اخبار خودرو

مشخصات نهایی شاهین پلاس اعلام شد

مشخصات نهایی شاهین پلاس اعلام شد

گروه خودروسازی سایپا کاتالوگ رسمی و مشخصات نهایی شاهین پلاس را اعلام کرد.

به گزارش آخرین سایت خبری، سایپا قصد دارد علاوه بر شاهین دنده ای و شاهین CVT اتوماتیک، تیپ شاهین پلاس را نیز به مجموعه محصولات خود اضافه کند. شاهین پلاس از نظر فنی و نیروی محرکه با شاهین های فعلی تفاوت دارد. گفته می شود در نیمه دوم سال جاری، شاهین پلاس با مشخصات نهایی اعلام شده وارد بازار خواهد شد.

زیرپوششی شاهین پلاس از موتور قدیمی سایپا خبری نیست و این بار موتور ME16 را داریم که در واقع موتور پژو-سیتروئن EC5 است. موتور ME16 از نظر ساختاری دارای همان عناصر فنی است که در موتورهای TU5 و TU5 Plus دیده می شود. این موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی 111 اسب بخار قدرت تولید می کند. رزومه و در نهایت گشتاور دارای 150 نیوتن متر است. به زبان ساده تر، این موتور دو اسب بخار ضعیف تر از موتور TU5 پلاس ایران خودرو است و از طرفی 6 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت این موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی طراحی شده توسط Aisin یا 6 سرعته به دست می آید. AT اتوماتیک ساختار DAE تا چرخ های جلو گسترش می یابد.

مشخصات نهایی شاهین پلاس اعلام شد
مشخصات نهایی شاهین پلاس اعلام شد

همانطور که در مشخصات نهایی شاهین پلاس مشخص شد، این خودرو از نظر متریال کابین کمی بهتر از سایر نسخه ها است. البته همچنان در کابین این سدان ملی سایپا از پلاستیک خشک استفاده شده است. در شاهین پلاس اتوماتیک امکاناتی مانند فرمان برقیدکمه شروع سقف کشوییآنتن کوسه، روکش داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترلمحدود کننده سرعت، سنسور نور، تهویه سیستم اتوماتیک کنترل پایداری برقی، سیستم کنترل استارت در سربالایی، حالت اسپرت و گیربکس ترونیک، دو کیسه هواسنسور پارک و دوربین دنده عقب، صفحه نمایش لمسی اندروید 10 اینچی، آینه های تاشو برقی، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو و … که شاهین پلاس را به خودرویی با آپشن های فراوان در محصولات سایپا تبدیل کرده است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا