اخبار روز

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های بدون CO2 (+ عکس)

به گزارش ایمنا، اقداماتی که به کاهش تقاضای انرژی ساختمان ها برای اطمینان از بهره وری بالای انرژی کمک می کند، به عنوان قانون طلایی برای رسیدن به صفر خالص، همواره در خط مقدم برنامه های توسعه شهری قرار دارد. اگر انرژی مورد نیاز یک ساختمان 100% توسط انرژی های تجدیدپذیر در محل تامین شود، می توان آن را ساختمان انرژی صفر خالص نامید و اگر انرژی تجدیدپذیر از خارج ساختمان برای تامین تعادل وارد شود، می توان آن را ساختمان عملیاتی خالص نامید کربن

دستیابی به این اهداف مستلزم رویکردهای طراحی نوآورانه متمرکز بر بهینه سازی عملکرد و همکاری در طول فرآیند ساخت و ساز است. در حال حاضر بیشتر و بیشتر ساختمان های صفر خالص در سراسر جهان ساخته می شوند. تصور اینکه چگونه دسترسی به منابع طبیعی مانند انرژی خورشیدی، باد یا زمین گرمایی بر ردپای کربن ساختمان تأثیر می‌گذارد، سخت نیست، اما فرآیند طراحی و مدیریت منابع می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

اصول پروژه های کربن صفر

بررسی ساختمان‌هایی که به وضعیت صفر خالص دست یافته‌اند نشان می‌دهد که همه آن‌ها تمایل دارند چیزهای خاصی مانند تکیه بر انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت مؤثر منابع را نشان دهند، در حالی که رویکردهای متفاوتی برای انجام این کار اتخاذ می‌کنند.

به انرژی های تجدیدپذیر تکیه کنید

ساختمان‌ها با کاهش استفاده از انرژی سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی پاکی که از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد به دست می‌آیند، به انتشار خالص صفر می‌رسند. در بسیاری از موارد این انرژی در محل تولید می شود.

طراحی غیرفعال و مدیریت موثر منابع

طراحی ساختمان غیرفعال مصرف انرژی ساختمان را تا حد امکان کاهش می دهد و از منابع طبیعی استفاده بهینه می کند. با نصب حسگرهای اینترنت اشیا و استفاده از هوش مصنوعی می توان تمامی جنبه های یک ساختمان از دما و کیفیت هوا گرفته تا میزان زباله را اندازه گیری کرد و در نهایت منابعی مانند گرما، نور و تهویه را با استفاده از پلتفرم های اختصاصی در نتیجه بهینه سازی مدیریت کرد. مصرف انرژی و کاهش ردپای کربن ساختمان.

قدرت مردم

بحث صفر خالص فقط مربوط به مواد و مواد نیست، بلکه مردم نیز در این فرآیند دخیل هستند. با حمایت از کاهش مصرف انرژی و اتلاف، شرکت ها اطمینان حاصل می کنند که برای رسیدن به صفر خالص تلاش می کنند. شرکت‌های صفر خالص سازماندهی شده و شفاف در مورد ردپای کربن در حال انجام خود هستند و یک سیستم دقیق برای جمع‌آوری داده‌های لازم در مورد انتشار کربن و جبران کربن خود دارند.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

شناخت

دستیابی به صفر خالص برای ساختمان ها کار ساده ای نیست، به همین دلیل است که شرکت ها از طرح ها و استانداردهایی مانند BREEAM و LEED برای کمک به بررسی وضعیت صفر خالص ساختمان خود استفاده می کنند. BREEAM مخفف «روش ارزیابی زیست‌محیطی تأسیسات تحقیقاتی ساختمان» است و یک سیستم اعتباربخشی و گواهی است که استاندارد جهانی سیستم‌های ارزیابی ساختمان‌ها و شرکت‌ها را به عنوان یک روش ارزیابی زیست‌محیطی تعیین می‌کند.

LEED همچنین مخفف “Leadership in Energy and Environmental Design” است و پرکاربردترین سیستم رتبه بندی در جهان برای ساختمان سبز است. گواهینامه LEED چارچوبی را برای ساختمان های سبز، سالم، بسیار کارآمد و مقرون به صرفه معرفی می کند که مزایای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی را ارائه می دهد.

در زیر برخی از ساختمان های الهام بخش صفر خالص از سراسر جهان آورده شده است. سفر هر کس متفاوت است، اما نتیجه دستیابی به ساختمان های صفر خالص برای همه یکسان است. این ساختمان ها با وجود اندازه ها و مکان های متفاوتشان راهی برای رسیدن به هدف خالص خود پیدا کرده اند.

ساختمان ونوس، منچستر | انگلستان

ساختمان تجاری با دیوارهای شیشه ای چشمگیر به طور مستقل به عنوان کربن خنثی تایید شده است که توسط شورای ساختمان سبز بریتانیا (UKGBC) تعریف شده است. بلوک مدیریت از سیستم مدیریت انرژی ISO5001 استفاده می کند و در تلاش است تا گواهینامه مدیریت رویداد پایدار ISO20121 را دریافت کند.

زباله های زهره 100% بازیافت می شوند یا برای بازیابی انرژی استفاده می شوند. رتبه بندی BREEAM Very Good، این شرکت را در بین 25 درصد ساختمان های غیرمسکونی برتر در بریتانیا برای عملکرد زیست محیطی قرار می دهد.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

ساختمان یونیسفر، مریلند | ایالات متحده آمریکا

ساختمان شش طبقه Unisphere با نمای شیشه ای و انحناهای منحصر به فرد خود به عنوان بزرگترین ساختمان بدون انرژی خالص در جهان توصیف می شود. یک “چرخ انرژی” نمادین از داده های زمان واقعی برای نظارت بر مصرف انرژی خالص ساختمان استفاده می کند.

برای رسیدن به هدف خالص صفر در این ساختمان، از جمله استخر سرپوشیده برای تنظیم دمای غیرفعال، 2976 پنل خورشیدی نصب شده در نمای ساختمان برای تامین انرژی پاک در محل، طرح های پنجره برای تهویه طبیعی ساختمان و سیستم های هوشمند استفاده شده است. ، خاطرنشان کرد: منابع را با توجه به مساحت اشغال شده مدیریت می کند.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

ساختمان فورج، لندن، انگلستان

ساختمان تجاری فورج کربن خالص صفر است که بر اساس چارچوب تعیین شده توسط تعریف UKGBC است. این ساختمان با استفاده از استراتژی بستر پایدار (P-DfMA) برای دستیابی به کاهش 25 درصدی انتشار کربن و 178 تن فولاد، رویکردی نوآورانه برای کاهش ردپای کربن دارد، که روشی بسیار خلاقانه برای دستیابی به نمایش خالص صفر است. ساختمان فورج دارای یک سقف سبز 300 متر مربعی است که تنوع زیستی را ارتقا می دهد و از 107 پنل خورشیدی برای تولید انرژی تجدیدپذیر در محل برای استفاده خود ساختمان استفاده می کند.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

دفتر شناور، روتردام، هلند

این سازه چوبی سه طبقه شبیه کشتی برای انطباق با شرایط آب و هوایی آینده و واکنش سریع به تغییرات سطح دریا و حتی قطع برق طراحی شده است. دفتر شناور روتردام گواهینامه معتبر BREEAM را کسب کرده است، سطحی که نیازمند تعهد استثنایی برای پایداری ساختمان و کاهش قابل توجه اثرات زیست محیطی است.

این ساختمان از یک سازه چوبی پایدار ساخته شده است که در نهایت می تواند مورد استفاده مجدد و بازیافت قرار گیرد. پنل های خورشیدی روی پشت بام انرژی بیشتری نسبت به مصرف ساختمان تولید می کنند و آب بندر در یک سیستم یکپارچه برای خنک کردن ساختمان استفاده می شود.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

Powerhouse Telemark، Porsche Gren | نروژ

این ساختمان با سقف شیب دار و نمای براق خود بیانیه ای واضح در منظر شهری پورشهگرن دارد و رتبه پایداری عالی BREEAM را با آلایندگی صفر دریافت کرده است. پنل های خورشیدی ساختمان سالانه 243000 کیلووات ساعت برق تولید می کند که برای عملیاتی نگه داشتن ساختمان و جبران انرژی مصالح ساختمانی (پس از 60 سال) کافی است.

دمای داخلی توسط پمپ های حرارتی در محل و انرژی زمین گرمایی حفظ می شود و کل ساختمان به گونه ای طراحی شده است که 70 درصد انرژی کمتری نسبت به سایر ساختمان های جدید مشابه مصرف کند. این دفتر کربن منفی دارای یک سایبان بزرگ فتوولتائیک است و هدف آن ارائه مدلی پایدار برای آینده فضاهای کاری برای پاسخگویی به شرایط اضطراری آب و هوایی است.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

هتل Bauhofstrasse، لودویگزبورگ آلمان

هتل Bauhofstraße که از مدول های چوبی سفید برفی در نزدیکی یک کاخ باروک و یک مرکز خرید دهه 1970 ساخته شده است، اولین ساختمان بدون CO2 در شهر لودویگزبورگ است و به عنوان بخشی از طرح نوسازی منطقه طراحی شده است.

اگرچه فونداسیون ساختمان از بتن ساخته شده است، اما سایر قسمت ها از ماژول های چوبی ساخته شده اند که استفاده از بتن و در نتیجه ردپای کربن ساختمان را کاهش می دهد. در مجموع 440 متر مکعب چوب در این ساختمان استفاده شده است که در نتیجه جذب 880 تن دی اکسید کربن دائمی می شود.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

ساختمان اداری Paradise، لندن انگلستان

یک دفتر شش طبقه چوبی کربن منفی به نام Paradise در لندن تاکید بر معماری پایدار دارد و طراحان ساختمان محاسبه کرده اند که کربن جذب شده در چوب، انتشار کربن ایجاد شده در طول فرآیند ساخت و ساز و 60 سال اول بهره برداری ساختمان را جبران می کند. . آن را کربن منفی کنید

در ساختار این ساختمان از ترکیب تیرهای چوبی متقاطع (CLT) و تیرهای چوبی چند لایه چسبانده شده استفاده شده است. تیر تکیه گاه های فولادی بر روی پایه بتنی استفاده می شود. وقتی صحبت از پایداری می شود، CLT یکی این یکی از معدود مصالح ساختمانی تجدیدپذیر است که در پایان عمر خود به راحتی قابل استفاده مجدد است.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

توسعه ساختمان بلوک، تورنتو | کانادا

طرح توسعه بلوک A، گسترش ساختمان موجود در کالج هنرهای کاربردی و فناوری صدساله، مبتنی بر استفاده از تیرهای متقاطع CLT برای جبران ردپای کربن در فرآیند ساخت و ساز و صفحات خورشیدی روی سقف برای تولید انرژی است. و انتشار سالانه کربن را جبران کند. این ساختمان به عنوان اولین موسسه آموزش عالی تمام چوب و کربن در کانادا در نظر گرفته می شود، با ساخت و ساز آن به شدت از اصول محلی استفاده می شود.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

مسکن جمعی خانه منفعل، یورک انگلستان

بزرگترین پروژه مسکن انبوه بریتانیا، خانه غیرفعال با کربن صفر است که برای برنامه تحویل مسکن شورای شهر یورک طراحی شده است، که 600 خانه مقرون به صرفه ایجاد می کند و ساکنان را تشویق می کند تا سبک زندگی کم کربن داشته باشند.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

توسعه هتل GSH، Bornholm دانمارک

هتل GSH در جزیره بورنهولم دانمارک در حال افزودن یک ساختمان منفی کربن به ساختمان موجود است که تماماً از چوب ساخته خواهد شد. بخش جدید به گونه ای طراحی شده است که دوستدار محیط زیست باشد و 24 اتاق مهمان، اتاق کنفرانس و اسپا روی پشت بام را در اختیار هتل قرار می دهد. هدف از این طرح توسعه منفی کردن کربن ساختمان است تا در طول عمر خود کربن بیشتری نسبت به مصرف خود جذب کند.

برای دستیابی به این هدف، از سازه‌های چوبی متقاطع (CLT) با عایق الیاف چوب و روکش قاب چوبی و همچنین از فناوری‌های طراحی غیرفعال و انرژی‌های تجدیدپذیر و مبلمان ساخته شده از مواد بازیافتی استفاده می‌شود.

مزایای ساخت و ساز بدون آلایندگی + معروف ترین ساختمان های خنثی از نظر آب و هوا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا