اخبار روز

مشتریان باید منتظر باشند تا پاداش نقدی واریز شود.


به گزارش مانیبان، مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه آب کشور گفت: در هر سری از صدور قبوض آب، 760 هزار مشترک کمیته امداد و 300 هزار مشترک مددکاری اجتماعی باید قبض آب را پرداخت کنند.

شهرام حیدریان مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص صدور رایگان قبوض آب گفت: در هر سری از صدور قبض آب 760 هزار مشترک کمیته امداد و 300 هزار مشترک مددکاری اجتماعی هستند. معاف از پرداخت قبوض آب حتی رئیس هم معاف است.

ادامه داد: در صورتی که میزان مصرف شما بیش از سقف مدل باشد، نرخ آب شما تا سقف مدل رایگان بوده و بهای آب مصرفی بالای مدل از این مشترکین اخذ می شود.

این مسئول در تشریح طرح پاداش به مصرف کنندگان خوب گفت: مشترکانی که دارای زیرالگوی مصرف آب هستند و نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش داده اند به ازای هر مترمکعب 900 تومان کاهش مصرف خواهند داشت. در مقایسه با الگو، که حتی کل پاداش دریافتی ممکن است بیشتر از ارزش آن باشد. یعنی نه تنها قبض آب شما رایگان می شود، بلکه مبلغی نیز به عنوان طلبکار درج می شود.

به گفته حیدریان از ابتدای طرح پاداش تا پایان. تیر امسال نزدیک به 1750000 مشترک جایزه مصرف خوب آب را دریافت کرده اند.

واریز حقوق مددجویان کمیته امداد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از افزایش 30 درصدی مستمری خانواده های سرپرست در سال 1403 خبر داد.

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به افزایش 30 درصدی مستمری خانوارهای تحت حمایت در سال 1403 گفت: بر این اساس مستمری مستمری بگیران خانوارهای تک نفره به یک میلیون نفر رسیده است. امسال.

و افزود: همچنین امسال مستمری خانوارهای دو نفره به یک میلیون و 420 هزار تومان رسیده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان کرد: خانواده های سه نفره امسال 2 میلیون تومان و خانواده های چهار نفره 2 میلیون و 550 هزار تومان دریافت می کنند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: به خانواده های پنج نفره ماهانه سه میلیون و صد و پنجاه هزار تومان مستمری پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: اولین مستمری متقاضیان در سال 1403 در بیستم فروردین ماه با 30 درصد افزایش پرداخت شد.

کمیته حقوق امام خمینی

عباس در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال مستمری مشمولان تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر 30 درصد افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی، امسال مستمری مشمولان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است که در سال 20 فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

و افزود: در فروردین در این ماه 55 میلیارد تومان مستمری به حساب 36 هزار و 471 خانوار واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: با احتساب این افزایش از این پس خانواده های یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و 420 هزار تومان و سه نفره 2 میلیون تومان دریافت می کنند. . .

روشن افزود: خانواده های چهار نفره 2 میلیون و 550 هزار تومان و خانواده های پنج نفره به بالا سه میلیون و 150 هزار تومان دریافت می کنند.

120 میلیارد تن قبوض برق مشترکان آزاد شد

عبدالامیر یاقوتی گفت: برای امسال در مجموع 120 میلیارد تومان از قبوض مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمک های اجتماعی رایگان محاسبه شده است.

بر اساس قوانین بودجه 1400 و 1401، مددجویان کمیته امداد مشروط به رعایت الگوی مصرف از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف شدند. در قانون بودجه سال های 1400 و 1401 قیمت برق مشترکان تا 50 درصد الگوی مصرف و قیمت آب تا 30 درصد الگوی مصرف کاملاً رایگان و برابر با صفر محاسبه شد.

این قانون در بودجه 1402 اصلاح شد و با حذف حدود درصدی، اکنون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت قبوض برق به کلی معاف می شوند.

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر امور مشترکین توانیر در این خصوص گفت: کمیته امداد و بهزیستی حدود 2 میلیون و 250 هزار مشترک تحت پوشش را برای بهره مندی از این طرح و مشترکانی که دارای محدودیت الگوی مصرف معادل است به توانیر ارائه کرده است. تا 300 کیلووات در ماه در مناطق عادی مشمول این معافیت خواهد بود. تلاش شده تا شعبه کلیه مشتریان معرفی شده توسط سازمان های پشتیبانی رایگان شود.

وی با اشاره به میزان هزینه های محاسبه شده برای بخشودگی قبوض مشتریان خاطرنشان کرد: برای امسال در مجموع 120 میلیارد تومبا قبض مشتریان به صورت رایگان محاسبه شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا