اخبار روز

آشنایی با مسیرهای دسترسی به مترو پرند!/جزئیات

 یکی از متروهای اقماری استان تهران متروی پرند است که مقرر شده است در هفته آینده به وسیله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران افتتاح شود.

به گزارش منیبان به نقل از همشهری آنلاین، ایستگاه مترو پرند شهر در ضلع جنوب شرقی پرند و آزادراه تهران – ساوه قرار دارد. شهر جدید پرند در شهرستان رباط کریم استان تهران است. این شهر در 30 کیلومتری جنوب غربی تهران و در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) قرار دارد.

مردم شهرستان پرند برای کار، تحصیل و سایر امور روزمره تردد زیادی به سمت پایتخت دارند به طوری که طبق آمار ترافیک روزانه 30 تا 40 هزار نفر بین تهران و پرند تردد می کنند و بیشتر این افراد از وسایل حمل و نقل شخصی برای سفر استفاده می کنند.

عملیات اجرایی ساخت مترو تهران – پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و کل پروژه در سال ۱۳۹۱ به شهرداری تهران واگذار شد. 4 کیلومتر در اوایل سال 1395 و قسمت دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول 26 کیلومتر در مرداد در ماه 1396 تکمیل و به بهره برداری رسید و هم اکنون قسمت پایانی این خط افتتاح می شود.

وضعیت دسترسی از طریق مترو

برای دسترسی به ایستگاه مترو پرند کافی است یکی از خطوطی که با خط 1 تقاطع دارند را انتخاب کنید و سپس سوار قطارهای عازم پرند شوید. ایستگاه مترو پرند با خط مترو به ایستگاه شاهد متصل می شود. در زیر به برخی از پرکاربردترین دسترسی ها به این ایستگاه اشاره می کنیم:

دسترسی به پرند از صادقیه

برای دسترسی به ایستگاه مترو پرند از صادقیه می توانید وارد خط دو مترو شوید و در ایستگاه امام خمینی از قطار پیاده شوید. سپس وارد خط 1 شده و به پایانه کهریزک بروید. در نهایت پس از رسیدن به ایستگاه شاهد به سمت پرند تغییر مسیر دهید.

دسترسی به پرند با راه آهن

برای دسترسی از مترو باید از قطارهایی استفاده کرد که در جهت مخالف حرکت می کنند. پس از گشت و گذار در یک ایستگاه، از قطار پیاده شده و به سمت پایانه بسیج در خط 7 حرکت کنید. سپس در ایستگاه محمدیه خط را به ترمینال کهریزک تغییر دهید و در ایستگاه شهید پیاده شوید. در انتها به سمت ترمینال مترو پرند تغییر جهت داده و مستقیم ادامه دهید.

دسترسی به پرند از میدان آزادی

برای دسترسی به مترو پرند از این ایستگاه کافی است با قطارهایی که به سمت پایانه شهید کلاهدوز می روند. در ایستگاه دروازه دولت خطوط را تغییر دهید و به ترمینال کهریزک سوار قطار شوید. سپس در ایستگاه شهید به سمت ترمینال پرند تغییر مسیر دهید و مستقیم بروید.

دسترسی به پرند از ترمینال جنوب

در ایستگاه مترو ترمینال جنوبی، سوار قطارهایی شوید که به سمت ترمینال کهریزک می روند. پس از رسیدن به ایستگاه شهید، لاین را به پرند تغییر دهید و به انتهای لاین بروید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا