اخبار روز سینما

مروری بر حواشی سریال پایتخت پس از پایان فصل ششم به بهانه آغاز تولید فصل جدید فصل هفتم پایتخت کلید خورد؛ بازگشت حاشیه نشینان

«پایتخت 7» بالاخره اکران شد و سیروس مقدم پس از چهار سال پشت دوربین قرار گرفت تا بار دیگر مخاطبان را با این کمدی جذاب همراه کند. عوامل «پایتخت» برای رسیدن به این نقطه ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشتند و حتی ماجرا به جایی رسید که تصمیم گرفتند تولید بعدی آن را به طور کامل ممنوع کنند. هم اکنون هومان حاجی عبداللهی پنجشنبه سی و یکم خرداد او در صفحه شخصی خود از آغاز ضبط این سریال خبر داده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، هومن حاجی عبداللهی با انتشار تصویری از رنگینکی تزئین شده به شکل پایتخت 7 در صفحه اجتماعی خود نوشت: آغاز پایتخت 7 به شیرینی رنگینکی است که بچه ها در پشت صحنه ساخته اند.

«پایتخت 7» در حالی کلید خورد که سازندگان سریال پس از ساخت و پخش «پایتخت 6» بارها اعلام کرده بودند که دیگر قصد ندارند ساخت این سریال را ادامه دهند.

هومن حاجی عبداللهی با انتشار این تصویر از آغاز فصل هفتم «پایتخت» خبر داد.

داستان با حذفیات و عوارض فصل ششم این سریال آغاز شد. در زمان پخش «پایتخت 6» آنقدر حذفیات شد که محسن تنابنده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بین پایتخت ما و پایتختی که می بینید، بین زمین و آسمان فاصله است، احمد مهرانفر هم با آن مخالفت کرد. حذف چندین سکانس از جمله رقص ارسطو. اوج داستان در سکانس پایانی قسمت پانزدهم اتفاق افتاد. جایی که رحمت با همسر جدیدش روی موتور نشسته بود. این سکانس از یکی این یک فیلم انقلابی نسبت به فیلم های قبلی بود، حواشی زیادی را به همراه داشت و در کل باعث شد «پایتخت 6» گلایه های زیادی را به دنبال داشته باشد. این سریال به دلیل کرونا تا حدودی پخش شد و بعد از مدتی قسمت های پایانی آن پخش شد. با این حال تلویزیون از این فصل متنفر بود و در تکرارش از آن استفاده نکرد.

سیروس مقدم پس از این حاشیه ها و حذفیات از تلویزیون دست کشید و برای کارگردانی سریال «جزیره» به شبکه داخلی رفت. این سریال برای مقدم تجربه ناخوشایندی بود و باعث شد بعد از آن دست از هر کاری بردارد. او که سال ها از کارگردانان پرکار تلویزیون به شمار می رفت در این مدت رابطه خود را با تلویزیون به کلی قطع کرد.

فصل هفتم پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم برای اولین بار پخش شد.
صحنه ای از فصل ششم «پایتخت» که تلویزیون همچنان با آن مشکل دارد و اجازه پخش آن را نمی دهد.

تنابنده در گفت وگوهای خود به این نکته نیز اشاره کرد که اربابان نمی خواهند «پایتخت» ساخته شود و تا آینده نامعلومی خبری از آن نخواهد بود. تا اینکه سال گذشته اعلام شد رایزنی هایی با تیم تولید پایتخت صورت گرفته است اما. معلوم نبود نبود این رایزنی ها عمدتاً به ساخت فیلم سینمایی «پایتخت» یا فصل هفتم آن منجر می شود. تا پیش تولید سریال «پاتخت ۷» از اردیبهشت ماه شروع کرد و حالا در اولین روز از فصل تابستان جلوی دوربین رفته است.

مدتی پیش اعلام شد که بهرام افشاری، مهران احمدی و بازیگران نقش سارا و نیکا در این فصل حضور نخواهند داشت.

این سریال برای نوروز 1404 تولید می شود و هنوز مشخص نیست چه بازیگران جدیدی به آن می پیوندند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا