اخبار روز سینما جهان

استروئید؛ هورمون‌های مصنوعی که “بروس لی” بر خلاف “شوارتزنگر” هیچ‌گاه آن را مصرف نکرد!

بروس لی با فداکاری بسیار، تمرینات سخت و بدون استفاده از استروئیدها، توانست بدن کات و تندی اش را به دست آورد.

او یکی از کمترین بازیگرانی بود که با انگیزه شدید خود، دنیای فیلم‌های اکشن هالیوود را تحول بخشید.

بروس لی به عنوان یک بازیگر ایستاده، برای کار در پروژه‌های بین‌المللی رویایی داشت تا با نشان دادن زیبایی و هنرهای رزمی چینی، بازیگران و مخاطبان جهان را جذب خود کند.

با این حال، با وجود تلاش هایش، یک چیز او را عقب نگه داشت و آن کادر کوچک او بود.

لی خیلی زود متوجه شد که باید برای رسیدن به بدن آرنولد شوارتزنگر در فیلم ترمیناتور که به عنوان یک نماد بدنسازی نیز شناخته می شود، فداکاری کند.

رد یک شایعه؛ بروس لی هرگز از استروئید استفاده نکرد

در کتاب زندگینامه «بروس لی: یک زندگی»، نویسنده یعنی متیو پولی به مسیری که بروس لی برای ساختن بدنش آغاز کرده بود، اشاره کرده و آن را با تمرینات آرنولد شوارتزنگر مقایسه کرده است. همینطور ون ویلیامز همبازی بروس لی در فیلم «هورنت سبز» در سال ۱۹۶۶، درباره‌ی این اسطوره هنرهای رزمی صحبت کرده و گفته است:

زمانی که برای اولین بار در این فیلم او را دیدم، کمی چربی روی بدنش داشت. لی برای رسیدن به بدنی لاغرتر سخت تلاش کرد و بعدها در فیلم «راه اژدها» تلاش ‌ها و تمریناتش به نتیجه رسید و دیدیم که او با چه بدنی در فیلم بازی کرد.

استروئید؛ هورمون‌های مصنوعی که "بروس لی" بر خلاف "شوارتزنگر" هیچ‌گاه آن را مصرف نکرد!بازیگر این متن به شدت شکل تغییر داد؛ به طوری که برخی گمانه‌زنی‌ها از استفاده او از استروئیدها برای تسریع نتیجه به وجود آمده بود، اما در عین حال، برنامه‌های ورزشی و رژیم غذایی بسیار سالم و مفید او برای خانواده و دوستانش مشهور بودند. او معمولاً از غذاهایی مانند شیک‌های پر پروتئین، آب‌یخ، شیرخشک، بستنی شکلاتی، موز، روغن نباتی، آرد بادام زمینی، تخم مرغ، و حتی پوست تخم مرغ استفاده می‌کرد. گزینه‌های دیگری از غذاهای جذاب که او مصرف می‌کرد شامل جینسینگ، عسل ملکه زنبور عسل، و گوشت گاو همبرگر خام بودند؛ همراه با اسموتی. او حتی به همکارانش اشاره کرده بود که خون گاو را جزء غذاهایش حساب می‌کند، اما هرگز به مصرف استروئید روی نمی‌آورد.

استروئیدها و افزایش وزن اجتناب ناپذیر

نکته شگفت انگیز در مورد این بحث این است که استروئیدهای آنابولیک باعث افزایش وزن افراد می شود، اما لی هرگز بیش از 65 کیلوگرم وزن نگرفت. پولی در این بیوگرافی اشاره کرده است:

او بدنش کات و تکه تکه بود اما نه مثل آرنولد شوارتزنگر و لی بر روی کاهش چربی زیر پوستی بدن از طریق تمرینات بدنی شدید مشابه برنامه تمرینی بدنسازان تمرکز کرد.

گفته می شود که آرنولد شوارتزنگر در اوایل زندگی حرفه ای خود از استروئید استفاده می کرد.

مسیر متفاوت بروس لی با مسیر آرنولد شوارتزنگر. اسطوره هنرهای رزمی هرگز به استروئید روی نیاورد!آرنولد شوارتزنگر به استفاده از استروئید اعتراف کرد

آرنولد شوارتزنگر ممکن است یک اسطوره بدنسازی باشد، اما ستاره اکشن هالیوود اعتراف کرد که در سال های اولیه بدنسازی خود از استروئید استفاده می کرد. البته آرنولد آن را به سایر بدنسازان توصیه نمی کند. او در مصاحبه اخیر با Men’s Health فاش کرد:

صد میلی گرم در هفته و سپس سه دیانابول در روز، به طوری که ۱۵ میلی گرم در روز مصرف داشتم.

شوارتزنگر مدعی شد که تحت نظر پزشک از استروئیدها استفاده کرده و هرگز از آنها سوء استفاده نکرده است. در آن زمان این یک بخش عادی از ورزش بود تا اینکه در سال 1990، طبق قانون کنترل، استروئیدهای آنابولیک به عنوان یک ماده غیرقانونی شناخته شد.

استروئید؛ هورمون‌های مصنوعی که "بروس لی" بر خلاف "شوارتزنگر" هیچ‌گاه آن را مصرف نکرد!بروس لی و آرنولد شوارتزنگر برای دستیابی به اندام مورد نیاز حرفه خود، به روش‌های متفاوتی پایبند بودند. به دلیل تفاوت در شرایط فیزیکی و تحمل فشار، هر کدام به سبک و سلیقه خودشان تمریناتشان را انجام می‌دادند.

 

برگرفته از رسانه سرخ نیوز

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا