اخبار روز سینما

مروری کوتاه بر سریال «قطب شمال» به بهانه پایان آن انجام شد. این همه است

سریال «قطب شمال» به پایان رسید، سریالی که سعی داشت داستانی خانوادگی را از زاویه ای جدید روایت کند اما به این ترتیب به کلیشه ای افتاد و باعث شد تا مردم آن را با سریال ترکیه ای «ایزل» مقایسه کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین، امین محمودی در اولین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما نویسنده فرانسوی رفت که داستانی حماسی از انتقام، بخشش و رستگاری را روایت می کند. در ترجمه این اثر چگونه عمل کردید؟

نازنین بیاتی در سریال «قطب شمال» حضور موفقی داشت.

محتوا فیلمنامه «قطب شمال» توسط محمودی یکتا به همراه حامد افضلی نوشته شد که در ابتدا با سریال ترکی «ایزل» مقایسه شد. این اتفاق پس از آن افتاد که شخصیت اصلی همایون تغییر چهره داد و با نام آرشام می خواست از سامان و دیگران انتقام بگیرد. این کارگردان اما تاکید کرد که روح او و نویسنده اش این سریال را نمی شناسند و این شباهت اتفاقی است. صرف نظر از این مضمون، سریال از روایت تغییر شخصیت مثبت به یک مرد کینه توز فراتر نرفته است. شاید بهتر بود سازندگان انتقام همایون و همچنین سقوط اخلاقی او را عینی نشان می دادند. آرشام و همایون فاقد احساس در چهره اش بود و این چیزی نیست که مخاطبان ایرانی دوست داشته باشند. خود داستان «قطب شمال» می توانست روایت هیجان انگیزتری داشته باشد اما کارگردان تصمیم گرفته بود با حوصله و بدون اشتیاق کافی وقایع را شرح دهد.

سری
فرزاد فرزین و شهرام قیدی در نمایی از سریال قطب شمال

ساختار | «قطب شمال» را فراموش نکنیم که مخاطبان وفاداری داشت و خیلی ها می خواستند بدانند سرانجام همایون چه می شود. آیا عشق قدیمی و گمشده (بنفش) خواهد رسید؟ آیا به عشق کویر پاسخ مثبت می دهید؟ تکلیف این قسمت از داستان مشخص است چون شاید قسمت آخر را ندیده باشید فقط به پایان بدی اشاره می کنیم. فرزاد فرزین در نقش آرشام توانست رضایت طیف وسیعی از بینندگان را جلب کند. نقشی که در کنار نازنین بیاتی بیش از همه مورد تحسین قرار گرفت. تغییرات عاطفی و رفتاری شخصیت را به شکلی منطقی و باورپذیر نشان می داد. آناهیتا درگاهی نقش زنی را بازی کرد که حافظه اش را از دست داده است. فرزاد حسنی نیز در نقش وکیل هفت خط بسیار درخشان ظاهر شد. از بازی خوب امیرحسین فتحی هم غافل نشویم که از قضا شخصیت سامان موقعیت های احساسی زیادی را برای نشان دادن توانایی خود فراهم کرد و از فرصت به خوبی استفاده کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا