اخبار روز

مسابقه حرفه ای فیلمنامه نویسی – بازتاب آنلاین

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از ستاد خبری اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه، این کارگاه ها پس از افتتاحیه و انتخاب ده ایده برتر از بین 98 ایده منتخب و پذیرفته شده در این رویداد و اساتید ارشد این گروه ها تشکیل شد. متعلق به دکتر محمود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهودی و استاد رضا حیدر نژاد.
فریدون فرهودی یکی از اساتید ارشد حاضر در مراسم در گفتگو با اتاق خبر اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه با بیان اینکه در ابتدای کارگاه ها تقریباً نوعی تضاد نظرات و طوفان فکری وجود داشت، توضیح داد: بچه ها همه از کشورهای مختلف آمده بودند. مکان ها و با ذهنیت های مختلف و این ذهنیت ها با یکدیگر همپوشانی های مثبت و منفی دارند. ما به سرعت از این مرحله عبور کردیم.
راهنمای اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی دلیل تسریع در کار را توضیح می دهد و می گوید: نمی توان کارگاه ها را میزبانی کرد و بعد به همه گفت که خودشان دست به کار شوند. در این صورت یک طرح کارگاهی ایجاد می شود که باید به هیئت داوران ارائه شود. این فرآیند سازماندهی و سرعت را به کار می افزاید. به نظر من سرعت کار خوب است و از آن راضی هستم. حالا بچه ها را به بیان خلاصه داستان هدایت می کنم و به سرعت از نکات فرعی و فرعی به سمت نوشتن خلاصه یک صفحه ای و شناسایی اشتباهات کارمان حرکت کردیم.

فرهودی کار گروهی در این رویداد را یک امتیاز می داند و ادامه می دهد: امتیاز رویداد استارت آپ فیلمنامه این است که بچه ها به صورت گروهی کار می کنند و با نویسندگی تجربه کسب می کنند. دیگر اینکه اینجا ساختار حرفه ای وجود دارد و باید کار را تحویل دهند و به همین دلیل کار بایگانی نمی شود.
یکی یکی دیگر از ویژگی هایی که در شرکت کنندگان و گروه های این رویداد به چشم می خورد، جوان بودن اکثر آنهاست، بنابراین فضای این رویداد به نوعی فضای آموزشی شبیه است. فریدون فرهودی با بیان اینکه مشخص نیست چند درصد از شرکت کنندگان در این رویداد دانشجو هستند، تایید می کند که بیشتر شرکت کنندگان در این رویداد از علاقه مندان به فیلمنامه نویسی هستند.
این استاد فیلمنامه نویسی در ادامه درباره اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی به تیم خبری می گوید: شما به عنوان یک دانشجو این امتیاز را دارید که دنیای خود را گسترش دهید، حتی اگر بعد از فارغ التحصیلی رشته خود را ادامه ندهید. علاوه بر دانشجویان باید به علاقه مندان به فیلمنامه نیز توجه شود. باز هم می گویم که نه تنها علاقه مندی شرکت کنندگان در رویداد به یادگیری فیلمنامه نویسی وجود دارد، بلکه نوعی رقابت و رقابت بین گروه های آن ها نیز وجود دارد.
اولین رویداد استارت آپ اسکریپت در 9 ژوئن مرداد و پس از ارزیابی طرح های ارائه شده توسط گروه ها، کار به پایان رسیده است، اما به گفته برگزارکنندگان، این پایان کار نیست و برگزاری چنین رویدادی برای شناسایی استعدادها و فراهم آوردن شرایط برای فعالیت حرفه ای ادامه خواهد داشت. فریدون فرهودی روند این رویداد را مثبت ارزیابی می کند و برای ادامه آن ابراز امیدواری می کند: خیلی ها امید به کار حرفه ای را در این رویداد پیدا کردند و البته مسیر حرفه ای شدن به خصوص در سینمای ما بسیار طولانی است بازیگران E درگیر هستند.

22057

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا