سرگرمی

مرگ کارگردان معروف پس از ۲ سال اعلام شد+ تصویر

آگهی#

خبر را برای من بخوانید

بازتاب آنلاین، فدراسیون فیلمسازان هنگ کنگ اعلام کرد که کوری یوئن، بازیگر و کارگردان فیلم های اکشن و همکار قدیمی جکی چان و جت لی در سال 2022 بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

فدراسیون فیلمسازان هنگ کنگ به ورایتی تایید کرد که کوری یوئن، بازیگر و کارگردان فیلم های اکشن “خیلی نزدیک” و “مرده یا مرده” در سال 2022 درگذشت و مرگ او به درخواست خانواده اش مخفی ماند. .

اما خبر درگذشت این سینماگر را جکی چان، ستاره مشهور سینمای اکشن که به صورت آنلاین از کوری یوئن ادای احترام کرد، فاش شد.

گزارش‌های محلی و انگلیسی زبان می‌گویند کوری یوئن در تاریخ نامشخصی بر اثر کووید-19 در هنگ کنگ درگذشت. او در 15 فوریه 1951 با نام یانگ گانگمینگ به دنیا آمد.

کوری یوئن و جکی چان همکلاسی بودند و در مدرسه اپرای پکن آموزش دیدند و نام خود را در دوران اوج سینمای هنگ کنگ از اواخر دهه 1970 تا اوایل دهه 1990 بر سر زبان ها انداختند.

یوئن در ابتدا روی بازیگری تمرکز کرد و در فیلم‌های “جنگجویان باغ وحش کوه جادویی” و “کندورهای شرقی” ظاهر شد و در مقابل ستارگانی چون جکی چان، هانگ، میشل یو، سینتیا روتروک و همکار قدیمی جت لی جلوی دوربین ظاهر شد.

سپس به بازیگری و کارگردانی روی آورد و نینجا در لانه اژدها، همه چیز برای برنده را کارگردانی کرد و دنباله آن، تاپ بت را کارگردانی کرد.

یوئن فیلم های «افسانه و افسانه 2» و «افسانه جدید شائولین» را با بازی جت لی کارگردانی کرد و رابطه نزدیک او با جت لی باعث شد تا کوری یوئن وارد سینمای هالیوود شود.

یوئن روی شش فیلم آمریکایی جت لی، از جمله رومئو باید بمیرد، بوسه اژدها، و شرورها، و همچنین طراح هنرهای رزمی برای مردان ایکس در سال 2000 و پس از آن فیلم Too Close کار کرد. و The Transporter را کارگردانی کرد که هر دو در سال 2002 منتشر شدند.

کوری یوئن فیلم Dead or Alive را در سال 2006 بر اساس یک بازی ویدیویی با بازی هالی والانس، جیمی پرسلی، دوون آئوکی و سارا کارتر کارگردانی کرد.

“بله، بانو” (1985)، “نه عقب نشینی، نه تسلیم” (1986)، “نه عقب نشینی، نه تسلیم 2” (1987)، “همیشه اژدها” (1988)، “شل مستقیم او” (1990) )، “نجی روح” (1991)، “نجی روح 2″، (1992)، “بادیگارد از پکن” (1994)، “پدر من یک قهرمان است” (1995) و “جکی و خون آشام ها 2” (2004) از دیگر آثار کوری است. یوئن به عنوان کارگردان در نظر گرفته می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا