظر بسیاری از مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند و صبر و حوصله را به خود جلب کند یکی بازیگران مطرح را معرفی کنید.

پس از آن شکیبایی با بازی در فیلم «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی محبوبیت بیشتری پیدا کرد و توانست جایگاه ویژه ای در سینمای ایران به دست آورد. خسرو شکیبایی با بازی در نقش های مختلف توانست مهارت های خود را به نمایش بگذارد و علاوه بر مخاطبان داخلی در بین مخاطبان خارجی نیز شناخته شود.

محمدرضا فروتن

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویر

محمدرضا فروتن یکی از بازیگران مشهور ایرانی در جهان است که بدون داشتن تحصیلات تخصصی در زمینه سینما به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. او در دانشگاه روانشناسی خوانده و دکترای روانشناسی دارد اما علاقه به بازیگری او را به این حرفه کشاند.

فروتن با بازی در فیلم قرمز به کارگردانی فریدون جیرانی به شهرت رسید یکی او به یکی از سوپراستارهای سینمای ایران تبدیل شد. او همچنین در فیلم های کارگردانان معروفی چون مسعود کیمیایی بازی کرد و توانست نقش های برجسته ای ایفا کند.

فیلم های محمدرضا فورتون را مخاطبان داخلی و خارجی دنبال می کنند و او یکی او یکی از بازیگرانی است که توانست در خارج از مرزهای ایران شناخته شود.

پیمان معادی

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویر

یکی پیمان معادی یکی از بازیگران ایرانی است که جهانی شد. پیمان معادی یکی او یکی از هنرمندان مشهور و محبوب ایرانی است که در زمینه کارگردانی، نویسندگی و بازیگری فعالیت دارد. در ابتدا به کار نویسندگی پرداخت و با نوشتن فیلمنامه های موفق توانایی خود را در این زمینه نشان داد.

پس از آن با بازی در فیلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی توانست استعداد بازیگری خود را به نمایش بگذارد و به سرعت تبدیل شود. یکی او به یک بازیگر برجسته تبدیل شد.

پیمان معادی در فیلم های خارجی نیز بازی کرده و در جشنواره های بین المللی نیز موفقیت هایی کسب کرده است. بازی در فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «کمپ ایکس ری» از جمله آثاری است که او را در بین مخاطبان خارجی به شهرت رساند.

شهاب حسینی بهترین بازیگر ایرانی جهان

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویربه گفته بسیاری از مردم و علاقه مندان سینما، شهاب حسینی بهترین بازیگر ایرانی جهان است. شهاب حسینی یکی او یکی از بازیگران محبوب و محبوب ایرانی است که کار خود را از رادیو آغاز کرد. او سپس به تلویزیون و سینما روی آورد و با بازی در سریال ها و فیلم های مختلف توانست جایگاه ویژه ای در دل مخاطبان پیدا کند. شهاب حسینی در سال 1388 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «سوپراستار» شد و پس از آن برای بازی در فیلم «جدایی نادر» برنده جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین شد. از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی. به دست آورد

این موفقیت ها باعث شد شهاب حسینی به این سمت برود یکی او به بازیگری بین المللی تبدیل شد و نامش در محافل سینمایی جهان مطرح شد.

پارسا پیروزفر

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویرپارسا پیروزفر بازیگر، نویسنده، کارگردان تئاتر، مترجم و نقاش ایرانی با چهره جذاب و بازی های درخشانش همواره مورد توجه بوده است. او فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با بازی در نقش های مختلف توانست توانایی های هنری خود را به نمایش بگذارد.

پیروزفر با بازی در فیلم «پری» به کارگردانی داریوش مهرجویی به شهرت رسید و پس از آن در فیلم ها و تئاترهای زیادی بازی کرد.

پیروزفر به عنوان کارگردان تئاتر نیز فعالیت دارد و آثار برجسته ای را روی صحنه برده است. پیروزفر با توجه به توانایی های زیادی که دارد یکی او یکی از هنرمندان بین المللی ایران به شمار می رود که در خارج از کشور نیز شناخته شده است.

حامد بهداد

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویر

حامد بهداد یکی او یکی از بازیگران توانمند سینمای ایران است که از همان ابتدای کار بازیگری توانست به شهرت زیادی دست یابد. او با بازی در فیلم های مختلف و همکاری با کارگردانان مطرحی چون عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی توانست جایگاه ویژه ای در سینمای ایران پیدا کند.

فیلم «روز سوم» یکی یکی از آثار برجسته ای است که بهداد در آن نقش آفرینی کرده و توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. او برای بازی در این فیلم جوایز زیادی دریافت کرده است و به همین دلیل یکی او به یک بازیگر شناخته شده بین المللی تبدیل شده است.

بهروز ووشقی بهترین بازیگر ایرانی جهان

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویربهروز وثوقی یکی او یکی از بازیگران قدیمی و محبوب سینمای ایران در دهه 40 است یکی او به یک ستاره بزرگ سینما تبدیل شد. او در بیش از 90 تئاتر، فیلم و سریال بازی کرده و توانسته با ایفای نقش های مختلف طرفداران زیادی پیدا کند. معروف ترین فیلم درام او «قیصر» به کارگردانی مسعود کیمیایی بود که او را ساخت یکی تبدیل شدن به یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران.

پس از آن واسوقی در فیلم های زیادی مانند گوژانها و داش آکل بازی کرد و با بازی در این فیلم ها شهرت بیشتری به دست آورد. فیلم «سوته دلان» هم همینطور یکی یکی از آثار معروف وثوقی است که به شهرت جهانی او کمک کرد.

فاطمه معتمد آریا

مشهورترین بازیگران ایرانی در چشم جهانیان را بشناسید+ تصاویر

فاطمه معتمد آریا یکی از بازیگران مطرح و مشهور سینمای ایران است که جوایز بسیاری را از آن خود کرده و شهرت جهانی دارد. معتمد آریا بدون شک در فهرست بهترین بازیگران زن ایرانی جهان قرار دارد.

فاطمه معتمد آریا با بازی در فیلم های کمدی و درام توانست توانایی های هنری خود را به نمایش بگذارد و جوایز بسیاری را در جشنواره های بین المللی دریافت کند. فیلم های «اینجا بدون من» و «گیلان» از جمله آثار معروف او هستند که در آن ها خوش درخشید و توانست نظر مخاطبان داخلی و خارجی را به خود جلب کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا