اخبار روز

مرکز ماساژ متخلف در شمال تهران پلمب شد / درمان بیماری با ماساژ ۶۰ میلیونی!

مرکز ماساژ مورد نظر در شمال تهران را سازمان تعزیرات و وزارت بهداشت پلمب کرده اند، اما مالک مجتمع این اقدام پلمب را غیرقانونی اعلام کرده است.  این مرکز برای ارائه خدمات پزشکی از سوی افراد فاقد تحصیلات پزشکی ارقامی تا ۶۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

به گزارش تسنیم،  مداخله در امور پزشکی عمری به بلندای تاریخ پزشکی دارد و در این تاریخ افراد مختلفی برای کسب درآمد و شهرت لباس طبابت پوشیده اند و و به بهانه بهبودی و درمان،‌ لباس عافیت و سلامتی از تن بسیاری افراد خارج کرده‌اند.

از یک طرف هزینه های بالای خدمات پزشکی و درمانی در سال های اخیر و امید به درمان بیماری ها در جایی خارج از مراکز رسمی پزشکی باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال درمان در مراکز غیررسمی باشند و احتمالاً هزینه بیشتری نسبت به مراکز رسمی بپردازند.

در یکی از مناطق شمالی تهران مرکزی وجود دارد که از سال های قبل از انقلاب برای مسائلی مانند مراقبت و ختنه نوزادان و کودکان و غیره محل تکاپوی مردم منطقه بوده است.

پس از مرگ صاحب نامدار این دانشکده پزشکی باستانی واقع در باغی بزرگ، فرزندان و نوه هایش به همین نام معروف به همین کار ادامه دادند، اما با این تفاوت که با پیشرفت علم در این حوزه، آنها هم از این پیشرفت عقب نمانده‌اند و خود را گاهی دکتر متخصص معرفی می‌کنند.

صاحب جدید این مرکز به همراه فرزندانش سال هاست که انواع دردهای مفصلی و اسکلتی را ماساژ می دهند و تا توانسته‌اند برای درمان درد، روغن جان مردم را کشیده‌اند و با دریافت هزینه‌های چند ده میلیونی، روغن ماساژ بر تن آنها ریخته‌اند.

یکی از راه هایی که تیم مدیریتی این مرکز توانست اعتماد بیماران و حضور آنها را جلب کند، استفاده ابزاری از برخی مسئولان برای اطلاع رسانی اقدامات خود بود. بدین ترتیب تصاویر مسئولانی که از خدمات این مرکز استفاده کرده اند بر روی دیوار نصب می شود که نامطلوب است. مهر فعالیت این مرکز را تایید کرده است.

با این حال، گلایه شدید مراجعه‌کنندگان به این مرکز که بعضی از آنها از نقاط دور کشور و به امید درمان بیماری به تهران آمده‌اند، هزینه‌های به شدت گران خدمات و در عین حال، بی‌اثر بودن درمان ارائه شده در این مرکز است.

برخی از افرادی که به این مرکز مراجعه کرده اند می گویند که در مجموع بیش از 30 میلیون تومان برای چندین سطح ماساژ درمانی و بیش از 5 میلیون تومان برای روغن ماساژ پرداخته اند و اگر چه جدا از این هزینه ها، وقتی ماساژ انجام می شود هزینه ماساژ جداگانه پرداخت می شود.

گسترش این شکایات باعث شد تا دستگاه‌های نظارتی به بررسی فعالیت های این مرکز، البته با چند دهه تاخیر، بپردازند. ماه گذشته این مرکز با حضور نمایندگانی از اداره اصلاح و تربیت و بهداری افتتاح و به دلیل تخلفات صورت گرفته پلمب شد.

در حالی که پرونده تخلفات این مرکز با مواردی مانند جعل عنوان، نداشتن مجوز فعالیت درمانی، دخالت در امر پزشکی و دریافت هزینه‌های اضافی روی میز تعزیرات و علوم پزشکی تهران قرار دارد، اخباری مبنی بر فک پلمب غیرقانونی این مرکز شنیده می‌شود.

مدیریت این مجموعه ضمن ادامه پذیرش بیماران، برخی مدارک با مهر غیرقانونی را از مطب حذف کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا