اخبار روز سینما

مروری بر برخی اخبار سینمایی از گذشته و امروز محاکمه فرهادی، زندگی پهلوی، بازگشایی سینماها و چند داستان دیگر

در روزهای اخیر که جامعه متاثر از عروج رئیس جمهور فقید و مراسم اعزام وی و همراهانش بود، اتفاقاتی در عرصه سینما و سریال ها افتاد که از جمله آنها می توان به انتشار خبر ساخت سریالی بر اساس … زندگی محمدرضا پهلوی، لغو تحریم سینمایی پس از سه سال، حضور اصغر فرهادی در هیئت داوران جشنواره ترایبکا و بازگشایی سالن‌های سینما پس از پنج روز عزای عمومی.

به گزارش بازتاب آنلاین، در روزهای اخیر به دلیل حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور و عروج وی و همراهانش، جامعه شرایط بسیار خاصی را تجربه کرده است. در این روزها و البته امروز جمعه چهارم خرداد اتفاقاتی در عرصه سینما و سریال افتاد که در ادامه به اختصار مرور می کنیم.

یکشنبه 31 اردیبهشت ماه | از بین بردن بازداشت لاک پشت ها و حلزون ها

«لاک پشت و حلزون» سرانجام پس از سه سال محدودیت سنی اکران شد.

«لاک پشت و حلزون» عنوان اولین ساخته سینمایی رضا حماسی است که پس از سه سال اکران شد و پروانه نمایش دریافت کرد. البته پروانه نمایش این فیلم با محدودیت سنی پانزده سال صادر شده است. این اثر رضا حماسی در چندین رویداد بین المللی سینمایی از جمله جشنواره فیلم داکا، جشنواره پونا در هند و جشنواره متا در امارات متحده عربی حضور داشته است. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم کودک در جوایز سالانه آسیا پاسیفیک شد. علی مصفا، لیلا زارع و بازیگر جوان «البرز کروبه» نقش های اصلی این فیلم را بازی می کنند.

چهارشنبه 2 خرداد | ساخت سری دوم زندگی پهلوی

در پنج روز عزای عمومی برای تحلیف رئیس جمهور، اتفاقاتی در حوزه سینما نیز رخ داد.
زندگی محمدرضا پهلوی و فرح دیبا در قالب یک سریال تخیلی روایت می شود.

روز چهارشنبه خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت «رسانه دسترسی تصادفی» قرار است سریالی با عنوان «آخرین شاه» با الهام از سریال «تاج» محصول «نتفلیکس» بسازد. این سریال قرار است نمایانگر چهار دهه حکومت پهلوی دوم از بازی او در سریال بهبود جنگ جهانی دوم تا انقلاب سال 57 باشد.سریال «آخرین شاه» آخرین مراحل پیش تولید خود را سپری می کند. موری روزمارین خالق این سریال است که چندین قسمت از آن را نیز نویسندگی و تولید خواهد کرد.

پنجشنبه 3 خرداد | پخش سریال “در پایان شب”

در پنج روز عزای عمومی برای تحلیف رئیس جمهور، اتفاقاتی در حوزه سینما نیز رخ داد.
آخر شب سری اول آیدا پهننده منتشر شد.

«در انتهای شب» اولین تجربه سریالی آیدا پناهنده را در همان تاریخ، یعنی سومین تجربه او اعلام کرد. خرداد ماه منتشر شد. با توجه به تعطیلی سینماها و توقف فعالیت های فرهنگی-هنری به دلیل عزای عمومی، انتظار می رفت نمایش سریال «در پایان شب» به تعویق بیفتد که در نهایت این اتفاق نیفتاد. البته با توجه به این موضوع ساترا اعلام کرد که در ایام سوگواری امکان انتشار تنها سریال های کمدی و رئالیتی های سبک دل وجود ندارد. سریال «در انتهای شب» یک درام خانوادگی است که بازیگرانی چون پارسا پیروزفر، هدا زین العابدین، رایان سرلک و نسرین نصرتی در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این مجموعه از هفته آینده جمعه ها منتشر می شود.

پنجشنبه 3 خرداد | فیلمی از سودابه بیدایی در جشنواره کالیفرنیا

در پنج روز عزای عمومی برای تحلیف رئیس جمهور، اتفاقاتی در حوزه سینما نیز رخ داد.
سودابه بیضایی در پشت صحنه فیلم کسری آنلاین

سودابه بیضایی که مدتی است روی کارگردانی تمرکز کرده است، با فیلمی با عنوان «کسری آنلاین» در دهمین جشنواره فیلم دریاچه های ماموت کالیفرنیا حضور یافت. MLFF سالانه از 22 تا 26 می در کالیفرنیا برگزار می شود و بزرگترین جشنواره ساحل غربی است که فیلم های جدید و نوآورانه را به نمایش می گذارد. «کسری آنلاین» ۲۴ و ۴ اردیبهشت ماه خرداد در این جشنواره نمایش داده خواهد شد. بیضایی در این فیلم زندگی کسری پسر 9 ساله‌ای را روایت می‌کند که با شروع همه‌گیری کرونا، مجبور می‌شود مانند سایر دانش‌آموزان به تحصیل آنلاین بپردازد، اما این ماجرا برای او عوارضی ایجاد می‌کند. بیضایی که نزدیک به سه سال برای ساخت این فیلم وقت گذاشت، علاوه بر کارگردانی، به تحقیق، تهیه، ضبط و فیلمبرداری آن نیز پرداخت.

جمعه چهارم خرداد | اصغر فرهادی در جشنواره ترایبکا داور شد

در پنج روز عزای عمومی برای تحلیف رئیس جمهور، اتفاقاتی در حوزه سینما رخ داد.
اصغر فرهادی داور جشنواره فیلم ترایبکا بود.

جشنواره ترایبکا که هر ساله در نیویورک برگزار می شود از اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده اسکار برای داوری بخش بین المللی این جشنواره دعوت کرده است. اصغر فرهادی به همراه «سلما بلر»، «کیم کاترال» و «فرانچسکا اسکورسیزی» فیلم‌های بخش بین‌المللی این جشنواره را داوری می‌کنند. جشنواره ترایبکا که در سال 2002 توسط رابرت دنیرو و جین روزنتال تأسیس شد، در ماه ژوئن در منهتن نیویورک برگزار خواهد شد. فرهادی در سال 2009 جایزه بهترین فیلم جشنواره ترایبکا را برای فیلم «درباره الی» دریافت کرد.

جمعه چهارم خرداد | بازگشایی سینماها

در پنج روز عزای عمومی برای تحلیف رئیس جمهور، اتفاقاتی در حوزه سینما نیز رخ داد.
سکانسی از فیلم تمساح خونین شنبه پنجم. خرداد با بازگشایی سالن‌های سینما، نمایش خود را از سر می‌گیرد.

بازگشایی سینماها از شنبه/ آغاز اکران «تگزاس 3» از چهارشنبه علیرغم اعلام قبلی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تعطیلی یک هفته ای فعالیت های فرهنگی، به نظر می رسد برنامه تعطیلی سینماها بر اساس اعلام همان پنج روز از سال گذشته باشد. عزای عمومی به این ترتیب سینماها پس از گذراندن پنج روز عزای عمومی از روز پنجم شنبه آغاز می‌شوند خرداد ماه دوباره باز شده و اکران هایشان را از سر می گیرند. از روز شنبه، اکران تمامی فیلم ها به جز فیلم «تگزاس 3» که قرار بود از چهارشنبه دوم اکران شود، ادامه دارد. خرداد از چهارشنبه نهم با یک هفته تاخیر روی پرده می رود خرداد پیش بینی خواهد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا