اخبار روز سینما

مروری بر همکاری موفق مشترک پیمان معادی و نوید محمدزاده تقابل دو غول

سعید راوشیت سه فیلم را کارگردانی کرد و پیمان معادی و نوید محمدزاده در هر سه نقش مهم و تاثیرگذاری داشتند. در واقع این دو بازیگر سه بار با هم بازی کرده اند که هر سه بار جلوی دوربین مردم رفته است. در «ابد و یک روز» و «برادران لیلا» نقش یک برادر و در «متری شیشونیم» در جایگاه پلیس و جنایتکار قرار گرفتند. هنوز نمی دانیم در فیلم جدید شهر دوباره آنها را با هم خواهیم دید یا خیر.

به گزارش بازتاب آنلاین، پیمان معادی و نوید محمدزاده با «ابد و یک روز» در سال 1393 در کانون توجه قرار گرفتند و هر دو قبل از این فیلم توانایی های خود را ثابت کرده بودند. با این حال، اولین فیلم در مورد شهر نقطه عطف مهمی در حرفه هر دوی آنها بود. مروری داریم بر همکاری مشترک این دو بازیگر.

برای همیشه و یک روز سعید راوشی 1393

نوید محمدزاده و پیمان معادی در اولین دیدار مشترکشان در فیلم «ابد و یک روز» مقابل دوربین سعید راوشی ظاهر شدند.

اولین همکاری پیمان معادی و نوید محمدزاده در فیلم «ابد و یک روز» رخ داد. آنها در این فیلم نقش دو برادر به نام های مرتضی و محسن را بازی کردند. پیمان معادی در نقش مرتضی برادر بزرگ خانواده ظاهرا خود را مدافع خانواده و حافظ کیان برادران نشان داده و به این نکته اشاره کرده که تمام مشکلات خانواده به خاطر حضور محسن بوده اما در ان. در واقع، او حاضر بود خواهرش را به یک خانواده افغان بفروشد تا نیازهای او را تامین کند. از سوی دیگر محسن را پسر معتاد و مشکل دار خانواده معرفی کردند. او یک معتاد دوست داشتنی و رقت انگیز بود که مدام توسط برادرش تحقیر می شد. با اینکه در شرایط بدی قرار داشت و مدام دستگیر می شد و از کمپ ترک اعتیاد فرار می کرد، بیشتر از برادر بزرگترش به فکر خانواده بود. او معمولا از خانواده اش جدا می شد و در اتاقی گوشه ای روی پشت بام زندگی می کرد. وقتی صحبت از حقوق خواهرش شد، نشان داد که مهربان و احساساتی است و حاضر به انجام هر کاری است. ملاقات این دو برادر در «ادویک دی» توجه بسیاری را به خود جلب کرد و به اتفاق مهمی در حرفه هر دو تبدیل شد. نوید محمدزاده برای این فیلم سیمرغ مکمل دریافت کرد و معادی کاندیدای سیمرغ شد.

یک و نیم متری سعید راوشی ۱۳۹۶

پیمان معادی و نوید محمدزاده تاکنون در هر سه فیلم سعید راوشیت با هم همبازی بوده اند.
پیمان معادی و نوید محمدزاده در «متری شش و نیم» در نقش پلیس و قاچاقچی ظاهر شدند.

سعید راوشی سه سال پس از موفقیت «روز و یک روز» فیلم «متری شیشوانیم» را با حضور این دو بازیگر ساخت. پیمان معادی در این فیلم نقش صمد، پلیسی جدی، اصولگرا، تندخو و تسلیم ناپذیر را بازی کرد. صمد با همه سخت گیری ها و رعایت قوانینی که در شخصیت او ظاهر می شد، بسیار دلسوز بود و خانواده و فرزندانش برایش اهمیت زیادی داشتند. او با تمام وجود تلاش کرد تا ناصر خاکزاد با بازی نوید محمدزاده که رئیس مافیای تولید و توزیع شیشه بود را دستگیر کند و در نهایت زندگی اش تحت تاثیر این شخصیت قرار گرفت. ناصر خاکزاد در خانواده ای بسیار فقیر بزرگ شد و شروع به فروش مواد مخدر کرد و در نهایت به یک کارتل مواد مخدر تبدیل شد. شخصیتی که بارها از دست پلیس فرار کرد و پرونده های زیادی با نام های مختلف داشت. نکته قابل توجه در مورد ناصر این بود که همه مشکلاتش به عقده های دوران کودکی اش مربوط می شد. او تمام مدت تلاش می کرد تا زندگی خانواده اش را درست کند و حالا که به جایی رسیده بودند، نمی خواست دوباره به همان نقطه زیر صفر برگردد. جذابیت رابطه صمد و ناصر به دلیل رفتار انسانی آنها با یکدیگر بود. هر دو کاندیدای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فجر بودند.

برادران لیلا سعید راوشی 1400

پیمان معادی و نوید محمدزاده تاکنون در هر سه فیلم سعید راوشیت با هم همبازی بوده اند.
نوید محمدزاده و پیمان معادی در «برادران لیلا» پس از «ابد و یک روز» دوباره نقش برادر یکدیگر را بازی کردند.

سومین همکاری نوید محمدزاده و پیمان معادی در سریال «برادران لیلا» بود. فیلمی که رنگ پرده و نسخه غیرقانونی آن را ندید به دست تماشاگران رسید. نوید و پیمان این بار به عنوان دو برادر جلوی دوربین رفتند اما نقش آنها کاملا با «عبدویکروز» متفاوت بود. محمدزاده برخلاف دو فیلم دیگر سعید روسیتی، این بار در کنار علیرضا به عنوان پسری آرام، عاقل، مهربان و سازگار معرفی شد که محور اصلی داستان بود. علیرضا اخراج شد و دنبال بیمه بیکاری بود. در جلسه برادرانش بر سر خرید و فروش غیرقانونی خودرو، تنها او با تصمیمات خواهرش لیلا مخالفت کرد و در مقابل آن ایستاد. او به شدت مخالف این بود که بچه ها پدرشان را لمس کنند. وقتی پدرش را در تالار عروسی ناامید دید، متأثر شد و سپس برادران را متقاعد کرد که مراقب حال پدرش باشند. پیمان معادی یکی او یکی از متفاوت ترین نقش های خود را در «برادران لیلا» بازی کرد. پسری جاه طلب به نام منوچهر که همسرش او را ترک کرد و حالا حاضر بود دست به هر کاری بزند تا شبیه یک آدم رده بالا باشد. حسی تصمیمش را می گرفت و به راحتی اجازه می داد سرش کلاه بگذارند. او بسیار ساده بود و حتی می توان گفت ویژگی های کودکانه ای داشت. منوچهر یکی یکی از شیرینی های فیلم «برادران لیلا» بود و به خاطر جدیت همیشگی پیمان معادی در این نقش خبری بود. نبود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا