اخبار روز سینما جهان

مروری بر سریال‌های سعید راد و آخرین همکاری‌ با صداوسیما

گزارش کردن بازتاب آنلاین – سعید راد هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز دوشنبه ۱ مرداد ماه دار دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، آثار تلویزیونی این هنرمند فقید را با هم مرور می کنیم:

آخرین همکاری سعید راد با صداوسیما به سریال گیلدخت در سال 1401 برمی گردد.این سریال تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی ساخته شد و سعید راد در آن نقش میرزا رضا را بازی کرد. سریال “گیلدخت”. آبان در ماه 1401 از شبکه اول روی آنتن رفت.

سریال امنیتی «ترور خاموش» نیز از دیگر همکاری های راد در تلویزیون بود. این سریال در سال ۱۳۹۷ به کارگردانی احمد معظمی برای شبکه یک سیما ساخته شده است. سعید راد در این سریال نقش مامور امنیتی را بازی می کرد.

وحشت خاموش
از دیگر کارهای ماندگار این هنرمند در تلویزیون می توان به حضور او در سریال «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی اشاره کرد. او در این سریال تاریخی نقش رضاخان را بازی کرد. «در چشم باد» در سال 1387 از شبکه یک سیما پخش شد.

نقد و بررسی سریال سعید راد و جدیدترین همکاری با صداوسیما

وطن
راد همچنین در فاز دوم سریال «سرزمین مادری» ساخته کمال تبریزی به ایفای نقش پرداخت. «سرزمین مادری» پس از سال ها تولید از شبکه سه سیما روی آنتن رفت.

سعید راد همچنین سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی را در سال 1377 در شبکه نمایش خانگی داشت و در کنار بازیگرانی چون حامد بهداد، نسرین مقانلو، بیژن مغزیان، افشانا بایگان و یکتا ناصر به ایفای نقش پرداخت.

۲۴۵۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا