اخبار روز سینما

مروری بر همکاری های مشترک موفق ایرج طهماسب و حمید جبلی دوستان خوب

حمید جبلی و ایرج طهماسب را سال هاست که به عنوان یک زوج هنری می شناسیم. آنها از اوایل دهه 1960 شروع به پخش و اجرای نمایش های عروسکی کردند و پس از موفقیت “صندوق پست” و محبوبیت عروسک کلاه قرمزی، با فیلم “کلاه قرمزی و پامرانیان” جایگاه ویژه ای در بین مردم به دست آوردند. علاوه بر همکاری در ساخت سریال کلاه قرمزی و سه فیلم «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و ساروناز» و «کلاه قرمزی و مادربزرگ» در این فیلم‌ها «دولچه نینا»، «زیر درخت هلو» و «دوست بد» با هم بازی کردند.

به گزارش بازتاب آنلاین، ایرج طهماسب پس از ساخت آخرین مجموعه «کلاه قرمزی» تصمیم به ساخت «پارتی» گرفت اما حمید جبلی در این پروژه حضور نداشت. حتی حالا که طهمست مشغول تولید سریال «پارتی» است و بسیاری از شخصیت های عروسکی «کلاه قرمزی» را بازگردانده است، جبلی همچنان در این سریال غایب است. نگاهی داریم به همکاری جذاب طهماسب و جبلی در سه فیلم «دختر شیرین»، «زیر درخت هلو» و «رفیق بد».

دختر شیرینی فروش. ایرج طهماسب 1380

سکانسی از فیلم «دختر نازنین» که حمید جبلی در آن نقش پدر ایرج طهماسب را بازی می کرد.

حمید جبلی و ایرج طهماسب در نقش پدر و پسر در «دختر شیرینی فروش» ظاهر شدند و یک موقعیت کمدی خنده دار را اجرا کردند. جبلی در زمان ساخت این فیلم در سال 1380 43 ساله بود، اما با گریم و رنگ موی متفاوت، چین و چروک صورت و قوز پشت، بیست یا سی سال بزرگتر از سنش به نظر می رسید. جبلی در نقش تقی، مردی حریص و خودخواه ظاهر شد که سخت راه می رفت و همیشه دلشکسته بود. بیشتر اوقات پسرش را سوار کالسکه اش می کرد. پسرش سعید با بازی ایرج طهماسب مردی با اعتماد به نفس بود که نمی توانست در مقابل محدودیت های پدر بایستد و حق خود را مطالبه کند. پدر سعید سال ها شناسنامه اش را نگه می داشت، اجازه ازدواج به او نمی داد و مدام سر راه دختر مورد علاقه اش سنگ می انداخت. در بخش مهمی از فیلم حمید جبلی را در کول ایرج طهماسب دیدیم. او همچنان پسرش را تحقیر می کرد و او را به اجرای دستوراتش مجبور می کرد.

زیر درخت هلو ایرج طهماسب ۱۳۸۴

ایرج طهماسب و حمید جبلی یکی از زوج های جذاب و موفق سینما و تلویزیون هستند.
حمید جبلی در فیلم «زیر درخت هلو» نقش خانه دانشجویی ایرج طهماسب را بازی می کند.

در «زیر درخت هلو» باز هم با همراهی حمید جبلی و ایرج طهماسب موقعیت های جالبی از فیلم شکل گرفت. طهماسب نقش آخرین بازمانده خانواده عارف پور را ایفا می کرد که پس از مرگ پدرش مجبور شد صفا، خدمتکار خانه را برای انجام وصیتش ازدواج کند. صفا نمی خواست ازدواج کند چون معتقد بود استخوان مار دارد و اگر بخواهد ازدواج کند همه برای ازدواج با او دعوا می کنند. در ابتدا این موضوع برای همه مضحک به نظر می رسید، اما کار به جایی رسید که او برای فرار از دست دخترانی که خواستار ازدواج بودند به بالای درخت پناه برد. گراز بیشتر از اینکه کاری خاص انجام دهد مشغول فرار بود و فرار او موقعیت های جالبی ایجاد کرد. “زیر درخت هلو” یکی این فیلم یکی از پرفروش ترین فیلم های اکران شده در سال 2015 بود.

دوست بد عباس احمدی مطلق ۱۳۸۶

ایرج طهماسب و حمید جبلی یکی از زوج های جذاب و موفق سینما و تلویزیون هستند.
در فیلم «رفیق بد» طهماسب و جبلی نقش دو دوست صمیمی را بازی می کنند.

ایرج طهماسب و حمید جبلی یک بار در سال 1385 در فیلم رفیق باد با هم بودند. آنها این بار نقش دو دوست و همکار به نام های حبیب و عزیز را بازی کردند که وظیفه بردن پول به بانک را بر عهده داشتند. آنها در آخرین روز خدمتشان با یک سرقت مسلحانه غافلگیر شدند و شرایطی پیش آمد که زوایای پنهان این دو شخصیت آشکار شد و دوستی آنها را محک زد. سال ها پس از این ماجرا، حبیب با بازی ایرج طهماسب که وضعیت مالی خود را تغییر داده و ثروتمند شده بود، برمی گشت و در پناهگاه به دنبال دوستش می گشت. قسمت هایی از فیلم در فلش بک گفته شد و هر دو با دو گریم متفاوت در فیلم ظاهر شدند. «رفیق بد» بر اساس فیلمنامه ایرج طهماسب ساخته شد اما برخلاف دو فیلم قبلی موفقیت چندانی کسب نکرد و حتی جذابیت بازی مشترک این دو بازیگر هم نتوانست نظرها را به خود جلب کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا