اخبار روز سینما

مروری بر همکاری مشترک پارسا پیروزفر و امین حیایی شگفت انگیزان

پارسا پیروزفر و امین حیایی با وجود اینکه شیوه های بازیگری آنها متفاوت است، در چندین فیلم مقابل هم بازی کرده اند و برخی از این همکاری های مشترک منجر به خلق اثری قدرتمند در کارنامه هر یک از آنها شده است. جالب اینجاست که این دو بازیگر در مجموع چهار همکاری داشته اند و چهار همکاری آنها بین سال های 81 تا 83 انجام شده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، پارسا پیروزفر و امین حیایی در چهار فیلم «عروس خوش قدم»، «مهمان مومان»، «زنان بسیاری» و «نقاب» همبازی بوده اند. به جز فیلم اول که در سینمای ایران موفقیت آمیز نبود و تنها در سینماها به فروش قابل توجهی دست یافت، سه همکاری بعدی آنها موفقیت آمیز بود.

دوست دختر خوشگل کاظم صادق 1381

پارسا پیروزفر در یکی دو سکانس از عروس خوش قدم با امین حیایی تن به تن می کند.

اولین همکاری پیروزفر و حیایی در سال 1380 در فیلم «عروس خوش قدم» بود. پیروزفر در آن زمان در دو سریال «در پناه تو» و «در قلب من» و همچنین در فیلم‌های «پری»، «ضیافت»، «مرسدس»، «شیدا»، «دختران منتظر» بازی کرد. اعتراض» و «دختری به نام تندر» جایگاه ویژه ای در سینمای ایران به خود اختصاص دادند و انتخاب فیلم تجاری مانند «عروس خوش قدم» توسط این بازیگر بعید به نظر می رسید. امین حیایی در آن زمان جایگاه موفقی به عنوان ستاره سینما داشت و توانست در مجموعه های تلویزیونی مانند «همسایه ها»، «رزگار جوانی» و… به شهرت برسد و خلاصه هر دو با هم جلوی دوربین رفتند. ماهایا پطروسیان در “هوپ “خوش قدم”. این فیلم کمدی پس از اکران موفقیت زیادی کسب کرد و به عنوان دومین فیلم پرحرف سال 1390 لقب گرفت. پیروزفر در این فیلم نقش مردی به نام اینجانب را بازی می کند که به عنوان دلال به سراغ امین حیایی می آید و می خواهد از پولش برای او استفاده کند. منفعت خود

مهمان مادر داریوش مهرجویی 1382

در بین بازیگران مرد، پارسا پیروز فر بیشترین همکاری را با امین حیایی داشته است.
«مهمان مامان» را باید موفق ترین همکاری مشترک این زوج پیروز و متواضع دانست.

یک سال بعد این دو بازیگر بار دیگر در فیلم «مهمان مادر» به کارگردانی داریوش مهرجویی جلوی دوربین رفتند. ابتدا قرار بود محمدرضا گلزار نقش یوسف، همسایه معتاد آجیل فروش را بازی کند که بنا به دلایلی این نقش به پیروزفر رسید تا دوباره در کنار حیایی باشد. هر دو با خانواده افتخار خانم همسایه بودند. مادری که کمبود پول داشت و نمی توانست یک شام مفصل برای خواهرزاده و عروسش تهیه کند. هر پای همسایه ها از اینجا می آمد و همه به نوعی کمک می کردند تا یک شام مناسب در مقابل مهمانان بگذارند. همراهی یک معتاد و یک دانشجوی پزشکی در این فیلم موقعیت های جالبی ایجاد می کند. یوسف در ادامه از دکتر داروی آرامبخش خواست و دکتر سعی کرد با دادن یک قرص سرماخوردگی حال او را بهتر کند. سکانس بازی این دو نفر در بیمارستان، یکی این یکی از درخشان ترین سکانس های فیلم بود. پارسا پیروزفر برای این نقش نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

کاظم نقاب صادق 1383

در بین بازیگران مرد، پارسا پیروز فر بیشترین همکاری را با امین حیایی داشته است.
«منقب» جنجالی ترین همکاری امین حیایی و پارسا پیروزفر محسوب می شود.

امین حیایی و پارسا پیروزفر دو سال بعد از «عروس خوش قدم» در فیلم دیگری از کاظم راست گفتار به نام «نقاب» زوج جذابی را تشکیل دادند و نقش مردان جوانی را بازی کردند که با استثمار زنان ثروتمند امرار معاش می کنند. پیروزفر برای بازی در این فیلم استراتژی خوبی در پیش گرفته بود و کنترل زیادی بر حرکات و احساسات خود داشت. او سعی می کرد به تماشاگران باور کند که پسری عاشق است و تا نیمه های فیلم حتی متوجه نشد که چهره واقعی خود را پشت نقاب پنهان کرده است. امین حیایی امروز هم چهره یک پسر خوش تیپ و باحال را حفظ کرد و توانست با پیروزفر زوج خوبی تشکیل دهد. درست است که «نقاب» اثر قدرتمندی نبود و نتوانست نظر منتقدان و اهالی سینما را به خود جلب کند، اما در زمان اکران فروش مهمی داشت.

زنان بسیاری تهمینا میلانی 1383

در بین بازیگران مرد، پارسا پیروز فر بیشترین همکاری را با امین حیایی داشته است.
«زنان بسیاری» چهارمین و آخرین همکاری امین و پارسا تاکنون است.

پارسا پیروزفر و امین حیایی در سال 1392 در دو فیلم «نقاب» و «زنان بسیاری» همبازی شدند. بازی او در «زنان بسیاری» به کارگردانی تهمینا میلانی با کارهای قبلی اش کاملا متفاوت بود. داستان درباره زنی به نام سیما با بازی مریلا زارعی بود که از خیانت همسرش احمد با بازی امین حیایی مطلع شد و آنها را در سفر همراهی کرد. او در این سفر با قاتلی به نام رحیم با بازی پارسا پیروزفر آشنا می شود که همه به دنبال او بودند. به دلیل رابطه همسرش با پسر عمویش، هر دو را کشت و فرار کرد. سیما ناخواسته با قاتل روبرو شد و از آنجایی که او در وضعیت مشابهی قرار داشت، او را درک کرد و او را فراری داد. در طول مسیر احمد و رحیم با هم درگیر شدند که رحیم در حمایت از سیما مقابل احمد ایستاد و این فیلم پایان جالبی داشت. امین حیایی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا