اخبار روز

مسکن برای مددجویان بهزیستی/ این افراد در اولویت هستند


به گزارش مانیبان به نقل از سازمان بهزیستی؛ علی ربوبی رئیس مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه با هدف کمک به تامین مسکن معیشت محور برای معلولان و مددجویان بی سرپرست تحت پوشش انجام می شود. سازمان بهزیستی در مناطق شهری و روستایی و با اولویت احداث واحدهای یک طبقه با حیاط که مانع از اسکان متمرکز مددجویان می شود به پایان رسید.

وی افزود: کلیه مددجویان بی سرپرست معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی، افراد دارای معلولیت اعم از جسمی، نابینا، ناشنوا، ضایعات نخاعی، عصبی و روانی، روانی و… همچنین سرپرستان خانوارهای دارای حداقل دو معلول و سرپرستان خانواده های دارای یتیم تحت پوشش مددکاری که از سوی این سازمان معرفی می شوند مشمول این تفاهم نامه می باشند.

ربوبی گفت: سازمان بهزیستی در این تفاهم نامه متعهد شده است که بر اساس ضوابط بودجه سنواتی یکصد میلیون تومان کمک بلاعوض برای بی خانمان های تحت پوشش منابع اعتباری موجود پرداخت کند. برای کمک به این افراد و این مبلغ برای خانواده های دارای حداقل دو معلول به دویست میلیون تومان افزایش می یابد که ممکن است در سال های آینده افزایش یابد.

رئیس مرکز توسعه مشاغل، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در خصوص تعهدات وزارت راه و شهرسازی در این تفاهم نامه نیز گفت: تخصیص حداقل ده درصد از پروژه های در حال ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن یا واسطه ها و سازندگان مصوب آنها با اولویت واحدهای دارای توسعه فیزیکی بیشتر و به صورت غیرمتمرکز به افراد واجد شرایط تحت پوشش مددکاری اجتماعی. اعطای زمین برای افراد واجد شرایط در قالب واحدهای یک طبقه دارای حیاط با محوریت ساخت مسکن معیشتی در قالب اجاره نامه ۹۹ ساله در مناطق دارای ظرفیت تامین زمین با پیگیری اجرای معافیت های مربوط. از جمله تعهدات وزارت راه و شهرسازی می توان به آماده سازی زمین، عوارض صدور پروانه ساختمانی و حق توزیع آب، فاضلاب، برق، گاز، سیستم های مهندسی و تخفیفات مربوط به بیمه و مالیات برای افراد تحت پوشش اشاره کرد.

وی افزود: همچنین اعمال مصوبه جلسه ششم شورای عالی مسکن برای خانوارهای دهک درآمدی یکم تا چهارم مددکاری اجتماعی (مساله پرداخت اعتبارات 400 میلیون تومانی برای یکم). دهک های دوم و ردیف های اعتباری 300 میلیون تومانی برای دهک های 3 و 4 محل استقرار صندوق ملی مسکن) و رفع الزام به پرداخت ودیعه اولیه توسط افراد واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی در زمان افتتاح. حساب و قبل از تخصیص پروژه، از دیگر تعهدات وزارت راه و شهرسازی در این تفاهم نامه است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا