به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، نحوه ساخت فیلم پر سر و صدا «آرووارها» و ماجراهای پشت صحنه این فیلم موفق استیون اسپیلبرگ و کتاب نوشته پیتر بنچلی در حال تبدیل شدن به مستند است.

مهر وی نوشت: این فیلم به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم آرواره ها که در سال 1975 با چراغ سبز برگرفته از نشنال جئوگرافیک ساخته شد ساخته شده است. این مستند بلند بر روی فیلم اسپیلبرگ و نحوه نگارش رمان ترسناک پرفروش بنچلی تمرکز دارد. اکران این فیلم برای تابستان 2025 در نشنال جئوگرافیک و برای پخش از دیزنی پلاس و هولو برنامه ریزی شده است.

لوران بوزرو قرار است این فیلم را کارگردانی کند. این فیلمساز به تازگی مستند بلند «فی» را با تمرکز بر زندگی و کار بازیگر کهنه کار هالیوود، فی داناوی، به پایان رسانده است. بوزرو نویسنده Spielberg: The First Ten Years است که برای آن با اسپیلبرگ درباره ساخت فیلم آرواره ها صحبت کرد و همچنین در حال تهیه فیلمی درباره آهنگساز فیلم، جان ویلیامز است.

این مستند شامل فیلم‌ها و عکس‌هایی از آرشیو بنچلی و اسپیلبرگ است و چگونگی شروع وسواس با کوسه‌ها پس از انتشار فیلم پرفروش را بررسی می‌کند. این فیلم با همکاری وندی بنچلی، همسر پیتر، که مدافع حفاظت از اقیانوس است، ساخته خواهد شد. شرکت آمبلین اسپیلبرگ یکی از تهیه کنندگان این مستند است.

تهیه‌کنندگان می‌گویند رمان «آروواره‌ها» نوشته پیتر بنچلی و فیلم استیون اسپیلبرگ هم ادبیات و هم سینمای عامه‌پسند را تعریف می‌کنند و بر این باورند که فرو رفتن در میراث «آرواره‌ها» در گذشته، حال و آینده همراه با بحثی آگاهانه و الهام‌بخش. درباره کوسه ها و اقیانوس در قالب یک مستند فرصتی بی نظیر برای نشان دادن رابطه هنر و علم است.

ساخت «آرواره ها» با بودجه ای بسیار فراتر از برنامه انتقادات زیادی را به همراه داشت و دلیل افزایش هزینه ها این کارگردان 26 ساله بود که با کوسه مکانیکی دست و پنجه نرم می کرد که مدام می شکست. پایین و شرایط سخت فیلمبرداری در هوای بد. و او در حال تقلا بود.

اسپیلبرگ یک بار گفت که نمی تواند به آن چیزی که در ذهن دارد به سرعتی که می خواهد دست یابد. وی افزود: چشم انداز پایان هرگز پیش روی ما نیست نبود و با این حال من تنها کسی بودم که به گروه اطمینان دادم که روزی به پایان فیلم خواهیم رسید.

۲۲۰

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما