اخبار روز سینما

مروری بر همکاری های مشترک طناز طباطبایی و مکمل صابر ابر گود

طناز طباطبایی و صابر ابر از جمله بازیگرانی هستند که همکاری زیادی با هم داشته اند. این در حالی است که همه همکاری های آنها موفقیت آمیز نبوده و برخی از آنها مورد استقبال مردم و منتقدان قرار نگرفته است. از میان پنج همکاری که از این دو بازیگر به یاد داریم، «بی رویا» به کارگردانی ارین وزیردفتری و «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی بیش از بقیه موفق بودند.

به گزارش بازتاب آنلاین، مهم ترین همکاری این دو بازیگر در سال 1400 در فیلم «بی رویا» رخ داد. آنها نقش های متضادی را بازی کردند و ملاقات آنها به یک رویداد مهم در حرفه هر دو تبدیل شد.

وزیر بی رویا دفتر آرین 1400

«بی رویا» را باید متفاوت ترین همکاری صابر ابر و طناز طباطبایی نامید.

یکی یکی از مهم ترین همکاری های طناز طباطبایی و صابر ابر در فیلم «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری بود. آنها نقش زوجی به نام بابک و رویا را بازی کردند. زوجی که در شرف مهاجرت بودند و با آمدن زنی جوان ناگهان زندگی آنها تغییر کرد. رویا تحت عمل جراحی چشم قرار گرفت و پس از جراحی متوجه شد که جای خود را در زندگی از دست داده و دختری جایگزین او شده است. دیدار صابر ابر مقابل رویا بسیار مهم بود. رویا با تمام وجود تلاش می کرد تا به آنها ثابت کند اشتباه می کنند و بابک سرد و جدی وانمود می کرد که هیچ اتفاقی نمی افتد و رویا از ابتدا به آن زندگی تعلق ندارد. در حالی که مخاطب از ابتدای فیلم با شخصیت رویا همراه بود، شخصیت ابر پس از جراحی تعادل روحی او را به هم زد. سردی و جدیت ابر در مقابل التماس ها و گریه های طباطبایی، وضعیتی نگران کننده را به وجود آورد و جذابیت فیلم را بیشتر کرد. طناز طباطبایی برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن چهلمین جشنواره فجر شد. به دلیل انتشار نسخه بوتلگ، «بیرویا» روی صفحه ظاهر نشد و مستقیماً در فضای مجازی منتشر شد.

چهره دیوانه ابوالحسن داودی 1392

صابر ابر و طناز طباطبایی بیشترین همکاری را داشته اند و در 5 فیلم با هم بازی کرده اند.
“صورت دیوانه” یکی بهترین همکاران صابر ابر و طناز طباطبایی هستند.

در فیلم رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داودی، طباطبایی و ابر اعضای گروهی از دوستان فیسبوکی بودند و هر کدام با مشکلاتی در زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم می کردند. بعد از یک قرار بازی دسته جمعی وارد موقعیت عجیبی می شدند و زندگی شان بیشتر به هم گره می خورد. طباطبایی در این فیلم نقش یک معتاد پولدار را بازی کرد. شخصیتی جسور که سایه گذشته تلخ از سرش بیرون نمی رفت. هم طباطبایی و هم ابر خود را درگیر بازی ای می دیدند که مسعود در قالب نقش هایشان طراحی کرده بود و زندگی شان دستخوش تغییراتی می شد. «رخ دیوانه» یک اتفاق ویژه برای طباطبایی ها بود. او این نقش را به گونه ای بازی کرد که معصومیت و سادگی ماندانا و هرزگی و اعتیاد او به مواد مخدر به تصویر کشیده شد. او را برای فیلم رخ دیوانه نامزد سیمرغ بهترین بازیگر زن جشنواره سی و دوم کرد.

ویلاهای منیر قادی 2015

صابر ابر و طناز طباطبایی بیشترین همکاری را داشته اند و در 5 فیلم با هم بازی کرده اند.
«ویلایی» تجربه مشترک صابر ابر و طناز طباطبایی در عرصه سینمای دفاع مقدس است.

داستان فیلم درباره زندگی خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش است که در ویلاهای نزدیک شهر اندیمشک زندگی می‌کردند و هر روز منتظر اخباری از همسرانشان در جبهه بودند. طناز طباطبایی نقش مادر دو فرزند خردسال را بازی می کرد که به عشق پدر مجبور به کوچ به این روستا شدند. رفتار و عقایدش با دیگران متفاوت بود و مدام به رفتن فکر می کرد. طباطبایی برخلاف صابر ابر که زمان حضورش در فیلم بیش از چند سکانس محدود بود در این فیلم نقش پررنگی داشت. نبود. ابر نقش همسر فرمانده این پایگاه را ایفا می کرد که هر از چند گاهی به آنها سر می زد و خبرهایی برایشان می آورد. بازی چندان چشمگیر نبود، اما به هر حال «ویلای» یکی از همکاری های مشترک آنها به حساب می آید. این فیلم در سال 2016 اکران شد و در گیشه موفق نبود.

مصطفی احمدی میلیونر میامی 2015

صابر ابر و طناز طباطبایی بیشترین همکاری را داشته اند و در 5 فیلم با هم بازی کرده اند.
در میان فیلم های مشترک صابر و طناز، «میلیونر میامی» تنها تجربه کمدی آنهاست.

یکی یکی از متفاوت ترین همکاری های طباطبایی و ابر را در فیلم «میلیونر میامی» دیدیم. کمدی گروتسک که پر از موقعیت های طنز خنده دار بود و در عین حال شباهتی به کمدی های زمان خود نداشت. داستان حول صحنه سازی برای گرفتن پول بیمه می چرخید. ابر نقش مرد شیرین مغزی را بازی می کرد که مدام دست به خودکشی می زد و می خواست جسدش را بسوزانند تا به بالاترین عرش برسد و از طرفی مردی به نام کسرا به همراه وکیلش به جسد سوزانده شده نیاز داشتند تا می توانستند از آن استفاده کنند. برای بدست آوردن پول در این میان از دختری به نام مهسا با بازی طباطبایی نام برده می شد که تا حدودی او را فردی شیرین مغز معرفی می کردند و به دلیل نظرات عجیبش مدام ماجرا را به سمت دیگری می برد. هر دو در این فیلم گریم متفاوتی داشتند و بازی آنها کمی کارتونی به نظر می رسید. «میلیونر میامی» اگرچه ایده جالبی داشت و به سمت نوع جدیدی از کمدی پیش رفت، اما در اجرای خود قدرتمند بود. نبود و چندان مورد توجه قرار نگرفت و در گیشه 2017 موفق نبود.

امیرحسین ثقفی روسی 2016

صابر ابر و طناز طباطبایی بیشترین همکاری را داشته اند و در 5 فیلم با هم بازی کرده اند.
طناز طباطبایی در نمایی از فیلم «روسی» که تجربه مشترک کمتر دیده شده او و صابر ابر است.

ناهید طباطبایی در فیل «روسی» نقش زنی به نام مرجان را بازی می کند که همسر مردی به نام توماج است. توماج از زندان آزاد می شود و متوجه می شود که شخصی به همسرش تجاوز کرده است. مرجان از دیرباز به مردی به نام یوسف علاقه داشت که برادرش با بازی صابر ابر از دوستان نزدیک توماج است. روابط بین شخصیت ها موقعیت های جالبی ایجاد می کند. «روسی» نیز مانند کارهای قبلی امیرحسین ثقفی حال و هوای خاص خود را دارد و بیشتر مخاطبان نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این بار مضمون داستان و جایگاه طناز طباطبایی در آن فضای نسبتاً مردانه تا حدودی فرصت جلب توجه بیشتر را فراهم کرده است. این فیلم در سال ۲۰۱۸ اکران شد و فروش آن به یک میلیارد هم نرسید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا