امیر نوروزی در قسمت دهم سریال داریوش نقش علیرضا را بازی می کند. یکی برخی از بهترین بازی های خود را به نمایش می گذارد. او در مواجهه با مرتضی، سیفی و بهرام، سه شیوه بازی را یاد می گیرد و در نهایت در مواجهه با شعله های آتش، ناامیدانه خود را روی زمین می اندازد و التماس می کند و موقعیت ملتهب و باورپذیری را به وجود می آورد. ما هنوز نمی دانیم که آیا او نجات می یابد و بازی او ادامه می یابد یا نه، اما در این مرحله می توانیم آن را داشته باشیم. یکی از کارت های برنده «داریوش» را صدا بزنیم.

به گزارش بازتاب آنلاین، امیر نوروزی سال ها در عرصه تئاتر فعالیت داشت و در اواخر دهه 90 با بازی در دو فیلم «مهمان» و «مصلحت» توانست نظر هیئت داوران جشنواره را به خود جلب کند. برای فیلم «مامان» نامش در لیست نامزدهای سیمرغ قرار گرفت و سپس حضورش در عرصه بازیگری بیشتر پررنگ شد.

«مردم معمولی» سریال موفقی نبود اما بازی امیر نوروزی یکی از معدود ویژگی های مثبت سریال بود.

اولین بار با کمدی “مردم عادیبه مخاطبان شبکه برنامه خانگی به سرپرستی بازتاب آنلاین معرفی شد. او در آنجا نقش خسرو خراباتی را بازی کرد، پسر ساده ای که مدام مورد آزار همسر سابقش قرار می گرفت و نمی توانست در مقابل او بایستد. اگرچه «عوام» آنطور که باید دیده نشدند، اما همه کسانی که حتی یکی دو قسمت از این سریال را دیده بودند و یاد بازی نوروزی افتادند.

امیر نوروزی در جدیدترین حضور خود در شبکه نمایش خانگی، بازی تحسین برانگیزی در این سریال ارائه کرده است
«می خواهم زنده بمانم» فرصتی بود تا عموم مردم امیر نوروزی را بیشتر بشناسند.

او در سریال استمن می خواهم زنده بمانممامور کمیته به کارگردانی شهرام شاه حسینی در نقش یحیی فرخی در دهه 60 ظاهر شد و تصویری متفاوت از “مردم عادی” ارائه کرد. بازی او در نقش جدی این سریال باعث شد تا بیشتر به قدرت بازیگری او پی ببریم.

امیر نوروزی در جدیدترین حضور خود در شبکه نمایش خانگی، بازی تحسین برانگیزی در این سریال ارائه کرده است
یکی یکی از بی نظیرترین شخصیت هایی که امیر نوروزی ایفا کرده، شخصیت «عیسی» از سریال «روزی روزگاری مریخ» است.

پس از آن امیر نوروزی در سریال «روزی روزی بهرام» به کارگردانی پیمان قاسم خانی و محسن چگینی نقش مردی ساده و مهربان اما منفعل به نام «ایسی» را بازی کرد. مردی با موهای صاف که معمولاً لباس های رنگارنگ می پوشید و دقیقاً نقطه مقابل شخصیت قلتاق ناصر با بازی سام درخشانی بود. اسی هرگز توانایی ابراز وجود خود را نداشت و همیشه توسط لونا و جامعه ای که مردان را به رسمیت نمی شناخت سرکوب می شد. او توانایی زیادی برای ارائه خود داشت و همیشه جزو خوش شانس های مریخ بود، اما همچنان می توانست خود را بیان کند. ناصر و لونا مدام او را تحقیر می کردند و در تمام مدت سعی می کرد خود را به آنها ثابت کند. تقابل امیر نوروزی با سام درخشانی تضاد جالبی ایجاد کرد و بازی نوروزی را در این نقش برجسته کرد.

امیر نوروزی در جدیدترین حضور خود در شبکه نمایش خانگی، بازی تحسین برانگیزی در این سریال ارائه کرده است
«قهوه ترکی» فرصتی بود تا امیر نوروزی شرایط متفاوتی را تجربه کند.

بعد از «روزی روزگاری در مریخ» با نقشی بسیار متفاوت از او در سریال «قهوه ترکی» به کارگردانی علیرضا امینی مواجه می شویم. او در این فیلم نقش یک افغان را بازی کرد. نوروزی برای اینکه نقش خود را باورپذیر کند، به گفته برخی افغان ها، سبیل و قسمتی از ریش چانه اش را تراشید و بقیه صورتش پر از ریش بود. او هنگام صحبت روی لحن خود بسیار کار کرده بود و این به نقطه قوت بازی او تبدیل شده بود.

امیر نوروزی در جدیدترین حضور خود در شبکه نمایش خانگی، بازی تحسین برانگیزی در این سریال ارائه کرده است
امیر نوروزی روی صحنه سریال وضعیت گمشده

در مینی سریال “وضعیت گمشده” او را دوباره در شخصیت جدیدی دیدیم. نوروزی در این فیلم نقش فرشاد، مرد ثروتمندی را بازی کرد که از ابتدا با وعده پول و ثروت ازدواج کرد و نتوانست حس خوبی از همسرش بگیرد. این مشکل نیز باعث شد که او دچار کمبودهایی در زندگی شود. طرز لباس پوشیدن آنها شبیه لباس پوشیدن مردم تازه وارد بود. یقه هایش را باز کرد و زنجیر کرد و با تحقیر به همه نگاه کرد.

امیر نوروزی در جدیدترین حضور خود در شبکه نمایش خانگی، بازی تحسین برانگیزی در این سریال ارائه کرده است
امیر نوروزی می تواند هر نقشی را در سریال داریوش با موفقیت ارائه کند.

نوروزی هم اکنون در سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر نقش علیرضا، برادر کوچکتر مرتضی، دوست داریوش در جریان فرار او در ترکیه را دارد. او در کارواش که از پدرش به ارث رسیده است کار می کند و سعی می کند برای مرتضی رضایت نامه بگیرد، اما خانواده مقتول تنها در صورت بازگشت رضایت می دهند. از طرفی علیرضا ناراحت است چون دختر مورد علاقه مرتضی ازدواج کرده و او نمی تواند حقیقت را به او بگوید و ترجیح می دهد هرگز پا به ایران نگذارد.

امیر نوروزی در جدیدترین حضور خود در شبکه نمایش خانگی، بازی تحسین برانگیزی در این سریال ارائه کرده است
امیر نوروزی بار دیگر در سریال داریوش حضوری درخشان دارد.

مرتضی در قسمت جدید سریال داریوش در نهایت با علیرضا روبرو می شود و به او می گوید که فهیمه پول دیه را گرفته و برای خودش تجارتی راه انداخته و با او دعوا می کند. نوروزی در این سکانس درگیری و سکانس های بعدی که در آن با سیفی و بهرام روبرو می شود. یکی برخی از بهترین بازی های خود را به نمایش می گذارد. به گاوصندوق بهرام می رود تا تمام مدارک مرتضی را آنجا ببرد. اما در نهایت قبل از اینکه بتواند مقابله کند، در شعله های آتش بهرام می سوزد، جایی که بهرام علیرضا را در مغازه در حال سوختن رها می کند و دریچه را می بندد. یکی در یکی از بهترین سکانس های سریال اتفاق می افتد. علیرضا التماس می کند و به دیوار می زند اما بهرام آن طرف کرکره ایستاده و کاری نمی کند. هنوز نمی دانیم بهرام برای نجات علیرضا دست به هر کاری می زند یا بازی او به این سریال ختم می شود، اما هر چه باشد. درست است، ما شاهد اجرای موفق امیر نوروزی هستیم. یکی بیایید با برندگان این مجموعه آشنا شویم.

سریال «داریوش» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر چهارشنبه ها روی پلتفرم فیلم نت منتشر می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :