اخبار روز سینما

مرگ پیرترین ستاره دنیای مدلینگ در سن 102 سالگی + آیریس آپفل کیست؟ / تصویر

به گزارش پی ام آپ، آیریس آپفل، طراح داخلی و مد، روز جمعه 1 مارس (11) اولین کار خود را آغاز خواهد کرد. اسفند) در سن 102 سالگی درگذشت. او که خود را “ستاره پیر” می خواند، در خانه اش در پالم بیچ، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا درگذشت. علت مرگ هنوز اعلام نشده است.

اکانت اینستاگرام که 3 میلیون دنبال کننده دارد، روز جمعه با انتشار عکسی از خود در حالی که لباسی مشکی و طلایی شیک پوشیده است، خبرساز شد. عینک مشکی لبه ضخیم یکی از ویژگی های استایل اپفل می توان به دستبندهای طلای بزرگ و رژ لب قرمز و لاک ناخن کامل کننده استایل او در این عکس اشاره کرد.

در پی درگذشت این نماد مد، طرفداران و غول های مد خانم اپفل در شبکه های اجتماعی به او ادای احترام کردند.

تامی هیلفیگراین طراح آمریکایی از جمله کسانی بود که آپفل را «نوآور و پیشرو» در دنیای منسوجات و سبک نامید و او را فردی توصیف کرد که «در تاریخ خواهد ماند».

دنیای مد

دنیای مد

دنیای مد

او گفت: «ایریس آپفل به دلیل استعداد باورنکردنی نه تنها به عنوان یک هنرمند، بلکه به عنوان یک تأثیرگذار، به نماد مد جهانی تبدیل شده است.

خانم اپفل مسن ترین شخصی است که صاحب یک عروسک باربی ساخته شده توسط شرکت اسباب بازی Mattel است.

دنیای مد

دنیای مد

نام واقعی: آیریس آپفل آیریس برل او در 29 اوت 1921 در کوئینز نیویورک به دنیا آمد و تنها فرزند والدین یهودی بود. او در سال 1948 با کارل آپفل ازدواج کرد.

آیریس آپفل ابتدا به عنوان یک نویسنده جوان وارد دنیای مد شد و حرفه خود را در طراحی داخلی توسعه داد.

دنیای مد

دنیای مد

در سال 1951، او و همسرش کارل یک شرکت نساجی تاسیس کردند. بافندگان واژه باستان (بافندگان جهان قدیم) تاسیس شد. آنها در طول سالهای کار در زمینه نساجی، پارچه های مورد نیاز کاخ سفید را برای 9 دولت از جمله ریاست جمهوری رونالد ریگان، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون تهیه کردند.

دنیای مد

آپفل در سال 2005، زمانی که 84 ساله بود، زمانی که آرشیو کمد لباس های رنگارنگ مجهز به لوازم جانبی جسورانه ای که در سفرهای بین المللی اش به دست آورده بود، در موزه هنر متروپولیتن به نمایش گذاشته شد، به نماد ملی تبدیل شد. یکی او به یکی از چهره های بامزه دنیای مد تبدیل شد.

آپفل از همسر فقید خود کارل که در سال 2015 پس از 70 سال زندگی مشترک درگذشت، فرزندی نداشت. او سال ها پیش به مجله People گفت که دیوانه وار کار می کند و خودش را مشغول نگه می دارد.

دنیای مد

دنیای مد

آیریس اشتیاق باورنکردنی به زندگی داشت و در 90 سالگی شروع به تدریس در دانشگاه تگزاس در آستین کرد.

94 ساله سوژه یک مستند شد آلبرت میزلز اسمش «ایریس» بود.

دنیای مد

در صحبت با بی بی سی در سال 2015، او گفت که فکر می کند “لباس پوشیدن باید سرگرم کننده باشد”. وقتی از او پرسیده شد که نظرش درباره ایده “لباس مناسب سن” چیست، گفت: “اگر می توانید آن را بپوشید، مناسب است.”

در سال 2019، در سن 97 سالگی، آیریس قرارداد مدلینگ با IMG امضا کرد، همان آژانسی که با ستاره های بزرگی مانند. جیجی حدید، کارلی کلوس و میراندا کر همکاری کرد.

دنیای مد

دنیای مد

دنیای مد

برند بریتانیایی در طول همه گیری کووید-19 کتابی رنگارنگ منتشر می کند شهر لندن (Ciaté London) برای ارائه مجموعه ای کوچک و کاربردی با همکاری این برند در سال 2022. عضو H (H&M) مجموعه Iris Apfel را راه اندازی کرد.

دنیای مد

آپفل در مصاحبه ای با مجله People در سال 2020 گفت: “من هرگز انتظار نداشتم مشهور باشم.”

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا